Standaufnahme

Studie Audi prologue – Vstup do nové éry designu

19. 11. 2014 • Novinky

Audi zahajuje novou éru designu studií Audi prologue, kterou představil na autosalonu v Los Angeles šéfdesignér Marc Lichte. Velké kupé s Lichtovým rukopisem určuje nový směr vývoje designu vozů s logem čtyř kruhů.

„Marc Lichte zahájil po svém příchodu k Audi designérskou ofenzivu,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva zodpovědný za vývoj, který přivedl Lichta do Ingolstadtu v únoru 2014. „Díky své jasné filozofii a přesnému porozumění genům značky Audi vyvinul designérskou strategii, která nám otvírá zcela nové perspektivy. Je progresivní a překypuje emocemi, dokonale vyjadřuje technické kompetence značky, stejně jako její touhu po nejvyšší kvalitě. Audi prologue je jejím prvním představitelem – pro Audi je to ‚signature car‘.“

Samotný Marc Lichte popisuje charakter studie následovně: „Audi je synonymem sportovnosti, lehké konstrukce a trvalého pohonu všech kol quattro. Studií Audi prologue dáváme tomuto know-how novou formu – postavili jsme na kola nejsportovnější vůz v luxusním segmentu. Náš tým se vydal novými cestami jak v oblasti vnějšího designu, tak v interiéru.“

Design vozů Audi bude ještě intenzivněji vyjadřovat progresivní techniku. Dvoudveřové kupé má ladné elegantní tvary se sportovně napjatým nábojem. Tvary a linie jsou nezaměnitelné a přinášejí mnoho nových nápadů. Ve světlém interiéru tvoří tvarové řešení s konceptem zobrazování a ovládání novou jednotu. Celý přední panel přístrojové desky je velkým dotykovým displejem, část ovládání probíhá prostřednictvím nového displeje OLED z organických elektroluminiscenčních diod.

Technika studie kombinuje výkon, komfort a hospodárnost. Jednotka 4.0 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 445 kW (605 k) a maximální točivý moment 750 N.m, což v kombinaci s osmistupňovou převodovkou tiptronic umožňuje dvoudveřovému kupé Audi prologue o hmotnosti 1980 kg zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy. K nízké hodnotě průměrné spotřeby paliva 8,6 litru na 100 kilometrů přispívá mimo jiné nová palubní elektrická síť, jejíž část pracuje s napětím 48 V.

Velké kupé s rozvorem 2,94 metru a vnějšími rozměry 5,10 x 1,95 x 1,39 metru je díky dynamickému řízení všech kol, které natáčí zadní kola až o pět stupňů, extrémně obratné a stabilní. S technologií Matrix Laser představuje Audi další inovaci v oblasti osvětlovací techniky. Mohutná 22“ kola mají pneumatiky rozměru 285/30 a jsou vedena lehkými pětiprvkovými závěsy se sportovním adaptivním vzduchovým odpružením. V konstrukci karoserie nalézají uplatnění především hliníkové slitiny a oceli nejvyšších stupňů pevnosti.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz