IMG_9380

TEST Mercedes-Benz E 350 Bluetec Kombi 9G-Tronic

3. 12. 2014 • Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 95%

Podvozek: 95%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 100%

Na vzduchovém podvozku s nejmodernější převodovkou a silným motorem se jedná o opravdu perfektní vůz, na kterém se chyby hledají velmi těžce

Verdikt:

Pánové z Mercedes-Benzu rozpoutali v posledním roce velkou modelovou a designovou ofenzívu, což má na svědomí nejeden kontroverzní model a v globálním měřítku pak celkový ústup od zaoblených a uhlazenějších tvarů k ostrým linkám a svalům.

Nová E klasse proto dokonale odráží designový trend značky a i když zůstal profil vozu skoro nezměněn, tak předek i záď vozu byly kompletně přepracovány. Mercedes se zbavil dvoudílných předních světel (dle mého názoru skvělý tah) a nahradil je jednodílným designem s technologií LED. Světla v kombinaci se sportovní variantou mřížky chladiče dělají z nového Ečka agresivního dravce. Pokud ovšem preferujete usedlost a majestátnost, pak můžete zvolit elegantní verzi masky chladiče doplněnou o klasický ‘zaměřovač‘ na přídi vozu, který E klasse dramaticky změní. Ani záď nepřišla zkrátka, a tak dostala nový tvar a grafiku světel a masivnější zadní nárazník, kterému dominují 2 chromové koncovky výfuku obdélníkového tvaru.

Karoserie kombi pak jasně drží trend velkých rozměrů a hranatých tvarů. Na trhu neexistuje prostornější a větší kombík stejného segmentu i přesto, že šestiválcový model má snížený objem zavazadelníku na 600 litrů. Stále je to však královská hodnota a potěší i nízká nákladová hrana v rovině s celou podlahou. Po sklopení zadních sedadel se dostanete na hodnotu 1855 litrů a to se pak v autě můžete bez problému vyspat. Nutno podotknout, že tradiční vzhled “pohřebáckého” kombíku autu nadmíru sluší a patří k němu po desetiletí. Lidé se za tímto medvědem navíc otáčejí, svou image a majestátnost prostě nezapře.

e350_1

Také interiér byl kompletně přepracován a i zde jde vidět, že Mercedes udělal krok správným směrem. Pozice za volantem je skvělá a nemám jí co vytknout. Tříramenný sportovní volant je obšitý perforovanou kůží a skvěle padne do rukou jak velikostí, tak šířkou věnce. Sedáky jsou rozměrné, nabídnou i dobrou boční oporu, ale jsou tvrdší a méně komfortní, než třeba u nedávno testovaného E200. Je to asi danou specifikací povrchových materiálů, přestože se jedná o stejný druh sedadel. Kaplička přístrojové desky prošla dramatickou změnou oproti staršímu modelu. Celý set budíků pak působí mnohem modernějším a hodnotnějším dojmem. Mercedes zapracoval i na nejmenších detailech jako jsou podelné kovové ovladače klimatizace nebo obdélníkové analogové hodiny, jenž mají lehký nádech přepychu S klasse.

Testovaný model nabídl ještě jeden krásný detail – barevnou konfiguraci interiéru! Ten kdo toto auto sestavoval si zaslouží obrovskou pochvalu za vkus. Kombinace světle béžové kůže sedadel a spodní části palubní desky s tmavě hnědým kontrastním vrchem přístrojovky a dekorem v podobě pravého tmavého dřeva vypadá naprosto fantasticky a to nejsem příznivcem dřevěného obložení. V tmavě hnědé je i celý volant a vše dolaďují drobné detaily ovladačů a linek z leštěného hliníku. Nechybí ani ambientní podsvícení s možností výběru barev. No a ještě ten exteriérový tmavě hnědý lak! Jo, tohle se prostě moc povedlo.

e350_2

Model 350 Bluetec pod svou kapotou ukrývá třílitrový turbodiesel s výkonem 185 KW a 620 Nm, ten rozměrný kombík katapultuje na stovku za skvělých 6.9 sekundy a zastaví se až na hodnotě 250 Km/h. Jednotka je přitom nastavená tak, aby nejlépe fungovala již v nízkých otáčkách a je vcelku zbytečné motor vytáčet do vrchního spektra otáčkoměru. Zátah motoru je opravdu výborný a vůz s tímto dieselem nabídne vskutku dynamické jízdní výkony a to vše při průměrné spotřebě okolo 7 litrů na sto kilometrů. Ve městě si Ečko řekne maximálně o 9 litrů.

