Peugeot 208 T16 Pikes Peak oficiálně!
Peugeot 208 T16, který se bude 30. června účastnit legendárního závodu do vrchu, jsme tu už představovali. Informovali jsme také o tom, že s ním pojede devítinásobný mistr světa WRC Sebastien Loeb, ale teprve až nyní máme k dispozici podrobnější technické specifikace. Teď kde jen začít…
V útrbách tohoto monstra se ukrývá vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru, jehož síla je ”nafoukaná” především dvojicí masivních turbodmychadel. Díky tomu je 208 T16 schopna produkovat děsivých 875 koní (652 kW), které s sebou tahají celkem 875 kilogramů hmotnosti!!! Každý kůň výkonu má tedy na starosti jeden kilogram váhy, což je poměr už i na zabarvení kalhot.
Není tedy divu, že tato mrcha pokoří rychlost 100 km/h už za (jen těžko představitelných) 1,8 sekundy a za další 3 sekundy pojede už rychlostí 200 km/h!!! Pokud ještě chcete nějakou hodnotu zrychlení, z klidu na 240 km/h tu bude trvat pouhých 7 sekund!
Může za to samozřejmě přenos všech 875 koní skrze 6-stupňovou robotizovanou převodovku, která posílá sílu přes diferenciály na všechna čtyři kola. Řazení je samozřejmě ovládáno pádly pod volantem.
Základ vozu tvoří ocelový trubkový rám a karbonová karoserie. Z karbonu jsou samozřejmě také stabilizátory podvozku, který se mimochodem skládá z trojúhelníkových ramen a zavěšení typu push-rod všech čtyř kol. Brzdy jsou pak hydraulické, dvouokruhové, s jednodílnými brzdovými třmeny, které se zakusují do velmi dobře větraných kotoučů o průměru 380 mm (vpředu) a 355 mm (vzadu).
Celý vůz, (ještě jednou) vážící 875 kg(!!!) měří na délku přesně 4500 mm, na šířku rovné dva metry, výška je jen 1300 mm a rozvor náprav činí 2695 mm. Zadní přítlačné křídlo z Peugeotu 908 Le Mans mimochodem na šířku měří také 2000 mm, takže je přes celou šířku karoserie a bude vytvářet skutečně drtivý přítlak. Kola jsou, jen tak pro zajímavost, hořčíková a vyvinutá díky technologii Formule 1. O co nejlepší trakci se postarají pneumatiky Michelin, speciálně vyvinuté právě pro letošní Pikes Peak.
Pokud někoho zajímá např. objem palivové nádrže, do ní se vejde celkem 40 litrů speciálního benzínu. Nádrž je zkonstruovaná způsobem, aby palivo v ní vydrželo tak akorát zhruba na necelých 25 km ostrého nasazení – trať v Coloradu měří na délku 12,42 mil (těsně pod 20 kilometrů).
Těšíme se tedy na ostrý závod a budeme určitě sledovat, jak si Sebastien povede za volantem tohoto šíleného speciálu.
« Fiat pracuje na naftové V8 pro celosvětové použití TEST Chevrolet Cruze SW – Korejská Amerika »