Nejzábavnější auta roku 2014
I letos tady máme přehled aut, ve kterých jsme se tvářili jako naprostí idioti – úsměv od ucha k uchu však neznamenal reakci na požití návykové látky, nýbrž potěšení z čisté řidičské radosti. Pořádné okresky, drifty, řev motorů a dechberoucí rychlost! Zde je tedy přehled deseti nejlepších aut roku 2014, která myslí na řidiče a čisté potěšení z řízení.
10. Mercedes-Benz A45 AMG
A45 AMG je absolutně čitelné, precizní a famózně rychlé. Pokud to jsou vlastnosti, které hledáte, je to auto pro Vás. Nejvíce nás bavil absurdní zátah motoru, šílený řev z výfuku a rány při řazení. Není to auto na drift a dlouhé powerslidy, je to o rychlosti a čisté stopě. Celkově je to ale velká paráda!
9. AUDI R8 V10
Audi R8 V10 je perfektní ukázka superportu na každodenní ježdění. Zvukový projev motoru je fantastický, interiér pohodlný a prostorný a na 90l nádrž při cestovním tempu najedete pohodlně 450 km. To nezní moc zábavně, ale pak pošlete plyn do podlahy a atmosferický desetiválec Vás nemilosrdně nakopne vpřed. Gradace motoru je dechberoucí a zvuk velkolepý. Robotizovaný manuál Vás také nešetří a při řazení pořádně kope. Jízdní vlastnosti jsou sice sterilní, ale R8 jako celek funguje brilantně.
8. Volkswagen Amarok Canyon 2.0 BiTDI
Cože? Terénní pick-up mezi nejzábavnějšími auty roku? Jo, to si pište! Tahle kategorie aut totiž umí sakra pobavit. Jsou to chlapácké stroje, ve kterých zažijete to pravé dobrodružství uprostřed divočiny. Brodíte se bahnem, vodou, lítáte vzduchem, stoupáte po šutrech a kořenech a sjíždíte pořádné kopce. A nebo třeba zadriftujete v pořádném bahně. Za jeho volantem se tak nějak cítíte nezastavitelní…
7. BMW 428i xDrive
Opět název modelu, který v petrolheadech nevyvolá žádné emoce, jenže to jen a jen více dokazuje, jak nelze odsoudit nové auta na základě předsudků. xDrive preferuje zadní nápravu a funguje na principu připojování té přední a tak neubírá autu nic z jeho přirozené zábavnosti. Naopak jí dodává jistotu v podobě perfektního gripu a trakce. Coupé mi přišlo hravější, než obdobná verze v sedanu. Pochopitelně za to může i stavba karoserie – coupé je prostě pevnější, nekroutí se a díky tomu i lépe funguje v zatáčkách. Pokud autu opravdu šlapete na krk, odmění vás ukázkovou chutí jezdit powerslidem. Prostě jen drtíte plyn, kloužete se a kontrujete.
6. Peugeot RCZ R
Není to nákupní taška, ze které vzniklo rychlé auto. Je to krásné coupé s dravým designem, fantastickým nízkým posazem a kabinou, která Vás doslovně obklopí. Je to jedno z těch aut, které si obléknete a padne Vám jako oblek ušitý na míru. A pak je tady motor! Jeho projev je divoký a nástup výkonu výbušný. První poslání plynu do podlahy bude šok. Turbo se hrozivě nadechne a odfoukne Vás jako smetí. Je jedno, jak rychle to do zatáčky pošlete, auto se zakousne, opře do tlumičů a bez nejmenšího náklonu vykrouží oblouk a jede dál. Nezná slavný “zvuk zklamání” – tedy hanebnou nedotáčivost! Tak trochu popírá fyzikální zákony a definici předního náhonu. V RCZ-R jsem se opravdu bavil, neskutečně moc.
5. Renault Mégane RS 265 CUP
Renault Mégane RS 265 Cup je jednoznačně nejultimativnějším autem na svém segmentu a jako takové ho prostě musíte chtít. Je zbytečné říkat, že s de facto závodním polotovarem, přicházejí i z toho plynoucí nevýhody. Toto auto totiž vše vynahrazuje jízdními schopnostmi a výkony, které Vám vezmou dech. Navíc za zlomek nákladů na provoz a servis, které si žádají auta typu Subaru WRX STi. Oproti Peugeotu je nepatrně pomalejší a méně výbušné, ale podvozek je jednoznačně hravější a Mégane umí jezdit bokem jako neurvalý psychopat. Jo v tomhle autě jsem zažil momenty, za jejichž zveřejnění by mi vzali řidičák a rovnou zastřelili, ale zábava to byla královská.
4. Maserati Ghibli S Q4
Motor od Ferrari, výfuk od pána pekel, design od bohů automobilového průmysl a jízdní vlastnosti sportovní limuzíny. Jednoznačný recept na zábavu je tady! Hravost autu opravdu neschází, naopak Maserati zcela potlačilo nedotáčivost. Ve spojení s komunikativním řízením a extrémně rychlou převodovkou je řízení opravdová radost a ne jen reklamní slogan… A do toho ten ZVUK! Plechová sonora tak typická pro šestiválce doplněna o hooniganský výfuk a výsledkem je apokalypsa největších rozměrů. V obcích mezi domy padá omítka a lidé uskakují z cesty už na druhém konci. Prostě typické Maserati. Ghibli je prostě chuligán, který neurvale řve, odplivuje a na všechny ukazuje svaly. A pak se uklidní a doveze Vás na druhou stranu Evropy.
3. SUBARU BRZ
Od prvních kilometrů za volantem dává BRZ jasně najevo svoje dominantní stránky, kterými jsou hmotnost, až nepochopitelně komunikativní řízení a geniálně nastavený podvozek. BRZ můžete ždímat jako mokrou houbu a točit ji do úplného maxima. Zatáčky jdou projíždět s využitím plného výkonu a jediným limitem jsou gumy a jejich přilnavost. Subaru zkrátka nezapře svou podvozkovou školu odkojenou na tratích rally, dokáže být na otevřené okresce opravdu pekelně rychlé. Většina lidi si myslí, že BRZ je driftovací maniak a z každého udělá mistra série D1, jenže ono to tak jednoduché vůbec není. Autu totiž chybí krouťák dole a tak je třeba držet otáčky a s tím i rychlost. Drifty tak vyžadují řidičský skill, koule a pud sebezáchovy v režimu off. A nebo to chce uzavřený okruh, letiště a tak. Každopádně do kopce a v nízké rychlosti na dlouhé drifty zapomeňte. Jak už v dritu budete, oceníte samosvor a excelentní řiditelnost plynem. V tom spočívá jeho největší plus – musíte se učit auto řídit a to přináší neskonalou radost z každého pokroku za volantem. BRZ je boží! Tečka.
2. SUBARU WRX STI 2015
V každém ohledu je nové WRX STI 2015 o pořádný kus dále, než její předchůdce. Zdálo se mi to na začátku nemožné, ale toto auto mě nadchlo. Nestává se mi často, abych na testovací týden dlouho vzpomínal, ale zážitky za volantem tohoto stroje nikdy nezapomenu. STI je absurdně rychlé, hravé a momenty za volantem si budete užívat naplno. Je to prostě závodní auto, které dostalo vycházku mezi normální smrtelníky. Stejně jako s BRZ budete dlouze tápat, než se s ním naučíte jezdit.
1. Jaguar F-TYPE Coupé V6 S
Už od samotného nádherného vzhledu, kterému se nepodobá nic na trhu až po neurvalý a chuligánský charakter. Tohle v chladném Porsche nikdy nezažijete! Britské charizma a nádech emotivní exotiky je patrný z každého detailu. Zvuk je nepopsatelný a auto je živočišné a pořád chce jet bokem, furt! Jsem zamilovaný a pravděpodobně jsem se nikdy v ničem více nebavil. Jestli bych toto auto doporučil? No to si pište, vlastně ho nutně musím mít i já!
« TEST Mercedes-Benz V250 Bluetec L Mitsubishi EVO se loučí závěrečným modelem Final Concept »