Hamburg chce zakázat vjezd aut
Německo má k emisím svůj vlastní zvláštní vztah. Do některých měst vjedete pouze s nálepkou že vaše auto splňuje emisní limity a pokud náhodou ne, zaplatíte celkem tučné vstupné. To že průzkumy ukázaly že to žádný vliv na škodlivé emise ve městech nemá a jenom se tím tahají peníze z kapes řidičů není důležité. Přístavní město Hamburg na severu země ale půjde ještě dál a autům vstup do svého centra nejspíš úplně zakáže. Má to v plánu udělat do dvaceti let a po roce 2034 se tedy uprostřed města přesunete buď po svých nebo na kole, uvedla to mluvčí města Angelika Fritsch. Slíbeno je i zachování hromadné dopravy, jak to ale bude v případě špatného nebo studeného počasí až bude hromadná doprava přecpaná k prasknutí popř. vůbec nevyjede je záhadou.
Což o to, když je pěkný letní podvečer není nic hezčího než se projet po městě kde nejsou vůbec žádná auta. Vedení města slibuje masivní rozšíření parků, zahrad, hřišť, odpočinkových míst a hřbitovů (?). Jakmile se však zhorší počasí a vy to budete mít do práce přes celé město, nečeká vás nic co bych vám záviděl. Jet v dešti na kole 20 kilometrů do práce, potom nakoupit a s taškami plnými zboži zamířit zpět domů není nic příjemného. Lidé v centru budou v podstatě násilím nuceni být bez auta a tím se omezí jejich osobní svobody. V případě, že budou chtít opustit město, budou se muset nějak dopravit na předměstí a teprve pak pokračovat jako normální lidská bytost v 21. století. Celá rodina táhnoucí se s kufry v tramvaji na letiště s úmyslem letět na dovolenou bude určitě plná optimismu jak se jim daří i v tuto chvíli šetřit životní prostředí. I když moment, ekologická rodina na dovolenou nejezdí, je to totiž ohromně neekologické.
Samozřejmě se ozývají i kritici tohoto konceptu s tím, že to ublíží ekonomice města a že je to celkově nesmysl. Tomu kontruje Sven Schulze z hamburgského institutu pro mezinárodní ekonomiku s tím, že odliv některých lidí možná nastane, na druhou stranu to ale přitáhne jiné, vzdělané a uvědomělé lidi a s nimi přijdou jiné příležitosti. Další z argumentů je i snížení emisí CO2, tím pádem ochlazení země a zmírnění následků záplavových dešťů. Že by tohle všechno zvládlo jedno město bez aut se mi nechce moc věřit. Navíc nesmíme zapomenout na to, že Hamburg je jeden z největších přístavů na světě a denně kolem něj projedou tisíce kamionů a obrovské množství velkých nákladních lodí. Bude zajímavé sledovat jak to celé dopadne, buď bude z Hamburgu jedno z nejpokrokovějších a nejčistších měst na světě nebo to skončí obrovským fiaskem.
.« Koncept Volkswagen Dune by se mohl vyrábět Lexus RC F oficiálně! »