VW Golf GTI Clubsport S je nejrychlejší předokolkou na Nordschleife
Pamatujete si na souboj Leonu Cupry, Méganu R.S. a Civicu Type-R? Ano? Tak si představte, že je totálně skalpoval Golf! Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife se stal právě nový Volkswagen Golf GTI Clubsport S, který slavný okruh zdolal s časem 7:49,21 sekundy. Tím překonal Hondu Civic Type R s časem 7:50,63.
Za volant se posadil osmadvacetiletý německý závodník Benny Leuchter. Golf Clubsport byl v tu chvíli ve speciálním nastavení pro jízdu na Severní smyčce – to je možné nastavit v režimu Individual a jedná se o řízení, motor a zvuk v režimu Race a adaptivní tlumiče v módu Comfort. Podle Volkswagenu je právě toto nejlepší nastavení pro Severní smyčku, kde jsou potřeba ostré reakce řízení a zároveň komfortní odpružení, které si poradí s tratí plnou nerovností.
Golf si nevytřel zrak jen se svými úhlavními rivaly, ale zadupal do země třeba BMW M4, legendární M3 CSL a také Nissan GT-R… hmm!
Clubsport S byl postaven tak, aby byl co nejlehčí a přiblížil se maximálně originálnímu Golfu GTI. To znamenalo použití výhradně třídveřové karoserie a vyhození nepotřebných prvků – třeba zadních sedadel nebo loketní opěrky. Baterie je kvůli ušetření hmotnosti menší, autu chybí i některé izolační materiály nebo koberečky. Specialitou je i hliníkový pomocný rám přední nápravy. Výsledkem je váha o 30 kilogramů nižší než v případě Golfu GTI Clubsport. Nižší hmotnost doplňuje i silnější agregát. Pod kapotou pracuje přeplňovaný dvoulitrový agregát naladěný na 228 kW (310 koní) a 380 N.m.
Clubsport S obouvá semislickové pneumatiky Michelin Sport Cup 2. Vylepšený byl i brzdový systém, aby zůstával účinný i při jízdě na závodních okruzích. Přenastaven však byl i podvozek nebo kontrola trakce. Výroba této specialitky bude omezena na 400 exemplářů.
« BMW i3 nově s výkonnějším akumulátorem prodlužuje reálný dojezd na 200 km TEST DS 4 2.0 BlueHDi 110 kW – Nohy na ramena »