Za zmínku stojí také kultivovanost jednotky, které navíc pomáhá skvělé odhlučnění interiéru prosté o jakékoli vibrace. To, že se jedná o diesel poznáte až venku. Pronikavý zvuk vstoupí do kabiny až opravdu ve vysokých otáčkách, ale stále platí to, že třílitrový šestiválec disponuje velmi kultivovaným projevem a příjemným zvukem. Motor si zaslouží jen pozitivní reakce a slabou stránku nemá. Nabídne monumentální dynamiku, skvělé reakce, kultivovanost a dobrou spotřebu. Pokud chcete pravý Mercedes-Benz, zapomeňte na čtyřválcové jednotky.
e350_3
Třídu E si v Mercedesu vybrali jako první vůz disponující novou devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-tronic. Ta je stejně velká jako sedmistupňový předchůdce, má nižší hmotnost, hydrodynamický měnič nabízí o 7 % vyšší účinnost a spotřeba klesla o 6,5 procenta. Skříň má nově funkci downspeeding, tedy snižování otáček. Při maximální rychlosti 250 km/h motor točí pouhých 2800 otáček. Tolik rychlostních stupňů už nabízí i konkurence v podobě převodovky od ZF montované do modelů Range Roveru. V praxi se snížení spotřeby a zvýšení dynamiky ukázalo jako efektivní, nicméně jednotka od Mercedesu lehce zaostává za tou od ZF. Ne v rychlosti nebo účinnosti, ale zejména ve váhavém projevu a občasnému škubání. V manuálním režimu se však odezva a rychlost proti předchůdci zvýšila dramaticky a díky kratším převodům auto působí ještě rychleji. Volba je to dobrá a z mého pohledu i rozumná, stále lze model kombinovat i ze starší převodovkou 7G-tronic, ja bych však jasně doporučil devítistupeň.
A co jízdní vlastnosti? Díky vzduchovému podvozku Airmatic, kterým byl testovaný model vybaven, si můžete volit nastavení dle libosti. V komfortním režimu je auto příjemně pohodlné, ale nečekejte i tak žádnou “houpačku” a naopak v režimu Sport podvozek ztuhne a dovolí svižnější jízdu v zatáčkách. Byl jsem potěšen faktem, že auto téměř nezná náklony, a pokud se nějaký už dostaví, tak je to opravdu v absurdních nájezdových rychlostech. Pokud patříte k lidem, kteří podezírají Mercedes-Benz z toho, že jeho řízení je absolutně nesportovní a nekomunikativní, tak vás musím ihned vyvést z omylu. V komfortním nastavení je řízení sice měkčí, ale i tak nabídne adekvátní zpětnou vazbu, no a po přepnutí do sportu pochopitelně ztuhne a pak je opravdu skvělé, přesné a vždy víte, kam směřují kola.
e350_4
Abych nezapomenul, E350 Bluetec je zadokolka s velkým krouťákem a výkonem, a tak při prudké akceleraci se na výjezdu ze zatáčky objeví přetáčivost – stačí lehké kontra a díky přesným reakcím řízení, je vše opět na správném místě. Ečkový kombík ale pochopitelně není sportovní náčiní, od toho je tu model z divize AMG, a tak nejlépe funguje jako luxusní, dopravní prostředek. Ečko je neskonale pohodlné, plavné a skvěle se řídí. Je to jedno z těch aut, za jehož volantem se cítíte fantasticky. Naprosto bez dechu mě nechává příčná stabilita vozidla. I na české rozbité dálnici nevyžaduje stálé korekce volantem. Auto prostě drží směr a poslouchá na slovo. Skvělé sladění motoru a převodovky dokazuje i ukázková setrvačnost, a tak při ubrání plynu jedete plynule dál a automat vás neomezuje. Tím rovněž Mercedes-Benz šetří palivo. Tohle je auto, ve kterém bych projel Evropu tam a zpět a nebyl unaven.
Dálniční cestování ještě dále zpříjemňuje partička asistentů, a to zejména hlídání jízdy v pruhu a radarový tempomat Distronic Plus, který ve městě umí auto zcela zastavit a zase rozjet. Na semaforech k nezaplacení, a to samé platí pro dálnici, kde za vás bezpečně převezme kontrolu nad vozidlem.  Ve vysokých rychlostech na dálnici radar dokáže správně detekovat zatáčející svodidla a snížit rychlost auta před zatáčkou. V noci pak každý jistě ocení Inteligent Light System. Natáčení paprsku do zatáček, prodlužování osvětlené plochy na dálnicích nebo přepínání dálkových světel probíhá naprosto plynule a zcela automaticky.
e350_5
Jo třída E se prostě povedla a v této motorizaci a konfiguraci se jedná o cestovní stroj z říše snů. Na vzduchovém podvozku s nejmodernější převodovkou a silným motorem se jedná o opravdu perfektní vůz, na kterém se chyby hledají velmi těžce. Pokud potřebujete rozměrný kombík jako excelentní stroj pro dlouhé trasy, na trhu není nic lepšího. Prostě není.

Plusy

  • Nízká spotřeba
  • Famózní odhlučnění motoru a kabiny
  • Mimořádně komfortní podvozek
  • Devítistupňová převodovka
  • Prostorný kufr
  • Famózní dynamika
  • LED světlomety
  • Kvalita dílenského zpracování
  • Image a vzhled

Minusy

  • Občasné cukání převodovky
Cena v základní výbavě: 1 439 900 Kč

Cena v testované výbavě: 1 816 806 Kč

Základní výbava:Čelní, boční, kyčelní a kolenní airbagy, automatická převodovka, tempomat, komfortní podvozek, litá 16” kola, elektricky nastavitelná přední sedadla, multifunkční volant potažený kůží Nappa, dvouzónová klimatizace, diodové světlomety, ambientní osvětlení interiéru, dešťový senzor, autorádio Audio 20 s bluetooth a USB atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+27.160,-), kůže Lugano (+54.007,-), sada Comfort (+108.900,-), asistent hlídání mrtvého úhlu (+14.048,-), sada komfortních funkcí pro zrcátka (+17.170,-), Comand online (+83.664), tažné zařízení (+27.784,-), zadní tónovaná skla (+12.175,-), výbava Avantgarde (+8.897,-).

Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E 350 Bluetec Kombi 9G-Tronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 185 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 1600 – 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 6.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.9 / 5.5
Emise CO2: 152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 600 / 1855
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1955 / 595
Rozměr pneu: 245/40 R 18
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz