TEST Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 DSG
Faceliftovaná verze druhé generace Škody Superb se nám do redakce dostala rovnou v jedné z nejvyšších specifikací – s motorem 2.0 TDI o výkonu 125 kW ve výbavě Elegance s pohonem všech kol a s automatickou převodovkou DSG. Navrch nechyběla ani příplatková výbava a tak se testované auto dostalo snadno přes základní cenu 935 000 Kč. Na druhou stranu uvnitř nic nechybělo a cestování s největším modelem škody bylo opravdu pohodlné.
Facelift se nejvíce dotkl vnějšího vzhledu vozu. Přední světlomety dostaly trochu jiný tvar a konečně i LED techniku pro denní svícení. Boční profil zůstal víceméně nezměněn a bez problému se tak můžeme přesunout k zadním partiím. Tam se odehrály asi největší změny, tolik kritizované zadní světla u verze sedan/liftback se konečně dočkaly změny a nyní vypadají mnohem více k světu. Po vzoru ostatních modelů značky jsou ostřeji řezané a se všemi jsem se shodl, že tentokrát to Superbu sluší i zezadu. Vůz celkově omládl a facelift v polovině životního cyklu tak rozhodně splnil svůj účel. Uvnitř už to ale taková sláva není.
Na interiéru jsou již znát nějaká ta léta a jeho stáří vynikne ještě více ve srovnání s novou Octávií. Například navigační a multimediální systém za tím v menší sestře vysoce zaostává jak funkcemi tak například rychlostí reakcí. Středový panel a jeho grafika již také něco pamatují a my tak doufáme v co nejdřívější příchod nové generace, která snad přinese tolik žádaný krok vpřed. Narozdíl od Octávie se mi hůře sedělo i v sedadlech, zatímo u zástupce v nižší střední třídě jsem se zády problém neměl, u Superbu mě po cestě z Prahy do Zlína boleli celkem výrazně. Nepomohla ani elektricky nastavitelná bederní opěrka. Něco prostě bylo špatně, věřím ale, že u jiných lidí se problém s pohodlím vyskytovat nemusí.
Rozhodně tak tomu bude u cestujících na zadních sedadlech, tam je jak je u tohoto modelu zvykem, místa doslova na rozdávání. Na středovém tunelu máte přehled o údajích jako je venkovní teplota, nastavení klimatizace a podobně. V případě prudkého slunečního svitu si vytáhnete záclonku a nic vás neruší od poklidného cestování. Zde nemá Superb ve své třídě konkurenci.
Motor je starý známý naftový dvoulitr z koncernu VW, zde naladěný na 125 kW a spojený s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Výkon je tak dostatečný na dlouhé cesty po dálnicích i okreskách a hladce řadící převodovka mu skvěle sekunduje. V případě horších adhezních podmínek leccos zahrání pohon všech kol využívající technologii Haldex. Ani jeho přítomnost v autě neměla na svědomí nijak výrazné zvášení spotřeby. Na okresních cestách se při dodržování rychlostních limitů udržíte v pohodě pod šesti litry, na dálnicích v česku se spotřeba vyšplhá na hodnotu mezi 6 a 6,5 litry a ve městě to bude okolo 7 litrů na 100 kilometrů.
Co se zlepšilo oproti verzi před faceliftem je chování podvozku. Zachoval si pohodlnou náturu, v zatáčkách se ale méně naklání a pokud zrovna nevezete žádného papaláše vpravo vzadu, můžete si to na zatáčkovitých úsecích celkem užít. Akcelerace není nijak “dozadkopající” a nemožnost řadit pádly pod volantem z vás závodníka neudělají, pokrok tu však zcela jistě je.
Silnou stránkou již první generace byla praktičnost kufru, ve druhé generaci podpořená ještě neobvyklým systémem jeho otevírání. Ten zůstal i po faceliftu a tak si i teď můžete zvolit, jestli chcete otevřít stylem sedan nebo liftback. Lehkou nevýhodou je menší prodleva díky elektromotorům zamykajícím tu kterou otevíranou část, nejde ale o nic tragického. Horší je to se silou nutnou k zavření v případě otevření pouze měnší části víka, musíte s ním opravdu švihnout silou a pomocí madla uvnitř víka to rozhodně nezvládnete, pokud si tedy nechete vykloubit zápěstí nebo nejste cvičený kulturista. Nevyhnete se tak možnému zašpinění rukou o víku kufru a toto rozhodně k autu této třídy a zaměření nepatří.
Superb rozhodně díky faceliftu dospěl a zbavil se několika chyb, roky jsou na něm ale znát a potřebuje co nejdříve přijít s novou generací. Octavia mu v několika věcech unikla a proto ji musím doporučit všem těm, kteří nepotřebují nadbytek místa na zadních sedadlech a musí mít za každou cenu škodovku. Ve všem ostatním je totiž v podstatě na stejné nebo lepší úrovni, jak zpracováním interiéru a jeho výbavou, tak prostorem a jízními vlastnostmi. Navrch přidává nižší cenovku a stejně praktický kufr se spoustou chytrých řešení.
Plusy
- Hodně místa vzadu
- Naladění podvozku
- Spotřeba
Mínusy
- Vyšší cena
- Místy je znát věk modelu
TECHNICKÉ ÚDAJE – Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 DSG | |
Motor: | 1968 ccm, čtyřválec, naftový |
Max. výkon: | 125 kW při 4200 ot./min. |
Max. točivý moment: | 350 Nm při 1750-2500 ot./min. |
0 – 100 km/h: | 8,7 s |
Nejvyšší rychlost: | 219 km/h |
Průměrná spotřeba: | 6,5 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1634 kg |
Poháněná náprava: | obě |
Cena základní verze: | 935 000 Kč |
Cena s testovanou motorizací: | 1 097 900 Kč |
« BMW rozšiřuje motorovou paletu svých modelů Škoda Superb Combi – Paket Outdoor také pro facelift »