Nissan e-NV200 – Elektrododávka na českém trhu! [video]
Nissan začíná na českém trhu nabízet elektromobil pro řemeslníky, podnikatele a kurýry, ale také pro rodiny, které potřebují nějakou tu praktičnost navíc. Nissan e-NV200 se tu nabízí ve dvou verzích. Konkrétně se jedná o čistě užitkovou verzi Van a osobní verzi Combi. Dodávka e-NV200 nebude samozřejmě patřit mezi nejlevnější, ale my věříme, že si zákazníky najde.
Oproti obyčejnému NV200 poznáte elektromobil dle specifického ppředního nárazníku a nové masky chladiče bez otvoru pro vzduch. Uprostřed masky chladiče se samozřejmě čiší logo Nissanu, pod kterým je schovaná dobíjecí zásuvka. Přední nárazník mimochodem prodlužuje celkovou délku vozu o 160 mm a vytváří futurističtější “výraz”. Přední světla jsou kompletně LED idodová kvůli nízké spotřebě energie.
Elektrickou NV200 poznáte také dle emblému “Zero Emission” na bocích vozu. Bystrá oka si všimnou také rozšířených blatníků, které musely být v návaznosti na širší rozchod kol vpředu. Díky hnacímu ústrojí a podvozku z LEAFu se musel rozchod předních kol rozšířit o 40 mm. Celková šířka ale narostla na 1755 mm, tedy o 60 mm více. U modelu e-NV200 se dbalo také na aerodynamiku, a tak je například celý spodek vozu plochý a jednotlivé díly karoserie co nejhladší. Kola jsou mimochodem 15-palcová.
Na výběr bude také zbrusu nová barva Splash Blue, která vypadá opravdu skvěle a umocní ekologický dojem vozu.
Uvnitř vozu se dají očekávat klasické “elektro-prvky”. Přístrojová deska je kompletně digitální a auto se nabízí pouze s bezestupňovou převodovkou. Místo ukazatele stavu nádrže je samozřejmě kapacita baterie a novinkou je také ukazatel teploty baterie, který mění barvu z modré na oranžovou (modrá = nízká teplota, oranžová = vysoká teplota).
Výbava je přitom stejná jako v každém obyčejném osobním autě. Automatické stěrače, světlomety, parkovací kamera, připojení USB a Bluetooth apod. Nissan e-NV200 nabízí také systém CarWings, díky kterému můžete na dálku (například na mobilu, tabletu či počítači) kontrolovat stav baterie. Pokud například zapomenete dostatečně nabít vůz, systém CARWINGS® Vám pošle textovou zprávu s připomenutím.
Nový je také elektrický systém klimatizace, který můžete spouštět i na dálku z pohodlí domova. Abyste měli v autě ideální teplotu v horkých letních nebo ledových zimních dnech. Pokud je například ale při jízdě počasí teplé, nový systém klimatizace se vypne a zajistí přirozené větrání a odmlžování oken, aniž by čerpal elektrickou energii. To samozřejmě prodlouží kapacitu baterie a tím i dojezd.
Praktická stránka věci zahrnuje (u verze Van) nákladový prostor o délce 2 040 mm, ovšem s možností odstranění přepážky za sedadly řidiče a spolujezdce. Poté se dá vykouzlit (se sklopením spolujezdcova sedadla) až 2,8 metru dlouhý prostor.
Vézt můžete náklad o hmotnosti až 770 kilogramů a nákladový prostor je uzpůsoben k tomu, aby se do něj vešly dvě europalety. Nejužší šířka nákladového prostoru (mezi podběhy kol) má stále úctyhodných 1 220 mm.
Pohonné ústrojí pochází z modelu LEAF, a tak se jedná o synchronní elektromotor o maximálním výkonu 80 kW (při 3008 otáčkách), kterému sekunduje točivý moment 254 Nm (k dispozici od 0 do 3008 ot./min.). Motor čerpá energii ze sestavy lithium-iontových baterií s kapacitou 24 kWh, kterých je celkem 48 a zabírá dokonce méně prostoru, než ve zmiňovaném LEAFu. Je dokonce o 7,5 kg lehčí a celá soustava tedy váží 267 kg.
Nabití skrze rychlodobíjecí stanici údajně dokáže nabít baterii na 80% za pouhou půlhodinu. Nabíjet můžete ale také 32 ampérovým zdrojem napájení přes volitelnou 6,6 kW nabíječku. Ta za 4 hodiny dokáže nabít baterii na 100%. Přes klasickou nabíječku si na 100% kapacity akumulátoru musíte počkat až 8 hodin.
Bezestupňová převodovka má celkem čtyři režimy a (oproti LEAFu) klasický volič. Režim D je uzpůsoben na okamžitou reakci na pedál akcelerátoru a svižnou akceleraci, kdežto třeba režim ECO upraví odezvu na plynulou a akceleraci s lineárnějším nástupem.
Dodávka e-NV200 umí jet maximální rychlostí 120 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 14 sekund, což je dokonce o 0,5 sekundy rychleji, než u obyčejného modelu NV200 s motorem 1,5 dCi.
Nissan udává, že na režim NEDC dosáhnete maximálního dojezdu 170 km, což by údajně mělo bohatě stačit, jelikož cca 35% firemních dodávek nenajede za den více než 120 km.
Cena startuje v případě verze Van na 871 200 Kč. Spokojit se ale musíte se základní výbavou Acenta. Vrcholná výbava Tekna začíná na 894 190 Kč. Osobní verze Combi začíná už za hranící 900 tisíc, konkrétně na 902 660 Kč za výbavu Acenta a Tekna startuje na 922 020 Kč.
« Smart ForTwo Brabus přistižen bez maskování! Výroba hybridního Mondea byla zahájena »