1438782892332787741

BMW řada 2 Coupé oficiálně! [video]

25. 10. 2013 • Novinky, Videa

Po včerejším úniku několika fotografií (prozatím) vrcholné motorizace řady 2 Coupé – M235i, tu máme konečně kompletní oficiální představení Coupé řady 2 (s kódovým označením F22)!

Tato dvojka má samozřejmě nahradit předchozí řadu 1 Coupé a až doslouží ta stávající jednička, dočkáme se také řady 2 v karosářské variantě hatchback, kabriolet a dokonce i Gran Coupé.

Řada 2 Coupé je celkem o 72 mm delší, o 32 mm širší a má o 30 mm delší rozvor náprav, než právě zmíněné Coupé řady 1. Výsledné rozměry se samozřejmě projevily na místu pro pasažéry, kteří budou mít více prostoru vzadu pro nohy i hlavu. Zvětšil se také objem zavazadlového prostoru, konkrétně na 390 litrů.

Uvnitř není dvojka vesměs žádným překvapením, a tak se můžeme těšit na mnoho převzatých prvků ze stávající řady 1.

Pod kapotou bude k dispozici zatím pětice motorů, z čehož budou tři dieselové a dva benzínové. Později samozřejmě očekáváme doplnění dalších agregátů.

Základ na benzínové straně bude zatím tvořit verze 220i, která pod svou kapotu pojme přeplňovaný čtyřválec TwinPower Turbo o objemu 2,0 litrů. Tento motor bude produkovat celkem 184 koní (135 kW) a 270 Nm. Díky tomu dokáže zrychlit na 100 km/h za rovných 7 sekund a zvládne jet až 235 km/h.

Vrchol pro benzínové motory bude až do příchodu verze M2 zastupovat model M235i, vybaven třílitrovým šestiválcem s dvojitým turbodmychadlem TwinPower. Díky výkonu 326 koní (240 kW) a točivém momentu 450 Nm doslova vystřelí na 100 km/h za 5 sekund a maximální rychlost bude klasicky omezena na 250 km/h. Mimochodem, s osmistupňovým automatem ZF budete na 100 km/h ještě o další 2 desetiny rychlejší.

Základ dieselových motorů bude tvořit verze 218d, která schovává turbodiesel o objemu 2,0 litrů – také samozřejmě s dvojitým turbodmychadlem TwinPower. Výkon tohoto motoru se zastavil na hodnotě 143 koní (105 kW) a jeho točivý moment činí až 320 Nm. I přesto, že se jedná o nejslabší turbodiesel, zvládne zrychlit na 100 km/h za slušných 8,9 sekundy (8,6 sekund s převodovkou ZF) a maximální rychlost bude 213 km/h.

Výkonnější verze dvoulitrového turbodieselu se už bude schovávat za označením 220d a jeho výkon bude totožný jako benzíňák 220i. Točivý moment ale bude mít až 380 Nm a zrychlí na 100 km/h za 7,2 s (7,1 s automatem) a v tomto turbodieselu dosáhnete maximální rychlosti až 230 km/h.

Zatím nejsilnější verze tohoto dvoulitrového turbodieselu bude skryta pod označením 225d a její výkon je posunut až na skvělých 218 koní (160 kW) a točivý moment dokonce na 450 Nm. Sprint na stokilometrovou rychlost zvládne už za 6,3 sekundy a uhánět může až 242 km/h.

Později se samozřejmě očekává příchod dalších motorů, především verze 228i a hovoří se také o dieselovém šestiválci.

Jako klasicky se bude Coupé řady 2 nabízet ve výbavách Sport Line, Modern Line a paketem M Sport. Sportovní M-paket samozřejmě přidá aerodynamický bodykit, jinou mřížku chladiče a chromové koncovky výfuků. Paket M Sport zahrnuje také podvozek, který je sportovněji naladěn a především snížen o 10 mm (takže bude dvojka na výšku měřit 1408 mm). O kontakt s vozovkou se v takovém případě budou starat 17” kola z lehkých slitin. Samozřejmostí budou také sportovní sedadla, hliníkové lišty vstupních prahů s logem ///M a loga ///M na volantu, řadící páce i přístrojové desce.

Coupé řady 2 se začne prodávat nejdříve v Německu, a konkrétně se tak stane v březnu roku 2014. Zatím máme však oznámeny pouze ceny v USA, kde cena odstartuje na 32 100 dolarech (cca 600 000,- Kč). Vrcholná verze M235i bude pak stát 44 025 dolarů (kolem 823 000 Kč). V Evropě si však budou zákazníci muset sáhnout do kapsy mnohem hlouběji.

My se ale už velmi těšíme na příchod na český trh a následnou testovací jízdu.

YouTube Preview Image .

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz