Facelift Porsche Cayenne oficiálně odhalen
Porsche se vytasilo s faceliftem pro svůj nejprodávanější model – Cayenne. Šlo se klasickou cestou lehkých úprav vnějšku i vnitřku, těšit se ale můžeme i na nový přeplňovaný motor a plug-in hybridní verzi.
Přední partie na první pohled nic nového nenabízejí, při bližším prozkoumání ale narazíme na celkem zajímavé změny. Jiný nárazník i přepracovaná mřížka chladiče spolu s jinak tvarovanou kapotou teď působí o něco agresivněji. Standardně nyní dostanete bi-xenonové světlomety k verzím Diesel, S a S E-Hybrid, která má sériově i čtveřici LED v každém světlometu. Pokud si pořídíte verzi Turbo, Porsche vám zdarma přihodí plně LED využívající světlomety se systémem Porsche Dynamic Light System (PDLS).
V zadních partiích si všimneme hranatějších světlometů, přepracovaných dvěří od kufru a jiného zadního nárazníku s integrovanými koncovkami výfuku. V interiéru je nový pouze multifunkční volant s pádly pro řazení a inženýři také potvrdili přepracovaný Stop/Start systém. Asi nejpodstatnější změna se ale odehrála pod kapotou u verze S.
Tu totiž nyní pohání dvojitě přeplňovaný šestiválec do V o zdvihovém objemu 3,6 litru vyvínutým výhradně v samotném Porsche. Má maximální výkon 420 koní (309 kW) v 6000 ot./min. a kroutící moment 550 Nm mezi 1350 a 4500 otáčkami. Sloužit bude jako náhrada za žíznivý atmosférický osmiválec o objemu 4,8 litru, oproti němu nabídne větší výkon o 15 kW a 50 Nm při nižší spotřebě. Z nuly na stovku zrychlí za 5,5 vteřiny (za 5,4 se Sport Chrono paketem) a maximální rychlost činí 259 km/h.
Další novou pohonnou jednotkou je plug-in hybrid nazvaný Cayenne S E-Hybrid využívající třílitrový šestiválec přeplňovaný kompresorem o výkonu 333 koní (245 kW) a elektromotor o výkonu dalších 95 koní (70 kW). Kombinovaný výkon činí 416 koní (306 kW) v 5500 otáčkách a kroutící moment dosahuje 590 Nm mezi 1250 a 4000 ot./min. Z nuly na sto zrychlí tento hybrid za 5,9 vteřiny a dosáhne na maximální rychlost 243 km/h. Při využití pouze elektromotoru můžete jet až 124 km/h, čistě na baterie přitom činí dojezd mezi 18 a 36 kilometry.
« BMW oslaví 100 let speciálním modelem i9 TEST Renault Clio RS – Digitální éra »