První dojmy: Land Rover Discovery Sport
Značka Land Rover odhalila ve Dvoře Králové nový model Discovery Sport. Učinila tak ještě před oficiálním odhalení veřejnosti na Pařížském autosalóně. Jedná se o jedno z nejvšestrannějších prémiových kompaktních SUV a zároveň se stává i prvním zástupcem nové řady Discovery . Jen o kousek větší SUV, než dosluhující model Freelander, přináší spoustu nových technických inovací a líbivý design po vzoru veleúspěšného modelu Evoque.
V Land Roveru Discovery Sport je poprvé použit Head-Up-Display Tato vyspělá laserová technologie promítá důležité jízdní údaje včetně rychlosti, zařazeného převodového stupně a pokynů satelitní navigace do oblasti na čelním skle v zorném poli řidiče. Zákazníci si mohou vybrat z několika typů motorů. Zážehové varianty využívají celohliníkový motor Si4 o objemu 2,0 litrů s výkonem 240 koní a přímým vstřikováním paliva. Další možností může být diesel o objemu 2,2 litru, který je k dispozici ve specifikaci TD4 o výkonu 150 koní nebo SD4 o výkonu 190 koní. Motory TD4 a SD4 nabízí stejný točivý moment 420 Nm a řidiči mohou počítat se spotřebou paliva kolem 5,6 l/100 km.
Během roku 2015 bude uveden vznětový motor ED4 s ještě nižší spotřebou paliva v kombinaci s pohonem jedné nápravy. Nový model nabízí celkem tři druhy pohonu – pohon dvou kol, stálý pohon čtyř kol nebo systém Active Driveline. Ten přepíná mezi pohonem dvou a čtyř kol. To zaručuje kombinaci skvělé agility na silnici, schopností v terénu a celkové hospodárnosti. Geometrie karoserie modelu Discovery Sport byla pochopitelně optimalizována i pro ten nejdrsnější terén. Nabízí vysokou světlou výšku, nájezdový i přechodový úhel a schopnost brodění vodou do hloubky 600 mm.
Vůz lze kombinovat i s revoluční devítistupňovou převodovkou ZF. Tu jsme vyzkoušeli už v Evoque a byly jsme nadšeni. Zajímavostí je také víceprvková zadní náprava nové generace, vyspělá technologie airbagu pro chodce, zcela nový multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem a moderní, vysoce pevná karoserie z oceli a odlehčeného hliníku. Spolu s tradičním systémem Terrain Response se tak na trhu kompaktních SUV jedná o bezkonkurenčního hráče, co do schopností na silnici i mimo ni.
Monokoková konstrukce kombinuje panely z vysoce pevné oceli, ultrapevné borem legované oceli a odlehčeného hliníku. To zajišťuje pevný, tuhý a lehký základ pro výborné dynamické vlastnosti a vysokou torzní tuhost. Zcela nová víceprvková zadní náprava zvyšuje agilitu, zvětšuje zdvih kol a společně s lehkými hliníkovými komponenty zavěšení a pečlivě nastavenými tlumiči zaručuje vysokou úroveň přizpůsobení bez ohledu na stav povrchu. Nová zadní náprava také snižuje hluk v interiéru a minimalizuje zásah horních uložení zadního zavěšení do zavazadlového prostoru. To bylo klíčové pro vytvoření velkého zavazadlového prostoru a uspořádání sedadel 5+2.
Nový model však nejvíce poutá svým designem, který v reálném prostředí působí naprosto ojediněle. I přes zachování designové linie v profilu karoserie, odkazující na historii modelu Discovery, se jedná o dynamicky střižený celek. Auto vypadá svěže, sportovně a zároveň si ponechává elegantní prémiový look. Tohle se povedlo a po modelu Evoque to bude další auto, na které se v Land Roveru budou stát fronty. Neméně dobře je na tom i interiér, tam je ten pokrok přímo do očí bijící. Kombinace designu z větších Range Roverů, kvalitních materiálů a funkční ergonomie posunula Discovery Sport mezi právoplatná luxusní auta. Klasický zvýšený posaz zaručuje výborný výhled do všech stran a interiér působí velmi útulně, čistě a funkčně.
Za nás je to rozhodně krok správným směrem a auto tváří v tvář působí perfektně. Už teď se těšíme na první jízdy.