Superauta za rozumnou cenu – Po čem sáhnout, abyste nemuseli prodat dům?
Řadíte se k vyšší střední vrstvě, milujete sportovní auta a můžete uvolnit přibližně jeden milion korun? Tak přesně pro vás jsme připravili následující seznam aut, která kdysi patřila k vrcholu své doby a dnes je koupíte za zlomek jejich ceny.
Porsche 911 996
Toto auto lze ve slušném stavu pořídit od 550 tisíc do milionu korun. Jedná se o první 911, která měla kapalinou chlazený šestiválec boxer a minimum elektronických serepatiček. Design předních světlometů byl sice z řady vycházející a pravověrnými fanoušky haněný, ale podle nás auto vypadá po letech velmi dobře a jeho vzhled jako by dozrál. A i kdyby ne, tak vše vynahrazuje skvělými jízdními vlastnostmi.
My doporučujeme zvolit zachovalou klasiku Carrera s manuální převodovkou, která by si do budoucna navíc mohla podržet cenu. 3.6 litrový 6boxer poskytuje výkon 320 koní a točivý moment 370 Nm. Díky nízké hmotnosti 1345 kilogramů zrychlí na stovku za 4.7 sekundy a rozjede až na 285 km/h.
Náš TEST si můžete přečíst ZDE.
Mercedes-Benz SL R230
Absolutní dokonalost. Těmito slovy se od roku 2001 označoval luxusní roadster Mercedes-Benz SL. Auto dokáže být komfortní, rychlé a je velmi kvalitně udělané, což platí i o technice, kterou závady většinou obcházejí obloukem. Ve své době pro něj prakticky neexistovala konkurence. I po 15 letech od představení se pořád jedná o krásné auto, za kterým se leckdo otočí. Hlavně má dokonalá kulatá světla, která vypadají fantasticky!
Za doporučení stojí SL 500, které je skvělým kompromisem mezi komfortní, sportovní a hlasitou jízdou a příznivou cenou. Pěkná auta se pohybují od půl milionu do 750 tisíc korun. Pod kapotou se nachází osmiválec 5.0/5.4 litru (předfacelift/facelift). Výkon je 300/388 koní a točivý moment 460/530 Nm. Hmotnost činí 1910 kilogramů a na stovku zrychlí za 5.5/5.4 sekundy. Bez omezovače mu pak nedělá problém atakovat 300 km/h.
Pokud můžete trochu přidat a mávnete rukou nad dražším servisem, určitě stojí za zmínku dvanáctiválcové SL 600 nebo nabroušené SL 55 AMG. Ty se můžou pochlubit vyšším výkonem a rychleji rostoucí cenou, vrcholné SL 65 AMG už je s cenou bohužel úplně někde jinde. SL 600 je spíše nadupané GT, než okruhový závodník. Jeho 5.5 litrový dvanáctiválec disponuje výkonem 500 koní a točivým momentem 800 Nm. Stovku tento dvoutunový drobek atakuje za 4.1 sekundy. SL 55 je spíše sportovněji zaměřený model. Má kompresorem přeplňovaný 5.4 litrový osmiválec o výkonu 476/517 koní a s točivým momentem 700/720 Nm. Stovka trvá pouhé 4.3 sekundy a zajímavostí je, že vůz před modernizací je o více jak 50 kilogramů lehčí.
Nás TEST si můžete přečíst ZDE.
BMW M6 E63/64
Jedno z nejkrásnějších a nejlépe znějících BMW všech dob, vrcholná M6 z obrovským desetiválcem. Auta se dají pořídit od půl milionu a výš, my však doporučujeme sáhnout po nějakém méně jetém kuse s jasnou servisní historii, protože kusy, o které nebylo postaráno s opravdovou láskou, jsou pohřebištěm pro peněženky a bankovní účty. Auto působí výjimečně a je jedno, jestli na něj jen koukáte nebo dáváte podlaze ochutnat plynový pedál. Zátah desetiválce je dechberoucí, zvuk fantastický a jízdní vlastnosti velmi dobré. Nejlepší na tom všem je, že pěkné kousky už si budou cenu minimálně držet a do budoucna zřejmě ještě stoupne – desetiválců je holt málo.
Pod kapotou se nachází pětilitrový V10, který dokáže smažit zadní pneumatiky točivým momentem o hodnotě 520 Nm a výkonem 507 koní. Hmotnost je poměrně nízkých 1710 kilogramů a i díky tomu zvládá sprint z nuly na stovku za 4.2 sekundy a zastaví se až tachometr ukáže hodnotu 305 km/h.
Chevrolet Corvette C6
Americká legenda a auto, které dokázalo, že i americké sporťáky umějí zatáčet. Skvělé jízdní vlastnosti, výborný objemný osmiválec, ale už ne tak geniální dílenské zpracování. To však nemění nic na tom, že s cenou od 600 tisíc korun se jedná o velmi dobrou koupi. Auto je až na pár problému s elektronikou velmi kvalitní a spolehlivé.
Pod kapotou najdeme 6.0 nebo 6.2 litrový osmiválec u modernizované verze. Výkony jsou 405 a 436 koní, točivý moment 542 a 575 Nm. To s hmotností 1470 kilogramů a tuhým podvozkem dělá divy a auto tak dokáže prohánět i mnohem dražší soupeře. Stovku zvládá za 4.3/4.5 sekundy a rozjede se až na 300/306 km/h.
Nad milion lze pořídit i brutální Z06. Ta má sedmilitrový osmiválec, 512 koní, 637 Nm, stovku zvládne za 3.9 sekundy a umí 320 km/h.
Aston Martin V8 Vantage
Nádherný kus sportovního auta z Velké Británie. Vyniká výbornými jízdními vlastnostmi a exkluzivním designem, zažijete v něm pocit, který umí vytvořit jen automobily značky Aston Martin. V8 Vantage se s cenou pohybuje kolem jednoho milionu korun, hezké kousky už ho překračují.
Vpředu je uložený atmosférický 4.3 litrový osmiválec do V, který dokáže nabídnout výkon 385 koní a točivý moment 417 Nm. Váží 1636 kilogramů a stovku zvládá za rovných pět sekund, zastaví se ve 280 km/h.
Náš TEST si můžete přečíst ZDE.
Dodge Viper
Americká legenda, která je známá pro svůj nenávistný charakter. Dělá bordel, upozorňuje okolí a dokáže vytrestat i některé italské supersporty, přesně k tomu byl Dodge Viper stvořen. Pořídit si můžete dvě varianty, levnější a slabší R/T 10 nebo brutální a nádherný SRT-10. Interiér sice vypadá, jako by jej dohromady dávala opice, ale to auto budí takový respekt, že mu to rádi prominete, a ten zvuk!
R/T 10 se chlubí 4.0 litrovým V10, který má 405 koní a 610 Nm. Zajímavá je i velmi nízká hmotnost 1488 kilogramů. Sprint z nuly na stovku je otázkou 4.6 sekundy a stopka přichází ve 280 km/h. SRT-10 má nový motor 8.3 litru, který dokáže vypustit 506 koní a 711 Nm. Na stovce je za rovné 4 sekundy a nedělá mu pokračovat k rychlosti 306 km/h.
Náš TEST si můžete přečíst ZDE.
Ford Mustang GT 5. generace
Filmová klasika, hollywoodská hvězda. To je Ford Mustang jakékoliv generace. Ta pátá s pořádným osmiválcem se nyní pohybuje od 600 tisíc do jednoho milionu korun. Auto vyniká zejména hrubým zvukem motoru, agresivním projevem a výjimečným stylem. Jízdní vlastnosti jsou dobré, ale evropským konkurentům se zdaleka nevyrovnají. Pokud na něj máte spadeno, určitě se vyhněte tuningovým kouskům.
Pod kapotou dřímají osmiválce 4.6 a 5.0 litru podle data výroby. Výkony jsou 300 a 412 koní, točivý moment 433 a 528 Nm. Stovka trvá 5.6 a 4.6 sekundy. Maximální rychlost se blíží 250 km/h.
Náš TEST si můžete přečíst ZDE.
Jaguar XKR X150
Elegantní Brit, který je obdivovaný kdekoliv, kam přijede. Má skvělé jízdní vlastnosti a silný motor . Je výborným GT vozem na delší cesty, ale úsměv na tváři vykouzlí i na okresce. Jeho design je tak nadčasový, že za cenu do jednoho milionu korun se jedná o skvělou koupi.
Výkon kompresorem přeplňovaného osmiválce 4.2 litru je 420 koní a točivý moment 560 Nm. Hmotnost je obligátních 1776 kilogramů. Stovku zmákne za 4.9 sekundy a umí to roztáhnout až na 280 km/h.
Náš TEST si můžete přečíst ZDE.
Lotus Elise 111R
Za cenu kolem 750 tisíc korun si pořídit sportovní auto s výkonem necelých 200 koní? To zní jako šílenství, že ano. V případě Lotusu Elise 111R tomu je ale úplně jinak protože s muší váhou se jedná o opravdovou raketu o velikosti přerostlé mouchy.
Uprostřed vozu se nachází skromný čtyřválec 1.8 litru od Toyoty, který produkuje výkon 192 koní a 180 Nm točivého momentu. S hmotností jen 896 kilogramů motor nemá žádný problém a je až fascinující, že stovkou uhání už po 5.5 sekundy. Maximální rychlost je dostačujících 243 km/h.
Maserati GranSport
Vášnivá a roztomilá Italka, která umí pořádně rozbouřit své osmiválcové srdce a pálit zadní pneumatiky. Maserati GranSport je dostupné za cenu od 700 tisíc korun a za ty peníze se jedná o opravdový skvost.
4.2 litrový osmiválec vypouští stádo 400 koní a točivý moment se umí vyšplhat na 451 Nm. Hmotnost jen 1680 kilogramů. Stovka za 4.7 a maximálka 290 km/h. Prostě exotika za hubičku.
« Vorsteiner V-CS Aero 981- Když Porsche Cayman GT4 nestačí Nissan GT-R Nismo prošel modernizací – Je hezčí, kvalitnější a rychlejší »