Audi A8 / S8 facelift oficiálně! [video]
Než se nám Audi A8 po faceliftu vůbec ukázala celá, měli jsme tu několik málo informací o jejím novém světlometu, resp. blinkru s novou technologií LED diod, které se rozsvěcují postupně ve směru zatáčení. Nyní tu už ale máme Á-osmičku oficiálně!
Co se designu týká, ten doznal jistých změn pouze na náraznících, masce chladiče, kapotě a nových LED světlech (vpředu i vzadu), které jsou standardem pro modely V8 a výše. Pokud ale zákazník chce, může si připlatit za systém Matrix LED Light. Je zajímavostí, že jako první s tímto systémem přišel Opel, jen ho zatím nestihl patřičně využít. U Audi tento světelný systém disponuje v předních světlech počtem 25 diod, které jsou nezávislé na sobě a jsou napojeny na speciální jednotku. Ta vyhodnocuje situaci na vozovce a podle potřeby (např. když identifikuje protijedoucí auto nebo chodce na silnici) zatmaví některé diody tak, aby řidič či chodec naproti Vám (nebo před Vámi) nebyl oslněn. Dále pak je tu samozřejmě i systém nových blinkrů, které v předních světlech disponují počtem 18 diod a vzadu jich má až 24. Tyto diody se zapínají jedna po druhé a kromě obyčejné směrovky to tedy můžeme považovat za jakousi šipku, ukazující směr zatáčení. To vše si ale ostatně můžete prohlédnout i v doloženém videu…
Kromě toho je nově A8 k dispozici ve dvanácti barvách a litá kola můžete vybírat až do velikosti 21″. Co se týká karoserie, ta je vyrobena téměř pouze z hliníku a váží jen 231 kg.
Nebudu Vás tu nudit rozměry karoserie a rozvorem kol, jelikož je to pro každou verzi úplně jiné, ale pokud by i toto někoho zajímalo, mrkněte do galerie na přiložený prospekt.
Nyní se dostáváme k motorům – nejdříve benzínovým. Pro A8 2014 jako základ poslouží přeplňovaný benzínový šestiválec 3,0 TFSI, který poskytuje výkon 310 koní (228 kW). Dále tu pak máme výkonný 4,0 TFSI Twin-Turbo, který produkuje celkem 435 koní (320 kW). S tímto motorem zrychlí S8 na 100 km/h už za 4,5 sekundy a maximální rychlost je samozřejmě jasná. Tento motor umí navíc vypnout polovinu válců, takže by měla tato A8 jet i za vcelku rozumnou spotřebu. Tentýž motor ale použije i vrcholná (chcete-li “sportovní”) verze S8. Její čtyřlitr však disponuje výkonem 520 koní (380 kW) a zrychlí na 100 km/h už za šílených 4,2 sekundy! Tento motor také bude disponovat technologií COD (vypínání válců). Největším motorem však stále zůstává verze A8 L W12, která má prodloužený rozvor a především dvanáctiválec o objemu 6,3 litru. Tento agregát je schopen poskytnout rovných 500 koní (368 Kw) a umí vypnout až šest válců.
Kromě toho bude v nabídce také hybrid, který kombinuje chudý čtyřválec 2,0 TFSI a elektromotor. Díky tomu je schopen poskytnout dohromady 245 koní (180 kW) a točivý moment až 480 Nm. Elektromotor se stará o pohon pouze zadní nápravy, a to až do rychlosti 100 km/h. Audi udává, že by se na elektromotor mělo dát ujet cca 3 kilometry. Spotřeba paliva by pak měla být 6,3 litru paliva na 100 km jízdy a emise by měly činit pouze 147 g CO2 na každý kilometr jízdy.
Teď už ale pojďme k nafťákům… Naftovým základem je třílitr 3,0 TDI, který poskytuje až 258 koní (190 kW). Druhým stupněm (a zároveň vrcholem) je tu už motor 4,2 TDI s výkonem 385 koní (283 kW) a točivým momentem 850 Nm. Spotřeba třílitru má být údajně jen 5,9 litru na 100 km jízdy.
Standardem pro A8 je samozřejmě osmistupňová převodovka Tiptronic a a systém Quattro. Systém Quattro ale dává také možnost připlatit si za sportovní diferenciál na zadní nápravě, který rozdělí sílu motoru na kola podle aktuální potřeby. Tento diferenciál je ale základem pro verzi S8 a 4,2 TDI. U všech ostatních je za tučný příplatek.
Zmínit musím ale i novou technologii ANC (Active Noise Cancellation), který dokáže utlumit vibrace motoru a zvuk. Tento systém můžete mít ve verzi 4,0 TFSI, W12, S8 a v hybridu…
Samozřejmostí je u nové A8 vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči, elektromechanický posilovač a za příplatek dynamické řízení, které mění intenzitu posilovače se stoupající rychlostí. Dále jsou pak k dipozici pro všechny osmiválcové verze a pro W12 také karbonkeramické brzdy.
Interiér se pak může pochlubit luxusem, elegancí a spoustou elektronických serepetiček a vychytávek. Přiznám se, že na tyto věci zrovna moc nejsem, takže to přejdu jen ve stručnosti. Například za příplatek jsou tu na výběr elektrická zadní sedadla a A8 L můžete mít také s relaxačním křeslem vzadu a podložkou na nohy.
Jak jinak, A8 si nemohla odpustit ani asistenční systémy. Je tu tedy např. adaptivní tempomat, systém držení jízdy v pruzích, parkovací asistent, head-up displej, který kromě rychlosti promítá na čelní sklo také jiné důležité informace a data. Systém nočního vidění a detekce je pak schopen schopen vidět a upozornit Vás např. na chodce, srnky a jiné neosvětlené bytosti či předměty.
Prodávat se má nová A8 už v listopadu a její ceny začínají na 74 500 Eurech (cca 1 912 500,- Kč)!
Na další informace se už ale podívejte na dlouhé video…
A8
A8 W12 L
S8
« TEST BMW 120d M Sport xDrive Mercedes-Benz S63 AMG a S500 Plug-In Hybrid! »