Elektřina na Nürburgringu: Peugeot EX1
Elektrický roadster EX1 z dílen francouzské automobilky Peugeot slaví další úspěch. Po nejrychlejších časech na krátkých sprinterských tratích se mu podařil další husarský kousek. Pokořil totiž slavnou severní smyčku na závodním okruhu Nürburgring.
AutoJournal.cz | Propagujte i svojí stránku
Prototyp EX1 pilotoval Stéphane Caillet, který dokázal 20,8km dlouhou tratí proletět za čas 9 minut, 1 vteřinu a 3 desetiny vteřiny průměrnou rychlostí 138km/h. Jde tak o zlepšení dosavadního rekordu trati v kategorii vozů poháněných elektřinou o neuvěřitelných 50 vteřin a to navíc na mokré trati. Za ideálních podmínek by koncept srazil svůj čas jistě pod 9 minut.
Necelý metr vysoký závodní speciál je poháněn dvěma elektromotory, které produkují kombinovaný výkon 250kW (340 koní) a 480Nm točivého momentu. Dvojice motorů, z nichž každý slouží k pohonu jedné nápravy, je dopovaná energií pocházející z lithium-iontových baterií. Takto vysoký výkon v kombinaci s extrémně nízkou váhou díky použití kompozitních materiálů a uhlíkových vláken je schopen udělit vozu zrychlení z nuly na 100km/h za čas 3,5 vteřiny. A jde tak o neoficiální rekord ve zrychlení elektrických vozidel.
O designu se v tomto článku bavit nebudeme. Jen dodám, ať si nezapomenete pořádně prohlédnout fotogalerii a video tohoto unikátního konceptu. A myslíte, že se někdy tak atraktivního a zajímavého konceptu dočkáme i na běžných silnicích? Nebo je EX1 určena primárně jako testovací vozidlo budoucích pohonů?
.« Je na videu De Tomaso Pantera? Nové Porsche Cayman S Black Edition »