508rxh_1407pc006

Nový Peugeot 508 RXH přichází na český trh

4. 11. 2014 • Novinky

Nový PEUGEOT 508 prošel výrazným vývojem, jak z hlediska stylu, tak použitých technologií a motorů. Takto vybavený vůz z kategorie velkých cestovních automobilů ztělesňuje více než kdy jindy posun značky směrem k luxusnějším modelům. Nový PEUGEOT 508 je opatřen novou maskou chladiče, která je symbolem budoucích modelů značky, a nabízí nové prvky výbavy, jako je dotykový displej, couvací kamera nebo systém sledování mrtvého úhlu. Je rovněž vybaven úspornými a výkonnými motory, které již dnes splňují normu Euro 6. Jedná se zejména o motor 2.0 BlueHDi 150 k s šestistupňovou manuální převodovkou, který je s úrovní emisí dosahujících pouhých 105 g CO2 /km jedním z nejlepších motorů ve své výkonové kategorii. Řada 508, která o roku 2012 existuje ve třech verzích karoserie, se rozšiřuje o zcela novou verzi RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6, jejíž prodej v Evropě odstartuje v listopadu 2014.

V roce 2012 obohatil řadu PEUGEOT 508 RXH HYbrid4. Ten představoval zcela novou nabídku v segmentu „allroadových“ cestovních automobilů. V případě RXH šlo tehdy stále o vůz zaplňující mezeru na trhu. Dnes se ale dnes s příchodem nových modelů tato nabídka rychle rozvíjí. Ve světě luxusních automobilů je ale PEUGEOT 508 RXH HYbrid4 stále výjimečný: využití dieselového hybridního pohonu, vzhled typu „allroad“, multifunkčnost a velmi šetrný přístup k životnímu prostředí – spojení těchto vlastností do jednoho vozu zůstává ve světě automobilů unikátní.

Silueta vozu PEUGEOT 508 RXH HYbrid4 působí velmi luxusně.  Tato verze karoserie je od nynějška k dispozici i se spalovacím motorem. Nový PEUGEOT 508 RXH BlueHDi s motorem 2.0 BlueHDi 180 k EAT6 přiláká v tomto segmentu další potenciální zákazníky.

Tato modelová řada je nyní nejmladší v historii značky. PEUGEOT 508 je zosobněním posunu značky směrem k luxusnějším kategoriím vozů. Je důkazem náročných požadavků na kvalitu a produktem posilujícím image značky po celém světě. Model, který se vyrábí ve Francii a v Číně, registruje od svého uvedení na trh již více než 370 000 prodaných vozů. Od roku 2013 je největším odbytištěm pro PEUGEOT 508 Čína, kde se prodá 36 % produkce tohoto modelu.

Předchozí styl vozu PEUGEOT 508 byl plný inspirace a elegance. Vyznačoval se robustností a kvalitou provedení. Designerské týmy PEUGEOT se o tyto vlastnosti opřely a vozu přidaly ještě víc technologií, síly a charakteru.

Zásadním prvkem designu modernizovaného Peugeotu 508 je nová maska chladiče. Je vertikálnější a uprostřed je do ní zabudováno logo PEUGEOT. Na první pohled odkazuje na své slavné předchůdce z pětkové řady. Díky ní uvádí nový PEUGEOT 508 na scénu výraznější a elegantnější styl přední masky, který následně převezmou i ostatní budoucí modely v nabídce.

Kapota prošla proměnou. Je nyní horizontálnější a všem třem verzím karoserie vozu dodává vzhled luxusní limuzíny, přičemž u sedanu zlepšuje rovnováhu mezi přední a zadní částí.

U sedanu je zadní část strukturovanější. Nárazník byl přepracován. Je oddělen od víka zavazadlového prostoru, ale současně je posílena jeho ochranná funkce. Délka nového Peugeotu 508 se tak v případě sedanu prodloužila o 38 mm, z toho 16 mm u předního převisu (stejně tak v případě SW) a 22 mm u zadního převisu.

Zabudování nové masky chladiče u vozu PEUGEOT 508 RHX si vyžádalo prodloužení předního převisu o 5 mm, celková délka se tak zvýšila na 482,80 cm. Tyto nové obrysové rozměry podtrhují hodnoty elegance, čistoty a úspornosti, které u vozu PEUGEOT 508 figurují od jeho uvedení na trh. Velkorysá prostornost kabiny a zavazadlového prostoru se nezměnila.

U vyšších verzí výbavy jsou pro přední část vozu rovněž charakteristická světla – přední světlomety, denní světla, směrovky, mlhovky – 100 % LED s vyspělou technologií. Přední světlomety tvoří 3 moduly, z nichž každý používá 4 LED diody, ty doplňují 3 LED diody na vnější straně světlometu zajišťující funkci přídavného osvětlení zatáček. Tato technologie nejenže zvyšuje bezpečnost, rychlost použití a úspornost, ale také umožnila světlomety zúžit a zdůraznit jejich pohled šelmy. Elegantní a technologickou stránku vozu zdůrazňuje malá velikost předních světlometů a jejich strukturované čočky.

Světelný podpis – ve tvaru tenké linky u sedanu a SW a ve tvaru lvích drápů u RXH – zajišťují denní světla sériově zabudovaná do nárazníku. Světlomety dodávají novému Peugeotu 508 charakteristický vzhled, jenž dobře vystihuje charisma celého vozu. Společně se směrovkami, které tvoří 4 LED diody obepínající tvar denních světel, a s mlhovkami – sériově montovanými od 3. úrovně výbavy – zabudovanými na koncích předního nárazníku v chromované liště tak pohled nového Peugeotu 508 tvoří nejméně 44 LED diod.

Zadní světla sedanu rovněž získala nový tvar. Jsou horizontálnější než dřív, ať už při pohledu z boku nebo zezadu. Každé z nich tvoří 36 LED diod rozložených do tvaru tří drápů, jejich opálově červený světelný podpis zajišťuje nezaměnitelný a technologický vzhled vozu.

Vůz se změnil i uvnitř. Do palubní desky je v rámci sériové výbavy od 2. úrovně (Active) zabudován sedmipalcový dotykový displej, na kterém je intuitivně seskupena většina ovladačů vozu. Na středovém panelu palubní desky jsou pod dotykovým displejem neustále dostupné ovládání hlavního menu – navigace, klimatizace, rádio, připojení na internet atd. Díky zabudování dotykového displeje došlo k odlehčení středového panelu, ze kterého zmizely některé ovladače. Do konzoly byla navíc začleněna nová uzavíratelná odkládací přihrádka.

Před řidičem je umístěn komplexní sdružený přístroj připomínající sofistikovaný hodinářský výrobek. Pomocníkem při řízení je i head-up displej z kouřového skla, na který jsou v dobře čitelných barvách promítány informace o řízení a navigaci.

Bohatá výbava, péče věnovaná provedení i kvalita použitých materiálů – ať už u dekorativních prvků nebo u čalounění – odkazují interiér vozu nový PEUGEOT 508 do světa luxusních moderních a elegantních automobilů.

U těchto luxusních automobilů se snoubí elegance a technologie. Výbava zahrnuje řadu komfortních a bezpečnostních prvků. Připomeňme bezklíčový přístup a startování, automatickou elektrickou parkovací brzdu, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, adaptivní dálkové světlomety (automatické přepínání dálkových světel), indikátor podhuštění pneumatik, přední a zadní parkovací asistent, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, hi-fi JBL,… K soupisu výbavy je třeba přidat dvě novinky: systém sledování mrtvého úhlu a couvací kameru, jejíž záběry jsou barevně promítány na dotykový displej.

Verze motoru o výkonu 180 koní doplní od listopadu 2014 nabídku motorů u vozu RXH. Nový PEUGEOT 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 k EAT6, u něhož byly homologovány emise 119 g CO2/km a kombinovaná spotřeba činí 4,6 l/100 km, splňuje rostoucí poptávku v segmentu velkých silničních all-roadů.

Technologie HYbrid4, která v tomto segmentu představuje prozatím jedinečnou nabídku, se pochopitelně využívá i u sedanu[2] a RXH. Díky tomu, že je tato technologie součástí nabídky u vozu PEUGEOT 3008, 508 a 508 RXH, dostala se značka v prodeji hybridních vozů v Evropě na 2. příčku. Dieselový motor 2.0 HDI o výkonu 163 k  a elektrický motor o výkonu 37 k pohánějící zadní kola fungují střídavě nebo současně. K dispozici jsou tak čtyři režimy jízdy, mezi nimiž může řidič přepínat (ZEV, 4×4, Sport a Auto). Řízení je pak velice příjemné a přináší zcela nové zážitky. Vůz je navíc velmi úsporný: homologaci získal na 85 g CO2/km, kombinovaná spotřeba je 3,3 l/100 km. PEUGEOT 508 HYbrid4 tak vykazuje nejnižší emise CO2 a spotřebu paliva ve svém segmentu.

Nový PEUGEOT 508 se pro evropský trh vyrábí ve  francouzském městě Rennes a pro čínský trh ve Wuhanu. Na evropské trhy bude postupně uveden od 10. září 2014, na čínský trh se dostane v lednu 2015.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz