Mercedes SLK 55 AMG dostane nový atmosferický osmiválec
Ano, je to tak. Ačkoliv většina modelů AMG přechází z atmosferických motorů na přeplňování turby, nejmenší SLK, které se představí na autosalonu ve Frankfurtu, zůstane u motoru bez přifukování vzduchu do válců. Ručně stavěná jednotka s osmi válci do V má objem 5461 kubických centimetrů a je to turb zbavený agregát známý z nového CLS 63 AMG.
Odstranění turbodmychadel však nebyl bohulibý záměr vývojářů o stvoření točivého, lineárně tahajícího motoru s ostrými reakcemi, nýbrž nutnost. S nimi by se totiž pod kapotu subtilního SLK 187 kg těžký motor nevešel. A samozřejmě nemohli nejmenší roadster Mercedesu udělat tak rychlý jako větší a dražší SL. Oproti předchozímu SLK 55 AMG posílila nová verze o cca 60 koní na výsledných 420. Rovněž očekávejte zvýšení točivého momentu. Jak je u nových vozů zvykem, zlepšila se rovněž spotřeba a to na 8,5 litrů na sto kilometrů, což věru není špatné. Drobnou zásluhu na tom nejspíše má i systém start – stop, jenž je v základní výbavě.
Rovněž výfukový systém bude zcela nový a to včetně klapek, jež se otevřou po překročení 2000 otáček, aby rozpoutali dunivé peklo v AMG stylu. Vedle tohoto nejsilnějšího modelu se ve Frankfurtu představí i dieselové SLK s čtyřválcem 2,2 litru a výkonu 204 koní.
.« Shelby Supercars představuje Tuataru [video] Seat Ibiza prošla dlouhodobým testem časopisu AutoBild »