BMW rozšiřuje motorovou paletu svých modelů
Jak to bývá u BMW zvykem, s přibývajícím stářím modelu se mu v nabídce objevují nové pohonné jednotky nabízející jak nižší tak vyšší výkon než u těch uvedených při prodeji. Dnešní novinka se týká modelových řad 2, 3 GT a 4 a skoro výhradně jde o motory spalující naftu. Všechny jsou samozřejmě přeplňované a a k některým dostanete standartně automatickou osmistupňovou převodovku.
Začněme nejmenší řadou 2 Coupe, ta získá celkem dva nové motory a oba naftové o objemu 2 litry. Slabší 218d je čtyřválec naladěný na 105 kW (143 koní) a kroutící moment 320 Nm. S ním zrychlí na 100 km/h za 8,9 vteřiny s manuálem a za 8,6 vteřiny s automatem. Průměrná spotřeba má být mezi 4,3 a 4,5 l/100 km s manuálem a 4,2 až 4,4 l s automatem. Silnější 225d vydá maximálně 160 kW (218 koní) a 450 Nm. Na stovku akceleruje za 6,3 vteřiny a spálí průměrně 4,7 litru na 100 km, standartně se dodává s automatickou převodovkou.
BMW řady 3 GT dostane také dva motory, a to 330d a 335d xDrive. Oba jsou to třílitrové šestiválce a standartně jsou spojeny se známým automatem od ZF. 330d může být na přání vybavena pohonem všech kol xDrive a výkonem si stojí následovně: 190 kW (258 koní) a kroutící moment vrcholí hodnotou 560 Nm. Na 100 km/h se dostane za 5,7 vteřiny a kombinovaně si vezme 5,1 až 5,2 litru nafty jako zadokolka a 5,4 l s pohonem xDrive. S 335d xDrive už rozhodně nebudete brzdou provozu za žádných podmínek. 230 kW (313 koní) a 600 Nm vám musí stačit úplně všude. A se spotřebou 5,6 až 5,7 litru a akcelerací na 100 km/h za 4,9 vteřiny se vám moc aut na cestě nevyrovná. Řadit za vás bude v každém případě automat s osmi stupni.
Na závěr je na řadě kupé řady 4 a jeho dva nové motory 425d, 430xd a 428i xDrive pro kariolet, poprvé u tohoto modelu také máte možnost pořídit si pohon všech kol. Čtyřválec 425d nabídne 160 kW (218 koní) a zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny, a automatem potom za 6,5 vteřiny. Při tom všem si vezme 5 až 5,1 litru nafty, popř. 4,7 až 4,9 litru s automatickou převodovkou. K šestiválci 430d xDrive dostanete standartně automat a s ním zasprintujete na 100 km/h za 5,2 vteřiny díky 190 kilowatům pod kapotou. Spotřeba se opět drží okolo pěti litrů, konkrétně 5,2 až 5,4 litru na 100 km.
Kabriolet 428i dostal možnost příplatku za pohon všech kol xDrive, poprvé si tak u verze bez pevné střechy může vsadit na jistotu obou poháněných náprav. Jenom připomeneme, že výkon 180 kW stačí na akceleraci na 100 km/h za 6,5 vteřiny a spotřeba se podařila udržet na mezi 7 a 7,2 litry na 100 km.
.« Volkswagen Golf GTE – Hybridní GTI už tento rok! TEST Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 DSG »