372660525726558485

Audi SQ5 TDI od B&B – More power, more speed!

20. 8. 2013 • Novinky, Tuning

Pamatujete si ještě na über verzi Audi Q5, o které jsme informovali někdy v druhé půli minulého roku? Tato posílená Q5 se představila jak v benzínové variantě, tak i se silným turbodieselem a právě verzi TDI si vzala na paškál tuningová firma B&B Automobiltechnik.

Tato dieselová Q5 od divize S-line (tedy oficiálně SQ5) vozí pod svou kapotou třílitrový turbodiesel V6, který je přeplňován hned dvojicí turbodmychadel. Díky tomu je schopna “zmenšená Q7″ ( :-D ) poskytnou výkon až 313 koní, kterému sekunduje točivý moment 650 Nm. Díky tomu, a také samozřejmě za přispěním osmistupňové převodovky TipTronic, která posílá sílu skrze systém Quattro na všechna čtyři kola, dokáže zrychlit na 100 km/h už za 5,1 sekundy a její maximální rychlost činí klasicky omezených 250 km/h.

Nyní je tu ale tuner B&B, který přichystal pro SQ5 hned tři stupně úpravy. První z nich (balíček 1K Comfort) díky přemapované řídící jednotce vyšvihla výkon na 340 koní a točivý moment na 720 Nm.

Druhým levelem je balíček 1K Sport. Ten je schopen dostat z motoru 365 koní a 750 Nm, a to také díky instalaci nového výfuku. Nejvyšším možným levelem úpravy je tzv. Stage 2. B&B už v tomto balíčku vymění sání, chladící systém, vstřiky a díky přemapované ECU zvýší turbodmychadla svůj plnící tlak až o 0,25 Bar. Díky tomuto balíčku je SQ5 schopna pod plynovým pedálem poskytnout až rovných 400 koní a točivý moment 800 Nm! Což už je na toto malé SUV opravdu pořádná dávka síly. Díky této injekci výkonu pak zrychlí SQ5 na 100 km/h už za neuvěřitelných 4,5 sekundy a maximální rychlost byla posunuta na 275 km/h. S takovými parametry už jí rovnou můžeme říkat RSQ5 TDI. :D

Tím ale úprava samozřejmě nekončí. Pro SQ5 je zde připraven aerodynamický kit, který čítá nový přední nárazník, rozšířené blatníky a přepracovaný zadní nárazník. Kromě toho má ale také nové koncovky již zmíněného výfukového systému. Dále ale tato SQ5 bude disponovat sníženým podvozkem (a to až o 30 mm), který komunikuje s asfaltem skrze 22″ kola z lehkých slitin. Ta pak obouvají pneumatiky Michelin o rozměrech 265/30.

Pokud Vás zajímá cena vrcholné úpravy, která z motoru V6 3,0 TDI vyždíme až 400 koní (i s aeropaketem), tak Vás přijde na 4 950 EUR, což je v přepočtu cca 127 600 Kč.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz