Audi A5/S5 oficiálně odhaleno – Má neobvyklý design a až 354 koní
Audi oficiálně odhaluje sportovní GT střední třídy A5/S5. To zaujme především neobvyklým designem, vyššími výkony a nižší hmotností.
Krátké převisy, jednoduchý nárazník, nízká mřížka chladiče, jedinečný tvar světlometů a členitá kapota dodávají nové generaci A5 sportovní a zároveň elegantní šmrnc. Z boku zaujme ostře řezané zadní okno a zezadu úzké svítilny. Audi se s nejnovějším modelem vydalo cestou jemných křivek aneb v jednoduchosti je síla. S5 pak působí dravěji a čtveřice koncovek výfuku budí až děsivý dojem.
Motory, převodovky, pohonné ústrojí
Pod kapotou se objeví celkem šest motorů, tři zážehové TFSI a tři vznětové TDI. Z toho jsou pouze dva čtyřválce – 2.0 TFSI a 2.0 TDI. Vedle třílitrového benzínu se ukáže třílitrové TDI V6 160 kW (218 koní) a nejsilnější motorizací A5 se stane V6 3.0 TDI 210 kW (286 koní). Vrcholná S5 ze svého nového šestiválce TFSI 3.0 l doluje 260 kW (354 koní) a stovku atakuje za 4.7 sekundy, čemuž napomáhá i dieta, která má za následek snížení hmotnosti o 60 kilogramů oproti minulé generaci. Zapomenout nesmíme ani na nejlepší aerodynamiku ve třídě – součinitelem aerodynamického odporu vzduchu činí cx = 0,25. Celkový nárůst výkonů je o 17 % a spotřeba klesla o celých 22 %.
Šestistupňový manuál a sedmistupňový S Tronic je nabízen u čtyřválců a vznětového šestiválce 160 kW. Nejsilnější TDI a S5 budou k dostání s osmistupňovým automatem Tiptronic. Ty zároveň jako jediné motorizace dostanou pevnou čtyřkolku, slabší motory jsou v základu s předním náhonem nebo za příplatek se systémem připojování zadní nápravy Haldex.
Kromě klasického podvozku lze připlatit elektronicky řízené tlumiče, které se přizpůsobí každým podmínkám. Nově bylo vyvinuto elektromechanické řízení, které má nabídnout dostatek citu i zpětné vazby, za příplatek je k dispozici dynamické řízení s variabilním převodem v závislosti na rychlosti.
Interiér
Vnitřek vozu je díky delšímu rozvoru prostornější a podle fotografií ještě kvalitnější a lépe zpracovaný, než kdy dříve. Hlavně u S5 budí dokonale sportovní atmosféru. Zavazadlový prostor narostl o 10 litrů na 465 litrů a zadní sedadla (dělená v poměru 40:20:40), lze bez problému sklopit a převážet větší náklad. Nově A5 nabízí elektricky výsuvné tažné zařízení nebo otevírání zavazadlového prostoru mávnutím nohou pod nárazníkem.
A5 je nyní poprvé nabízeno s digitálním panelem přístrojů Audi virtualcockpit. Tento prvek výbavy na přání je tvořen 12,3“ displejem TFT s rozlišením 1440 x 540 pixelů a společně se systémem MMI navigation plus včetně 8,3“ monitoru na středové konzole tvoří centrální informační jednotku. K tomuto systému je automaticky dodávána SIM karta s nejrychlejší LTE internetem, takže můžete být pořád připojeni k síti.
Mezi asistenčními systémy najdeme klasicky hlídání mrtvého úhlu, držení v jízdních pruzích, dobržďování před nehodou, adaptivní tempomat nebo pomocníka pro šetření paliva.
« 300-koňový Hyundai RM16 N je předzvěstí ostré i30, která bude možná zadokolka! TEST Renault Clio R.S. TROPHY – Král své třídy? »