6 extrémních off-roadů, které si nachystejte na konec světa | Autojournal.cz

all-new-2017-ford-f-150-raptor-supercrew-970x647-c

6 extrémních off-roadů, které si nachystejte na konec světa

13. 2. 2016 • Novinky, Zajímavosti

Ford F150 Raptor SuperCrew

Oproti klasické verzi má robustnější přední nárazník, širší blatníky, jiné koncovky výfuku, 17′ palcová litá kola a spoustu dalších detailů. Cestující vzadu uvítají větší dveře pro snadnější nástup a více místa na nohy. Zbytek interiéru je totožný s normální verzí.

Pod kapotou najdeme 3.5-litrový šestiválec EcoBoost s výkonem 411 koní, který je posílán přes zbrusu novou 10.-stupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola.

Auto má nový terénní systém a spoustu nastavení:

  • Normal mode pro každodenní ježdění
  • Street mode pro rychlou jízdu na silnici
  • Weather mode pro jízdu v dešti, na sněhu a ledu
  • Mud and sand mode pro blátivý a písečný terén
  • Baja mode pro rychlou jízdu na poušti
  • Rock mode pro pomalou jízdu nejobtížnějším terénem

O ”komfortní” dopad ze skoků se postará odpružení Fox Racing Shox.

all-new-2017-ford-f-150-raptor-supercrew-970x647-c

Hummer H1

Hummer – v době modelu H1 nejslavnější vojenský automobil. Vznikl v roce 1992 a pomohl vyhrát nespočet důležitých válek, zachránit tisíce životů a desetitisíce naopak vzít. Brodil se bahnem, pískem, řekami, lesy a pouštními městy v Afghánistánu. Dá se považovat za jednu z nedůležitějších zbraní, jakou USA v bitvách moderní doby mělo. No a právě i díky tomu se stal obrovskou automobilovou legendou. Produkce byla přibližně tisíc těchto tří-tunových monster ročně, a to s motory 6.2-6.6 litru. Auto se vyrábělo celých 14 let, v roce 2006 byla produkce ukončena.

5547174hummer-h1-01

Land Rover Defender Flying Huntsman 

Úpravce  Kahn Design klasickému Defenderu prodloužil kapotou o 400 mm a kabina narostla do délky o dalších 1000 mm. Defender je tedy nyní o 1,4 metru delší. Narostl ale také do šířky, a to o 150 mm. Za příplatek je možné i opancéřování. Jo a těch dalších dvou kol navíc jste si myslím všimli.

Pod kapotou se ukrývá osmiválcový agregát z dílen GM, konkrétně je to 6,2 litrová LS3, která dokáže poskytnout maximální výkon 320 kW (430 koní) a na všech šest kol výkon putuje skrze šestistupňovou automatickou převodovku.

Samozřejmostí jsou zámky diferenciálů, opravdu silné brzdy a nové odpružení.

54722

Mercedes-Benz G63 AMG 6×6

G63 AMG 6×6 měří na délku 5867 mm, na šířku 2111 mm a vysoké je 2209 mm. Délka tedy narostla oproti klasickému Géčku 63 AMG o 1105 mm, šířka o 226 mm a do výšky vzrostlo Géčko s pohonem šesti kol o 272 mm. Váha tohoto drsného a nekompromisního offroadu je celkem 3775 kg, přičemž vám také jistě vezme dech jeho světlá výška, která činí 460 mm. Mimochodem, převézt můžete na korbě či uvnitř až 650 kg. Posazena je jinak tato speciální třída G na kola o průměru 37 palců(!!!) se speciálními offroad pneumatikami.

Na všechny tři nápravy je posílán výkon 400 kW a točivý moment 758 Nm, které jsou produkovány z útrob agregátu V8 Bi-Turbo o objemu 5,5 litru. Ten je spjat se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic, díky které zrychlí tento skoro 3,8 tuny vážící kolos na 100 km/h pod 6 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na pouhých 160 km/h.

Badass-Mercedes-Benz-G63-AMG-6x6-Shows-Who’s-The-Boss

Nissan Titan Warrior

Auto je založeno na Titan XD, má však mnohem brutálnější doplňky jako je agresivnější nárazník, LED-světlomety, čtyři koncovky výfuku a všemožné nádechy, výdechy atd. Je o 7.6 cm širší a dalším bonusem je o 7.6 cm vyšší světlá výška. Dále tu mámě 18′ palcová kola s off-roadovými pneumatikami o průměru 37′ palců.

Interiér je pouze z těch nejkvalitnějších materiálů a podle Nissanu má být nezničitelný.

Výkon přichází z 5.0-litrového osmiválce Cummins a na všechna čtyři kola putuje celých 310 koní přes šestistupňovou automatickou převodovku.

nissan-titan-warrior-concept-unveiled-at-detroit-auto-show-photo-gallery_2

Lada Niva

Model Niva od ruského výrobce aut Avtovaz je na trhu neuvěřitelných 37 let, a za tu dobu se na první pohled změnil jenom minimálně. S časem sice přibývají jakési moderní prvky výbavy, pořád ale jde o puristický offroad, který zvládne opravdu drsné podmínky. Pod kapotou je stále benzínový čtyřválec o objemu 1,7 litru s výkonem 60 kW (87 koní) spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Výkon je přenášen  na všechna kola přes trojici diferenciálů, nechybí ani redukce pro opravdu extrémní terén. Na 100 km/h v hodině s touto Nivou zrychlíte za nekonečných 22 vteřin a maximální rychlost podle technického průkazu činí 137 km/h.

lada-niva-sport

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz