Nissan Navara 2015 oficiálně! [video]
Nissan konečně oficiálně představil novou generaci legendární a velmi oblíbené Navary, která se má stát opět o kus lepší a přitažlivější.
Nová Navara dostala pozměněný vzhled po vzoru nynějších Nissanů, tudíž si nasadila pleťovou masku s novými světlomety s integrovaným LED denním svícením a novou masku chladiče, která byla patřičně pochromována.
Nový je samozřejmě celý přední nárazník, kapota a zrcátka, do kterých se nově zakomponovaly blinkry. Navara přijíždí také s nabídkou nových kol a pokud se podíváme na zadní část vozu, zde se odehrálo změn velmi malé množství. Prakticky se jedná jen o zadní svítilny (které jsou nyní větší a protáhlejší do stran) a stylová linka ve tvaru “V” na odklopných dveřích korby. Celý vzhled však dotvářejí i takové maličkosti, jakými jsou nově černé B-sloupky a již zmíněná zrcátka, která dostala chromové kryty.
Nastávající generace Navary na sobě přepracovala vysokopevnostní podvozkovou platformu a konstruktéři se také povrtali v listovém pérování, které má nyní nabídnout lepší každodenní použitelnost i například ve městě. Nově byl také zmenšen poloměr otáčí, a to kvůli lepší manévrovatelnosti v užších městských uličkách.
Co se motoru týká, zde bude použit známý, avšak patřičně inovovaný čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,5 litru. Ten má elektronicky poháněné turbodmychadlo a bude nabízen ve dvou variantách, a to buď verze 120 kW (163 koní) a 403 Nm a nebo v silnější variantě 140 kW (190 koní) a 450 Nm. Tento agregát údajně zvládne být o 11% úspornější, než ten v aktuální generaci.
Nissan však bude nabízet také benzínový motor o stejném objemu. Jeho výkon zatím blíže specifikován nebyl.
Tak či tak, oba motory mohou být spojeny buď s šestistupňovou manuální převodovkou a nebo se sedmistupňovým automatem.
Samozřejmostí je nastavitelný pohon 4×4 a různé asistenční systémy, jako je Vehicle Dynamic Control, pomocník při sjíždění kopců, asistent rozjezdu do kopce a aktivní brzdový astistent.
Do interiéru se nastěhovaly konečně lepší a kvalitnější materiály (například i hliník) a doprostřed byl nainstalován nový TFT displej s vysokým rozlišením, který obsahuje také Turn-by-Turn navigační systém a palubní počítač.
Nově budou v nabídce dva laky karoserie, a to Savannah Yellow a The Earth Bronze.
Navara však také zhubla podstatou část kilogramů a dostala tužší a odolnější rám. Samotná střecha byla snížena a údajně se zvětšila i ložná plocha korby.
Na Novou Navaru se už teď velmi těším!
« Seat Leon Cupra v rally verzi spadnul z několika metrů [video] TEST MINI Cooper – Nový originál »