Rage Comet R – Supersport zabalený do Buggyny! [video]
Buggyna od Rage Motorsport není sice žádnou žhavou novinkou, ale přesto naší redakci nějak minula a nyní jsem se tedy proto rozhodl pro nápravu. Seznamte se tedy se silniční superbuggy, která dokáže přenést svůj výkon na jakémkoliv povrchu, a která je hlavně homologována pro běžné silnice.
Comet R ale není jediným výplodem od Rage Motorsport. Firmu založili před 13ti lety dva kamarádi, kteří tehdy snili o výrobě poctivých offroadů. K dnešnímu dni je v nabídce této společnosti celkem 8 buggyn a všechny jsou… jak to jen říct… prostě šílené!
My se ale budeme soustředit na takřka nejšílenější z nich. Ta má název Comet R a jedná se v podstatě o pořádně vylepšenou buggy s názvem Comet. Tato buggy měří na délku pouze 2600 mm, na šířku 1820 mm a její výška činí jen 1350 mm.
ERko skrývá ve svých útrobách agregát z Kawasaki ZZR1400, který má závodní chladič s termostatem a regulovanou dvojnásobnou ventilaci. Motor o objemu 1352ccm produkuje celkem 149 kW (200 koní) a je schopen točit až 11200 ot./min. No a pokud se vám zdá výkon poněkud malý, ihned prozradím, že tato superbuggy váží pouze 475 kilogramů!
Díky této extrémně nízké váze a šestistupňové sekvenční převodovce, zrychlí tento maniak na 100 km/h už za 3,5 sekundy a tlačit svého pilota do sedačky bude až do maximální rychlosti 193 km/h.
Podvozek je tu stavěn přesně tak, aby dokázal poskytnout co nejlepší jízdní vlastnosti a přenost síly na vozovku (ať už zpevněnou či ne). Jsou tu samozřejmě diferenciály Quaife, plně nastavitelné tlumiče Rage Intrax s plynovou náplní a kloubovými ložisky. Zavěšení je pak samozřejmě dvojité lichoběžníkové vpředu i vzadu. Brzdy mají značku Brembo a zakusují se do vrtaných kotoučů z nerezové oceli.
Součástí jsou pak samozřejmě skořepinové sedačky a pětibodové pásy. Vše samozřejmě schváleno organizací FIA.
Abych ale dlouze neklábosil, podívejte se na video magazínu XCAR! Ten vzal tuto buggy na silnici, na okruh, i do terénu a myslím, že si ve videu každý nadšenec přijde na své.
« TEST MINI GP – Killer! Prague Car Festival 2013 už zítra! »