DSC_0279

Právě testujeme nejlépe jezdící malé SUV – Range Rover Evoque!

29. 4. 2014 • Novinky

Troufalý nadpis, říkáte si. Jenže není! Dám ruku do ohně a půl království za toto tvrzení. Evoque je prostě nejlépe jezdící malé SUV na trhu. Tímto tvrzením bych to tady také mohl ukončit a byla by to stejně tak pravda. Ale chci Vám vysvětlit proč.

Jakékoli jiné podobné auto má totiž jeden zásadní problém – aby nabídlo dobré svezení na silnici, muselo obětovat komfort. To se týká třeba BMW X1 nebo X3. Drží výborně a jsou ovladatelná, ale naklepou Vás jako Vídeňský řízek. Mercedes-Benz zvolil strategii lepší v tom, že GLK není tvrdé, ale zase nijak neexceluje na silnici. Všechno jsou to dobrá auta, ale jakmile nasednete do malého Range Roveru, přestane pro Vás cokoli jiného existovat.

Sportovně laděná sedadla obklopí Vaše tělo, pozice za volantem je v této třídě naprosto bezkonkurenční a pak stačí vzít do ruky perfektně tvarovaný volant a vyrazit. Interiér je samozřejmě z kvalitních materiálu a obtažen kůží. Prostě se v něm cítíte naprosto skvěle a to je u auta zcela zásadní.

A pak vyrazíte na silnici a malý Range Vás nadchne.  Přepínám nastavení vozidla do nejsportovnějšího režimu a pořádně beru za volant. Malé SUV poslouchá na slovo a každý povel okamžitě přenese na silnici s maximální přesností. Navíc jde cítit, že Evoque zatáčky vyloženě miluje. Podvozek je nastavený opravdu výborně a náklony karoserie jsou neznatelné. V zatáčkách, tak díky ideálně umístěnému těžišti, maskuje svou váhu a velikost. Výborná je i torzní tuhost karoserie. Líbí se mi i řízení, které je ideálním kompromisem mezi sportovním a komfortním. Výkonný motor SD4 navíc poskytuje skvělou pružnost i v náročných podmínkách. Užívám si každou další zatáčku. Na okresce se ukazuje volba převodovky s devíti stupni, jako velmi dobré rozhodnutí. Vůz má v zásobě vždy ten kvalt, který člověk aktuálně potřebuje. Nedochází tak k čekání na to, než si převodovka vybere, co tam kopne. Jednoduše šlápnete na plyn a Evoque vystřeli vpřed. ZF je navíc ohromně rychlé a změny stupňů nejdou postřehnout jinak, než okem na otáčkoměru. Famózní!

Navíc si zachovává pověstnou plavnost velkého Range Roveru. Jen tak jedete, kabina je perfektně odhlučněna a o nerovnostech téměř nevíte. Jakoby se auto vznášelo. A není to jen jízda po silnici, kterou Evoque pokořil veškerou konkurenci. Pokud s ním sjedete mimo cestu, pochopíte jak schopné a vyvážené auto to je. Umí se brodil půlmetrovou vodou, malé převisy zaručují velké nájezdové úhly, světlá výška dovolí průjezd i opravdu náročným terénem a tak bych mohl pokračovat. V naší zemi těžko najdete terén, který by Evoque nezvládl. A věřte, že vím o čem mluvím. Absolvoval jsem v minulosti s tímto autem několik Land Rover Experience ať už v armádních prostorách, Alpách a nebo třeba na speciálně vybudovaných překážkách pro boční náklon a zlom karoserie. Je neuvěřitelné, co toto auto umí. A to ho většina nazývá městským crossoverem… Jaký omyl!

Na trhu není SUV, které by zvládlo fungovat takto univerzálně. Většina konkurence nefunguje ani na silnici, natož pak v terénu. A to je právě to, co je na Evoque tolik zásadní! Pod tváří metrosexuála se tak skrývá nadprůměrně schopný univerzál. Bravo!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz