Ariel představuje nový model Nomad!
Anglický malovýrobce Ariel Motor Company se zapsal do automobilové historie a mnoha srdcí automobilových fanatiků epickým silničním modelem Atom. Jedná se vlastně o zběsilou formuli v několika výkonových variantách, která má povolení jezdit po pozemních komunikacích.
Jenže Ariel nechce žít jen z modelu Atom a představuje svůj zbrusu nový model Nomad, který by měl nadchnout stejnou měrou jako Atom, avšak s několika podstatnými rozdíly. Kde jen začít…
Modelu Nomad samozřejmě jako základ posloužil právě Atom, ale rozdílů mezi těmito dvěma modely bude asi tolik, jako mezi štíhlou topless modelkou vyhrávající atletický desetiboj a zápasnicí v bahně.
Nomad je tedy Atomem, kterého už přestaly bavit okruhy a zlákaly jej také nezpevněné silnice. Na délku Nomad měří 3215 mm, na šírku 1850 mm a na výšku pouze 1425 mm. Rozvor náprav je mimochodem 2348 mm, takže zůstat viset na břiše byste jen tak neměli.
Nomad je konstruován do terénu, bahna, stěrku, kamení i motokrosových tratí. Má adekvátní světlou výšku, zbrusu nové odpružení Bilstein a pružiny Eibach, bytelnější podvozek, offroad pneumatiky (235/75 R15) a nový ochranný trubkový rám i ochranu motoru, tlumičů a spodní části vozu. V podstatě je to tedy kompletně nové auto a už teď je jasné, že s ním bude pekelná zábava.
Řízení je samozřejmě hřebenové s nastavitelným vnitřním kloubem a volant má průměr 305 mm. Sedět budete v odlitých skořepinových sedačkách, ukotveni čtyřbodovými pásy. O přísun informací se pak stará přístrojový panel v podobě LCD displeje, který zobrazuje klasické funkce: rychlost, otáčkoměr, teplotu motoru, stav nádrže, odometr (tedy najeté kilometry) a například i spotřebu paliva a ujeté kilometry od vynulování. Víc tu potřebovat nebudete…
Ariel Nomad (ne)skrývá za zády posádky čtyřválec o objemu 2,4 litru, původem z Hondy. Tento agregát poskytuje dostatečných 235 koní (175 kW) při skvělých 7 200 otáčkách za minutu. Točivý moment je pak rovných 300 Nm a jeho maximum vrcholí v 4 300 otáčkách. Pokud vezmeme v potaz fakt, že celé “auto” (říkejme tomu tak ) váží pouze 670 kilogramů, není se pak čemu divit, že vykatapultuje na 100 km/h už za 3,4 sekundy a zvládne jet po jakémkoliv povrchu až 201 km/h! Prostě totální šílenost, kterou ale nutně potřebujeme! Převodovka je manuální šestistupňová a výkon je posílán samozřejmě na zadní kola.
O brzdnou sílu se starají adekvátně výkonné brzdy, které disponují kotouči o průměru 240 mm vpředu i vzadu.
Ariel se chystá tento nový model začít prodávat v létě tohoto roku a startovní cenovka bude činit cca 27 500 liber – tedy zhruba 970 000 Kč, bohužel bez DPH. Kupodivu ale budete moci na Nomadovi mít za další příplatky také čelní sklo, kryt zadní části, rezervní kolo, světelnou rampu, několik barevných kombinací, naviják a dokonce by měla přijít i plátěná “uzavřená” verze. Dá se snad tohle vůbec nechtít?
.
« TEST Škoda Fabia 1.2 TSI (81kW) – Chci být RS! Porsche Cayman GT4 vyfoceno bez maskování! »