BMW 2 Active Tourer

BMW 2 Active Tourer přináší do značky praktičnost a pohon předních kol

14. 2. 2014 • Novinky

Puristi opět páchají sebevraždy (pokolikáté už?) a ti méně radikální posílají BMW do míst kam slunce nesvítí. Podobný osud čeká každou značku, která se byť jenom trochu odchýlí od svých původních konceptů, i když to většinou znamená její záchranu. Vzpomeňme například na Porsche a jejich model Cayenne, bez něj bychom dnes už asi novou 911 nejezdili. Ti co používají mozek k přemyšlení za tím ale nevidí nic jiného než pozitivní zprávu. Díky modelům jako je právě Cayenne a teď i řada 2 ve verzi Active Tourer si značka vydělá potřebnou hotovost na vývoj všech těch nerentabilních a úžasných modelů, které všichni tak milujeme. Ne že by zrovna BMW nutně potřebovalo peníze, ale víte jak, každé další euro se počítá.

A co že je na tom novém modelu tak příšerné, že si nezaslouží existenci a BMW díky němu definitivně skončilo? Považte, je to MPV a má poháněna přední kola. Děs co? Ani my kvůli tomu nespíme. Dovolte mi prozradit vám pár dalších údajů. Podle interních průzkůmů BMW si naprostá většina majitelů řady 1 myslí, že má auto s pohonem předních kol, popř. vůbec neví která z těch zatracených náprav je poháněná. Podobná situace je i u dalších modelů posazených výše. A když to jenom trochu jde, budoucí majitel si raději připlatí za pohon všech kol xDrive a má tak jistotu, že se v zimě rozjede do zasněženého kopce a na sjezdovce nebude poslední v řadě. Stejný postup volí i importér u svých testovacích vozů, téměř všechny mají xDrive a k tomu automatickou převodovku. Schválně si projděte naše testy BMW za poslední rok, a že je jich požehnaně, zadokolek moc nenapočítáte. Zadní náhon prostě není důvod proč si lidé kupují BMW, nikdy tomu tak nebylo a už nebude. Vozy z bavorska se kupují kvůli pocitu z řízení, kvůli skvělým motorům a taky kvůli image.

Já osobně si myslím, že tah stylem Active Tourer je nadmíru povedený. Schválně si zkuste vybavit sportovně naladěné MPV. Že se vám vybavuje jenom řada Něco-Max od Fordu? Nic v prémiovém segmentu? Už vidíte co tím chci říct? Tohle je zatím neprošlapaná cesta a BMW zřejmě ví co dělá, konkurence od Mercedesu je mířena trochu jinam a Audi má jenom SUV. A pro ty co SUV nechtějí, a je jich poměrně hodně, zamíří právě k bavorským prozkoumat, co že to mají za novinku.

Tak se pojďme na toho slibného nováčka podívat, zdá má co nabídnout a jestli nás ten idiot co tohle píše nevodí za nos. Jak již bylo řečeno, jde o MPV s pohonem předních kol, později přibyde ještě možnost připlatit si za čtyřkolku u některých motorizací. Design exteriéru nese všechny prvky nutné pro novodobé BMW, na první pohled ho tak zařadíte do té správné škatulky. Na délku měří 4342 mm, na výšku 1555 mm a na délku rovných 1800 mm, rozchod kol činí 2670 mm.

I řada 2 Active Tourer dostane do vínku možnost zaplatit si za jeden z výbavových balíčků Sport Line, Luxury Line a paket M Sport. Ve Sport Line jsou tradičně obsaženy černé lesklé lišty, unikátní litá kola o průměrech 16 nebo 17 palců nebo upravená maska chladiče. Uvnitř jsou to také sportovní sedadla a kontrastní prošívání.

U Luxury Line se, jak název napovídá, objevují luxusnější prvky. Mřížka chladiče je chromovaná a kola mají opět specifický design a průměry 16 nebo 17 palců. V interiéru si všimnete sportovního volantu potaženého kůží, speciálního potahu sedadel a chromovaných prvků.

Oblíbený M Sport paket přidá další černé lištičky, sportovní podvozek snížený o 10 mm, aerodynamický bodykit nebo litá kola o průměrech 17 nebo 18 palců. Chybět samozřejmě nesmí spousta M odznáčků a lišt, abyste náhodou nezapoměli za co platíte. Interiér zdobí antracitový potah stropu, kožená sportovní sedadla, M sportovní volant a samozřejmě M lišty na prazích.

Ve třídě MPV vozů je trochu neobvyklá možnost připlatit si za head-up displej. Palubní deska je natočená k řidiči podle nejlepší tradice BMW a nesmí chybět ani systém ConnectedDrive se speciálními aplikacemi. Zadní sedadla jsou sklopitelná v poměru 40:20:40 a sedáky jsou posuvné, variabilita interiéru tak nezaostává za konkurencí.

A teď k motorům, na začátku budou k dispozici tři – dva benzínové a jeden naftový. Nejslabší 218i je tříválec (ano, opravdu tam vidíte trojku a ne, není to konec světa) o objemu 1,5 litru s přeplňováním a s maximálním výkonem 100 kW. Kroutící moment může dosahovat dvou maximálních hodnot – standartních 220 Nm nebo 230 Nm při overboostu. Hlavní předností této pohonné jednotky má být spotřeba, kombinovaně byste měli dosáhnout na průměrných 4,9 l / 100 km, na 100 km/h potom zrychlíte za 9,3 vteřiny.

Čtyřválec 225i je také přeplňovaný a má zdvihový objem 2 litry, vyprodukuje maximálně 170 kW a 350 Nm kroutícího momentu. Akcelerace je už podstatně svižnější, na stovku zrychlí za 6,8 vteřiny a dosáhne až na 235 km/h. Kombinovaně si vezme asi 6 litrů na 100 km.

Nakonec tu máme naftový agregát s označením 218d. Opět jde o dvoulitrový čtyřválec, tento ale zvládne až 110 kW a 330 Nm při kombinované spotřebě 4,1 litru na 100 km. Na 100 km/h zrychlí za 8,9 vteřiny a uhánět může až 205 km/h. Později přijdou ještě další motorizace – například 216d, 220d nebo 220i. K motorům 220d a 225i půjde přikoupit pohon všech kol xDrive. Premiéra řady 2 Active Tourer se odehraje v březnu na autosalonu v Ženevě.

YouTube Preview Image YouTube Preview Image .

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz