IMG_4117

Slavnostní odhalení modelu Jaguar XE v ROKO-MOTOR

30. 5. 2015 • Novinky

Celým večerem nás provedla půvabná moderátorka Wendy Březinová, která vyzpovídala jednatele společnosti ROKO-MOTOR pana Bronislava Jandu. Ten nás na úvod seznámil s plánem společnosti Jaguar – vytvoření 6 členné rodiny do jara roku 2016. V budoucnosti se tedy můžeme těšit na modely XF a F-PACE, které tak završí „rodinu Jaguárů“.

Jelikož vozy Jaguar pochází z Anglie, začal slavnostní večer tanečním vstupem – anglickým walzem v podání Báry Kolaříkové a Jiřího Hájka z tanečního studia Dance Studio Starlight. Dále vystoupili tanečníci sourozenci Eliška a Honza Vlkovi, kteří se spolu s první dvojicí postarali o druhý vstup plný latinsko-amerických rytmů.

Večer nabíral ty správné „grády“ a za zvuku pulzujícího srdce jsme odhalili nový model JAGUAR XE.

Pokud Vás nový vůz zaujal, kontaktujte pro více informací naše prodejní specialisty (prodej@roko-motor.cz) a rovnou si objednejte zkušební jízdy. Jak uvedl hlavní designer Ian Callum: „Jaguar XE nebudete mít rádi, budete jej milovat!“

Nový sportovní sedan Jaguar XE udává nový směr v prémiové střední třídě především svou odlehčenou konstrukcí, která je tvořena až ze 75 % hliníkem. Jedná se o karoserii, která se vyznačuje jak malým aerodynamickým odporem (hodnota Cx = 0,26), tak výrazným designem, luxusním interiérem, agilními jízdními vlastnostmi a navíc je doplněna o nejmodernější řešení multimediálních technologií. Nejnovější Jaguar zároveň přináší výborné hodnoty spotřeby, aerodynamiky a torzní tuhosti. V nabídce je moderní čtyřválcový dieselový a benzinový motor konstrukční řady Ingenium (emise CO2 od 99 g/km) a šestiválcový třílitrový motor, který je vyhrazen modelu XE S (s maximální rychlostí až 250 km/h).

Hnací ústrojí s výkonem mezi 120 kW (163 HP) a 250 kW (340 HP) převádí sílu přes osmistupňovou automatickou převodovku, nebo u dieselových motorů manuální šestistupňovou převodovku, na zadní kola. Od roku 2016 bude většina verzí k dostání i s pohonem všech kol.

Jaguar XE má extrémně odolný a zároveň lehký monokok s torzní tuhostí 22 000 Nm/stupeň,  kterou nemá žádná jiná dřívější karoserie od Jaguaru. V kombinaci s dvojitými příčnými rameny vpředu a s víceprvkovým závěšením kol vzadu má nový Jaguar XE velmi dynamické jízdní vlastnosti, které jsou dále podpořeny elektromechanickým servořízením, které bylo u Jaguaru použito vůbec poprvé.

Vysoký podíl hliníku (75 %) je novým maximem pro střední třídu a stlačuje tak u turbodieselového motoru 2,0 E-Performance (120 kW/163 HP) spotřebu v kombinovaném cyklu na 3,8 litru/100 km (a tím i emise na 99 g/km CO2). Na druhém konci výkonnostní škály se nachází Jaguar XE S, který z 0 na 100 km/h vystřelí za 5,1 sekundy.

Rozvor dlouhý 2 835 milimetrů a nízká poloha sedadel zaručují ideální proporce pro coupé. Technické materiály, kůže s jemnou povrchovou strukturou, dvojité kontrastní prošití, dvoubarevné obložení dveří a sedaček dodávají kabině přepychovou kvalitu. O řemeslném umění svědčí také vkládané dekory v lesklé černé barvě, strukturovaném hliníku, dřevě nebo uhlíkových vláknech.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz