Testujeme SUBARU WRX STI RA
Tento týden tu mám opět jeden velmi zajímavý sporťák, který není třeba vůbec představovat – Subaru WRX STI je legendární auto, které zná naprosto každý. Na pohled se může jevit, že jde o klasickou verzi zprzněnou zadním křídlem ve stylu Rychle a zběsile, jenže ono to je auto postavené podle japonské verze RA. A co je tedy jinak? Zpevněné nápravnice, celý podvozek na unibalu včetně uložení motoru a diferencialů, krátké řízení, krátké řazení, výztuha spojů karosérie, výztuha spojů s nápravnicemi, nerezová výfuk 95mm průměr 4x, tlumiče a i pružiny Billstein, lehčí přední ramena, rozpěry… Celkem zásadní nadstavba. Jo a to celokarbonové křídlo stojí 60 tisíc!
Výsledek je však naprosto ohromující. Toto STi funguje výrazně lépe, než sériová verze a předvádí plnohodnotné závodní vlastnosti. Za všech okolností a na seberozbitějším povrchu sedí, jako přilepené a neodskakuje. Je až k nevíře, jaké rychlosti v zatáčkách toto auto snese a jak je stabilní. Reakce na volant je naprosto ukázková a Subaru poslouchá na slovo! Už dlouho jsem neřídil tak skvěle naladěné auto s tak schopným podvozkem. Vlastně je to úplně nejlepší Subaru, které mi kdy prošlo rukama. Více ale až v testu, teď se mrkněte na video z testování:
.
« Dacia bude prodávat přeznačkované Twingo Opel Astra OPC EXTREME na promo klipu »