Mazda představila MX-5 RS
Mazda v Japonsku představila MX-5 ve verzi RS, která představuje tuning v té nejsprávnější a nejryzejší podobě. Zábava za volantem totiž nemusí nutně znamenat vyšší výkon.
Pod kapotou malého roadsteru se ukrývá stále stejný a nezměněný čtyřválec s objemem 1.5 litru, poskytující zadním kolům výkon 129 koní a točivý moment 150 Nm. Ony avizované RS změny se odehrály hlavně na podvozku, kde se objevují nové tlumiče Bilstein, větší brzdy a rozpěra tlumičů. Mazda navíc přihodila také drobné změny do sání, aby měla MX-5 o kousek lepší zvuk.
V interiéru se ukrývají sedadla Recaro v kombinaci Alcantary a kůže nappa. Navíc Mazda přihodila i nějakou výbavu, za kterou se běžně připlácí, takže je MX-5 RS vlastně vcelku luxusním modelem. Společnost budou řidiči dělat například adaptivní přední světlomety s automatickým přepínáním na dálkové, sledování mrtvého úhlu nebo audiosystém Bose. Přes to všechno se zachovala velmi nízká hmotnost pouhých 1040 kilogramů.
Jak již možná hádáte, MX-5 RS se budete u evropských prodejců dožadovat jen marně. Tato verze je určená pouze pro Japonsko, ovšem Mazda skrz ní ukazuje světu, které komponenty MX-5 by měli její majitelé vylepšovat jako první. Běžného Evropana potom asi trochu naštve cena, která v Japonsku činí krásných 3 196 800 jenů (652 tisíc korun).
« TEST Opel Mokka 1.6 CDTI 4×4 – Změna k lepšímu Albion Cars otevírá nové dealerství Jaguar Land Rover v Průhonicích »