Třídveřové Picanto ve sportovním looku

22. 8. 2011 • Novinky

Korejská automobilka Kia společně se svou sestřičkou, automobilkou Hyundai, zažívají v posledních letech nebývalý rozkvět. Do světa chrlí jeden model za druhým a přesto, že v mnoha očích se tyto dvě automobilky jeví prozatím jako něco méněcenného, pohled na prodejní čísla dávají jasně najevo, že tomu tak opravdu není.

Tato slova potvrzuje v současnosti jeden z nejoblíbenějších minivozů na trhu. Nová Kia Picanto. Ta se nabízí vedle pětidveřové verzi, také (v této třídě poněkud neobvyklé) ve verzi se třemi dveřmi. A právě na tu se dnes podíváme.

Přestože se mnohým může zdát absence jednoho páru dveří spíše na škodu, opak je pravdou. Praktičnost vozu sice dostala silnou ránu pod pás a tato karosářská verze se rozhodně nestane vyhledávaným modelem pro maminky směřujícími za nákupy s kupou dětí, vozu naopak přibylo charismatu a sportovního vzezření.

To je nejvíce podtrženo vrcholnou edicí Sport, jež byla před několika dny představena ve Velké Británii a oficiálně se začne prodávat prvního září. Pohled do ceníku automobilky nás ovšem ujistí v tom, že si tato edice najde cestu i k nám a prodávat se začne za částku začínající na číslovce 339.900 korun.

Oproti standardní verzi je Picanto Sport spojeno výhradně s 1,25 litrovým čtyřválcem o výkonu 63kW, který nabídne řidiči poměrně slušnou porci dynamiky doplněnou o atraktivní design karoserie. Tomu nově vévodí přepracovaná maska chladiče s červeným orámováním, široké nárazníky, dvojitá koncovka výfuku a především lité kola s originálním dvoubarevným designem.

Pozornost byla věnována také výbavě a tak není divu, že vrcholná verze Picanta obsahuje vše myslitelné pro tuto třídu vozů a i něco navíc. Neudiví nás tedy ani ABS, ani ESC, ba už vůbec ne automatická klimatizace, autorádio s USB a ovládáním na volantu, bezklíčové otevírání, či LED diody pro denní svícení. Méně obvyklými prvky výbavy je například vyhřívaný volant společně s předními sedadly, hned sedm airbagů a v neposlední řadě také perleťový lak, automatická převodovka (za 20 tisíc) a polokožené čalounění sedadel.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz