BMW představilo koncept M4 GTS
Oproti standardní M4 je GTS verze o něco lehčí, o něco karbonovější, o něco silnější, a má o něco více oranžových doplňků. Důležitou novinkou je i technologie vstřikování vody do sání.
Právě díky vodě, vstříknuté v malém množství do sacího traktu, ochlazují se celkově spalovací komory motoru. Ten má díky tomu menší tendence ke klepání a výsledkem je, že BMW mohlo řadovému šestiválci ještě zvýšit plnící tlak dvojice turbodmychadel a posunout časování zapalování. No a vyšší tlak znamená logicky vyšší výkon i točivý moment. Kolik to přesně dělá, to se v tuto chvíli bohužel nedozvíme.
Aby mohl být výkon využit i hodně tvrdě, dostala M4 GTS přídavné radiátory na chlazení vody, převodovky a turbodmychadel. Turba mají navíc obtokové čerpadlo, takže se nepoškodí ani při chcípnutí motoru po rychlé jízdě bez dochlazení.
Samozřejmostí jsou i změny v oblasti aerodynamiky. Za tímto účelem dostala M4 nové přední lízátko z karbonu redukující zdvih přední nápravy a také mohutný zadní spojler ze stejného materiálu. Oranžovým doplňkům na tmavé kastli dominují kola s velikostí 19 a 20 palců.
« BMW X5 vs. Smart Forfour – Svět se zbláznil! TEST SUBARU Outback 2.0D-S Lineartronic »