24594332848191928

Produkční verze BMW i8 oficiálně představena ve Frankfurtu!

10. 9. 2013 • Novinky

Motorističtí novináři mají v dobách světových autosalonů opravdu shon a naše redakce samozřejmě není vyjímkou. Do Frankfurtu totiž přijela spousta novinek, které si zde odbydou (nebo už odbyly) svou premiéru…

K takovým novinkám patří bezesporu i nové BMW i8, které se zde představilo poprvé ve své výrobní – produkční verzi. Kde jen začít…

Tento Plug-In Hybrid má rozmístění pasažérů 2+2 a díky širokému použití plastů (které jsou vyztuženy uhlíkovými vlákny) váží na dnešní poměry vcelku rozumných 1490 kg. Z CFRP je například skelet karoserie a dveře.

Design je samozřejmě propůjčen z konceptu, ovšem s několika výraznými změnami. Samozřejmostí jsou pak LED světlomety a například laserová technologie bude za příplatek. Průhledné dveře samozřejmě z konceptu převzaty nebyly, ovšem s tím jsme počítali. Jdou ale stále otevírat směrem vzhůru.

Pod kabátkem běží Plug-In Hybrid technologie, která se skládá ze zážehového přeplňovaného tříválce o objemu 1,5 litru (s TwinScroll turbem) a synchronního elektromotoru. Benzínový motor zde generuje velmi solidních 170 kW (231 koní) a točivý moment 320 Nm. Tato síla je posílána skrze šestistupňový automat na zadní kola. Elektromotor pak dodává dalších 96 kW (131 koní) a 250 Nm a pohání přední nápravu přes dvoustupňovou automatickou převodovku. Elektromotor čerpá energii s vysokonapěťové lithium-iontové baterie, která má kapacitu 5 kWh.

Produkční BMW i8 má tedy celkový výkon 266 kW (362 koní) a 570 Nm točivého momentu. Díky tomu dokáže zrychlit na 100 km/h už za “e///Mkových” 4,4 sekundy a pokud Vás přejdou závodní choutky, dokáže být také velmi úsporné. Když se budete hodně snažit, BMW udává spotřebu až 2,5 litru na 100 km jízdy.

BMW i8 zvládne jet čistě na elektrický pohon až 35 km a elektromotor umí jet až 120 km/h. Zvolit si totiž můžete až pět jízdních režimů díky vypínači Driving Experience Control.

Standardně je i8 posazena na 20″ kola, ovšem za příplatek můžete mít i odlehčená karbonová kola. Ve výbavě je také couvací kamera, automatická dálková světla, head-up displej apod.

Koeficient odporu vzduchu činí 0,26 a těžiště vozu má ležet údajně pod 460 mm. Vynikajícím jízdním vlastnostem má pak dopomoci ideální rozložení hmotnosti a nově vyvinutý podvozek.

Na i8 jsme v redakci velmi zvědaví, a i když na papíře nezní kombinace tříválce a elektromotoru nijak vábně, je jasné, že jízda v tomté novém “eko-supersportu” bude stát určitě za to!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz