BMW řady 4 kabriolet oficiálně!
BMW konečně oficiálně odhalilo dlouho očekávanou novinku, na kterou čekali všichni automobiloví novináři a také obrovská hrst fanoušků a příznivců aut. Krátce poté, co se dostala řada 4 Coupé na český trh, máme konečně k dispozici kompletní galerii otevřené verze kabriolet.
Toto kabrio se představí kompletní veřejnosti už příští měsíc na Auto Show v Los Angeles a jeho vzhled samozřejmě nedoznal žádného překvapení.
Stahovací střecha není bohužel klasicky plátěná, je pevná a je rozdělena na tři díly. Zevnitř je pak vybavena speciální stropnicí, která snižuje hluk v kabině až o 2 dB oproti předchozímu kabrioletu řady 3.
Střecha se samozřejmě dá složit jedním stiskem tlačítka a její složení (či natažění) trvá poměrně dlouhých 20 sekund. Můžete tak činit mimochodem do vcelku malé rychlosti 18 km/h. V základní výbavě jsou zde tři ohřívače krku, které se postarají o ideální teplotu “uvnitř” při stažené střeše i za nižších teplot.
Pokud bychom zase měli srovnat 4-Series Cabrio s předchozí trojkou, například objem zavazadlového prostoru narostl o 20 litrů (tedy na výsledných 390l). Po sklopení trojdílné střechy do prostoru kufru už Vám však zbyde pouze 220 litrů.
Motorová paleta bude samozřejmě shodná s karoserií Coupé. Prozatím bude tedy v nabídce základní dvoulitrový čtyřválec 428i s výkonem 245 koní (179 kW) a točivým momentem 345 Nm. Pokud si zvolíte tento motor pod kapotu, zrychlíte na 100 km/h za solidních 6,2 sekundy a dosáhnete klasicky el. omezených 250 km/h. Nabízet se však bude také vrcholná motorizace 435i, která už má o dva válce více a o litr větší objem. Pyšní se výkonem 306 koní (224 kW) a točivým momentem 406 Nm, díky čemuž se dostane na 100 km/h už za 5,5 sekundy.
Později by se měla nabízet také základní verze 420i.
Dieselové motorizace bude prozatím zastupovat jen verze 420d, která, jak již název napovídá, skrývá ve svých útrobách dvoulitrový turbodiesel o výkonu 184 koní (135 kW). Tento motor je ve standardu spojen s šestistupňovým manuálem, ale za příplatek můžete mít také osmistupňové ZF. Po nějaké době se pak dočkáme také dvou dieselových šestiválců 430d a 435d.
Mimochodem, benzínové verze 428i a 435i budete moci mít také s pohonem všech kol xDrive a převodovkou ZF. Dieselová verze 320d může být mimochodem vybavena také automatem ZF.
Pokud Vás například zajímá také aerodynamický odpor karoserie Cabrio, BMW udává koeficient odporu vzduchu 0,28 při natažené střeše a pokud budete mít střechu dole, odpor se zvýší na 0,33.
Zatím máme bohužel k dispozici pouze ceny v USA, kde se prodejů dočkají už v prvním čtvrtletí roku 2014 a startovací cena (428i) začíná na 49 675 dolarech (cca 935 000,-). Vrcholný šestiválec 435i pak startuje už na 55 825 dolarech (1 050 000,- Kč). My však očekáváme základní cenu 428i Cabrio někde přes 1 100 000 Kč, zatímcozatímco šestiválec 435i by měl cenově přesáhnout částku 1 300 000 korun.
Zákazníci budou moci volit z mnoho exteriérových i interiérových barev, kombinací kůže, látky, kol a především příplatkového sportovního M-paketu.
« TEST Jaguar XKR-S Coupé – Ochočená šelma divoká Nissana Juke Nismo RS uvidíme v L.A.! »