14404974871775868382

Frankfurt 2013: Porsche 911 Turbo S (991) [video]

13. 9. 2013 • Novinky, Videa

Naši milou 911 generace 991 jsme tu otestovali už dvakrát, a i když to byla pokaždé atmosférická verze Carrera (resp. Carrera S), rozhodně jsme si jízdu v ní patřičně užili. 911 však s přídomkem Turbo je opravdu o hodně silnější káva a do Frankfurtu přivezlo Porsche rovnou ještě výkonnější verzi S.

Porsche 911 Turbo S je o 40 mm delší, než např. Carrera 4. Délka je tedy 4490 mm a šířka vzrostla o 28 mm na konečných 1878 mm. Porsche ale protáhlo také rozvor o 100 mm, tedy na výsledných 2450 mm.

Toto Turbo S vozí pod svou zadní kapotou šestiválec typu Boxer, jehož objem je 3,8 litru. Tento agregát je však přeplňován dvěma turby a poskytuje maximální výkon skvělých 560 koní (421 kW), což je o 40 víc, než klasické Turbo. Výkon je posílán samozřejmě skrze sedmistupňovou dvouspojku PDK na všechna čtyři kola systému PTM s elektronicky řízenou lamelovou spojkou, což dopomůže ke zrychlení na 100 km/h už za 3,1 sekundy a tato 911 bude táhnout jako zběsilá až do maximální rychlosti 318 km/h. Systém pohonu 4×4 má jinak své vlastní vodní chlazení.

Turbo S disponuje kromě pohonu 4×4 také aktivním řízením všech kol, který my známe např. z Hondy Prelude nebo Renaultu Laguna Coupé. Tento systém si Turbo S půjčilo z nové GT3 a funguje klasicky tak, že do rychlosti 50 km/h se zadní kola natáčejí proti směru předním kolům a po překročení 50 km/h se systém přepne, že všechna kola zatáčí stejným směrem. Zadní kola můžou zatáčet až do úhlu 2,8°. Také díky tomu dokáže Turbo S zajet na Nordschleife čas pod 7 minut a 30 sekund.

Samozřejmostí jsou pak standardně dodávané keramické brzdy a 20″ kola, jenž každé z nich je upevněno jedním velkým nábojem. Novinkou je mimochodem zcela jedinečný, výsuvný spojler pod předním nárazníkem, který můžete vysunout buď tlačítkem a nebo počkat, až překročíte určitou rychlost. Zadní dvojdílné křídlo je samozřejmě také elektricky ovládané.

Prodávat se začne již koncem září a jeho ceny odstartují v Německu na 195 256 eurech (cca 4 956 500,- Kč), a to včetně DPH. Pokud to ale někomu přišlo moc, slabší 911 Turbo začíná už na 162 055 eurech (v přepočtu asi 4 178 000,-).

YouTube Preview Image .

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz