IMG_9995

TEST ojetiny Honda Accord 2.4 i-VTEC – Všehochuť

13. 2. 2016 • Honda, Novinky, Ojeté vozy, Testy

Honda Accord, všemi novináři oslavovaný vůz jako nejlépe jezdící sedan, který se však v Evropě moc neprodával. Auto, které baví řídit a v zatáčkách se mu klaní Passat, Superb, ale dokonce i skvěle naladěné Mondeo. Nepřekoná jej ani Mazda 6.

Já si pro tento test vybral ojetý Accord se čtyřválcem 2.4 i-VTEC, který je, a teď pozor, atmosféricky plněný! Samozřejmostí je variabilní ventilový rozvod VTEC a díky tomu velmi slušný výkon 148 kW (201 koní) v 7000 ot./min. a točivý moment 234 Nm v 4300-4400 ot./min. Vše putuje na přední kola přes šestistupňový manuál nebo u nás přes zabijáka sportovní jízdy, pětistupňový automat s měničem, který působí jako z dob dinosaurů. Zrychlení z nuly na stovku zabere 8.1 sekundy a maximální rychlost je 227 km/h.  Spotřeba? Pod deset se moc často nepodíváte.

2

K jízdním vlastnostem se vrátím za chvíli, protože to je to, co nás zajímá všechny nejvíc. O vzhledu interiéru a exteriéru si má každý možnost udělat obrázek sám z přiložených fotografií pod tímto testem. Za sebe musím říci, že design Accordu na mě dělá opravdu skvělý dojem. Nenašel jsem úhel, ze kterého by auto nevypadalo perfektně. Každá část dokonale ladí se zbytkem auta, žádná linka není zbytečně extravagantní a výsledkem je čistá sportovní elegance. Auto tak zvenčí vypadá neodolatelně a umí zaujmout i okolí. U vozu, který je na trhu tak dlouho, je to neobvyklá věc, která ovšem svědčí o tom, že toto auto je na našich silnicích v podstatě rarita.

V interiéru stojí za zmínku skvělá kožená sedadla a velmi dobrá ergonomie. Vše je směrováno na řidiče a ovládání většiny funkci je naprosto primitivní. Pro Evropana je to však horší u materiálů. Jelikož se Honda Accord v Americe prodává jako Acura TSX a primárně je auto určeno pro tento trh, tak plasty působí docela obyčejným dojmem. Je jich tu moc a  nejsou zrovna nejpříjemnější. Asi to chce trochu zvyku. Vyzdvihnout musím výbornou audio soustavu a prostornost vpředu, vzadu už to ale taková sláva není. Nástupní prostor dozadu není zrovna rozměrný a zavazadlový prostor se řadí do slabší poloviny mezi konkurenty.

3

Přesedám ze sportovně laděného kombíku BMW řady 3 a nepřestávám se divit. Jak všichni víme, tak BMW se chlubí absolutně dokonalým posedem za volantem a Accord? Nevěřil jsem svým očím, vlastně svojí zadnici, protože Honda nabízí skoro stejně geniální posed. Po městě se s autem jezdí příjemně a podvozek hezky filtruje propadlé kanály a nebojí se ani žulových kostek. Spotřeba však hrubě přesahuje 10 l/100 km. Za tak vysoké číslo může ne příliš hladce řadící automat. S manuálem budete jezdit mnohem levněji.

Na dálnici je auto jisté a komfortní, jen hučení od gum mi přišlo nadmíru hlučné, ale to bude asi levnějšími pneumatikami. Aerodynamické odhlučnění je totiž parádní a ani rázy z větších děr nepronikají dovnitř kabiny. Spotřeba se v závislosti na rychlosti a terénu pohybuje od 9 do 11 l/100 km.

1

Kde ale tento sedan nezná konkurenci jsou klikaté okresky. Podvozek jakoby se zakusoval do asfaltu a ani při přepálených nájezdech nepustí, atmosférický čtyřválec jde s chutí po otáčkách a od 4000 ot./min. zrychlení doprovází líbiví zvuk motoru. Nadjíždím si zatáčku, plné brzdy, váha se přenáší na přední kola, zatáčím a auto drží, na plyn jdu už nějaký ten metr před apexem a 201 koní mě vysílá směrem k další zatáčce. Jo, to mě baví! Teda ne tak úplně. Rychlá jízda se příliš nelíbí líné a staré automatické převodovce, která zbytečně nechává prokluzovat výkon v měniči a kazí celkový požitek z jízdy. S manuálem musí být Accord  naprosto skvělý. Řízení je rychlé, strmé a přesné jako ze staré školy.

Ostatní motory

Hondu Accord můžete mít ještě s jedním atmosférickým čtyřválcem i-VTEC, který s nižším objemem 2.0-litru poskytuje výkon 115 kW (156 koní). Pokud budete jezdit normálně, stačí to. Jestli si rádi zablbnete, jděte do testovaného 2.4 i-VTEC.

Naftu zastupuje čtyřválec 2.2 i-DTEC, který poskytuje 180 koní a točivý moment 380 Nm. Tento motor už se nemusí stydět ani za spotřebu, která lehce překračuje 7 l/100 km a při opravdu dynamické jízdě se nepřehoupne přes 10. Na daleké cesty je ideální volbou.

4

Doporučujeme/nedoporučujeme

U Hondy Accord se dají doporučit prakticky všechny pohonné jednotky. Byly kvalitní a při pečlivém servisu a s láskou majitele velmi trvanlivé. Vyhnul bych se pouze automatické převodovce, která je na dnešní měřítka, řekněme si na rovinu, tragická.

Neslyšel jsem ani moc věcí o častějších závadách. Dokonce i většina odborníků řadí Accord mezi nejkvalitnější auta své doby. Známý je jen rezavějící výfuk a později vůle na přední nápravě. U naftových motorů může být problém se vstřikovači, ale to se týká jen hodně ojetých kousků. Při koupi si sebou určitě vezměte někoho, kdo se v Hondách vyzná a poradí Vám, servis a náhradní díly u Japonců nebývají zrovna nejlevnější.

Náš testovaný vůz z roku 2009 je ve skvělém stavu, má najeto 90 000 kilometrů a je k němu kompletně doložená servisní dokumentace.

Za propůjčení vozu bychom chtěli poděkovat společnosti AAA Auto.

Plusy

  • Komfortní sedadla s vynikajícím bočním vedením
  • Široký interiér
  • Poloha za volantem
  • Přesné a strmé řízení
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Silný motor
  • Vzhled

Mínusy

  • Materiály v interiéru
  • Místo na zadních sedadlech a vstup na ně
  • Vyšší spotřeba
  • Zastaralá automatická převodovka
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz