Nový Mercedes-Benz GLE je vlastně faceliftem třídy ML
Mercedes-Benz právě představil modernizaci svého nejúspěšnějšího SUV v nabídce a zároveň změnil i jméno modelu. ML tak nově pořídíte jako třídu GLE. Světová premiéra vozu proběhne na dubnovém autosalonu v New Yorku. Design se formoval po vzoru GLE Coupé, záď a profil auta zůstal prakticky beze změny. Interiér je kompletně převzatý z GLE Coupé – novinkou je samostatně umístěný sedmipalcový displej multimediálního systému, multifunkční volant nebo barevné kombinace kabiny, které zahrnují béžové, hnědé nebo porcelánové řešení. Nechybí ani velkorysé ambientní podsvícení celého interiéru. Mercedes-Benz tedy jasně sjednocuje modely pod stejné názvové linie.
Pod kapotou nalezneme dvě twinturbo jednotky s přímým vstřikováním – šestiválec 400 (245 kW) a osmiválec 500 (320 kW), přičemž obě budou spolupracovat s pohonem všech kol 4Matic. I turbodiesely budou v nabídce dva, a to čtyřválec 250 d (150 kW) a šestiválec 350 d (190 kW). Oba spolupracují s devítistupňovým automatem, u čtyřválce je ale pohon všech kol za příplatek, přičemž u šestiválce je již v základní nabídce.
Mercedes-Benz si však připravil i plug-in hybridní verzi 500 e 4Matic, což je zároveň i úplně první SUV této značky s hybridním pohonem. Tento model používá benzinový šestiválec twinturbo s výkonem 245 kW kombinovaný s elektromotorem o výkonu 85 kW. Výsledkem je kombinovaný výkon 325 kW a maximální točivý moment 650 N.m. ML 500 e umí jezdit pouze na elektřinu až rychlostí 130 km/h a v elektrickém režimu ujede až 30 kilometrů.
Na samotném vrcholu stojí tradičně verze z divize AMG. Pod jejich kapotou tluče osmiválec 5.5 litrů twinturbo. Základní Mercedes-AMG GLE 63 4Matic disponuje výkonem 410 kW a 700 N.m, silnější verze S pak nabízí dalších 20 kW a o 60 N.m k dobru.
Systém Dynamic Select umí upravit charakter vozu až v šesti režimech. Režimy Individual, Comfort, Slippery a Sport doplňuje u vozů s pohonem 4Matic ještě mód offroad. Auta s příplatkovým paketem Off-Road Engineering dostanou i nastavení Offroad+ pro jízdu v náročnějších podmínkách. Součástí tohoto paketu je i vzduchový podvozek Airmatic, který umí zvednout světlou výšku až na 285 mm. Hloubka brodění v tomto případě činí 600 mm.
« Nová Kia Optima startuje na světovou premiéru do New Yorku Toyota RAV4 Hybrid »