Lotus Evora 400 odhalen – Nejsilnější ze všech!
Když před nějakým automobilovým fanatikem vyřknete jméno Lotus, měly by se mu za každé situace rozsvítit oči nadšením. Téměř každý znalec aut by alespoň jednoho rád měl ve své garáži a vsadím se, že drtivá většina z nich by v Lotusu nechtěla výkon… řekněme… 400 koní. Jenže co když ano?
Lotus právě pro takové nadšence představil nový model Evora 400 a jak již název napovídá, jedná se o Evoru, která byla posílena na fantastických 400 koní! Právem se z ní tedy stává nejvýkonnější Lotus, jaký byl kdy touto automobilkou vyroben.
Ano, přiznejme si to, model Evora není zrovna odkazem na legendárního průkopníka muší váhy ve sportovních automobilech, ale jistě by z ní měl Colin Chapman radost. Shrneme si to. Například model Evora S, ze kterého model 400 vychází, má skvělých 345 koní a váhu 1 437 kilogramů.
Evora 400 jde ale ještě dále. Nejen, že hmotnost se snížila díky hliníkovému šasi o 22 kilogramů, ale vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru byl posílen na 298 kW (400 koní) a točivý moment vzrostl na 410 Nm!
To ale není vše. Model 400 dostal, jak jsem již zmínil výše, zcela nový podvozek, silnější brzdy a nový samosvorný diferenciál. Nová jsou také kola, která obouvají vpředu 19″ pneumatiky Michelin Pilot Super Sport a vzadu dokonce o velikosti 20″. Celé to ale nejdříve bylo zabaleno do nového agresivního (a především funkčního) kabátku, který zahrnuje spoustu přítlačných prvků. Například přední nárazník dostal větší nasávací otvory, LED diody pro denní svícení a spojler. Zadní části dominuje nárazník s výdechy, který dostal navíc masivní difuzor a centrální koncovku výfuku. Abych nezapomněl, zadní křídlo je trojdílné a dokonce aktivní!
V interiéru nalezneme zcela novou přístrojovou desku, nový středový tunel, sedadla, čalounění, volant a nový infotainment systém, který je zde standardem. Stručně a jasně – takřka vše je tu nové…
Motor může být spojen s novou šestistupňovou manuální převodovkou a nebo si zákazník může zvolit také automat o stejném počtu převodových stupňů.
A čísla? Na 100 km/h dokáže Evora 400 vystřelit za 4,2 sekundy a bude akcelerovat, dokud nedosáhne mety 300 km/h!
Evora 400 se do výroby dostane už v létě a první evropští zákazníci se dočkají svého auta v srpnu.
« Honda HR-V druhé generace je zde TEST Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT »