IMG_2589

TEST Dodge Charger SRT8 HEMI – Pekelný nabíječ

2. 4. 2013 • DODGE, Exkluzivní testy, Extrémní vozy, Novinky, Testy

Motor: 100%

převodovka: 80%

Podvozek: 85%

zpracování: 80%

Praktičnost: 75%

Absurdní zvuk, šílený výkon a obří HEMI pod kapotou... Co víc dodat!

Verdikt:

Na americká auta jsem čekal dlouho. Oficiální zastoupení v Česku skoro neexistuje a týká se jen několika málo značek a privátní majitelé své poklady z rukou nedají. Naštěstí jsme autojournal.cz a umíme v rámci naší republiky sehnat to, co jiní ne. Možná to zní egocentricky, ale sestava aut, která dorazila k testu, mluví za vše: Chevrolet Camaro 2SS, Ford Mustang GT a Dodge Charger SRT8. Měla zde být ještě Corvette C6, ale po zimě nenastartovala. Srovnávací test se na našem webu i s videem objeví brzy a mezitím si projedeme jedno auto samostatně a tím je právě Dodge.

Charger je americká legenda a jeho první generace se představila už v roce 1966. Nejslavnější je bezesporu generace druhá, která se objevila ve filmu jako General Lee. Dnes tu máme aktuální šestou inkarnaci a už se nejedná o velké kupé, nýbrž obrovský sedan z rodu poctivých muscle cars. To znamená, že pod kapotou Chargeru SRT8 pracuje vidlicový osmiválec HEMI o objemu 6,4 l s dramatickým výkonem 351 kW (470 koní) v 6000 min-1. Maximální točivý moment je 637 Nm v 4300 min-1. Američané tak konečně z velkého obsahu vymáčkli i adekvátní výkon.  Automobil z 0-100 km/h zrychlí okolo 4,4 sekundy a čtvrt míli pokoří za 12 vteřin. Maximální rychlost činí 282 km/h. Motor spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou, která nabídne i manuální řazení pomocí volicí páky nebo pomocí nových, standardně dodávaných páček pod volantem. V automatickém módu si může řidič nastavit agresivitu přeřazování v režimech Sport a Normal. Při zapnutí Sport v manuálním režimu pak má řidič plnou kontrolu nad řazením. Spotřebu paliva snižuje variabilní časování ventilů, ale hlavně funkce Fuel Saver, díky které může jet při malé zátěži jen na čtyři válce. Spotřeba paliva v americkém dálničním cyklu činí 10,2 l/100 km.

charger4

Setkání tváří v tvář s černě lakovaným monstrem vás pošle do kolen. Auto je obrovské a brutálně naštvané. Přední část je plná nasávacích otvorů, boulí na kapotě a agresivních tvarů. Zamračený výraz masky a světel pak celkový dojem ještě umocňuje. Zadní část je již decentnější, překvapí jen dvě koncovky výfuku a decentní křídlo. Facelift verze si mě získala krásně tvarovaným zadkem v retro stylu. Světelný pás přes celou šířku vozu jasně odkazuje na modely z 60. a 70. let. Paráda! Opravdu se mi to sakra líbí…

A nadšení neupadá ani po usednutí dovnitř! Američané zapracovali a vydali ze sebe maximum, protože interiér je opravdu hodně evropský. To je asi největší kompliment, který se na adresu vnitřního designu dá pronést, jelikož všichni víme, jak strašná byla americká auta uvnitř ještě před několika lety. Palubní deska je kvalitně zpracovaná a provedena v moderním stylu s hezkou grafikou budíků a tvarem. Středovému tunelu dominuje obří display multimediálního systému. Jeho rozhraní pracuje rychle a je hezké. SRT navíc disponuje rozhraním, které umí zobrazit měřiče přetížení, aktuálního výkonu, tlaku oleje a mnoho dalšího. Takový playstation, ale ve své podstatě je to fajn. Interiér je navíc dekorován karbonem a zejména skvostnými, sportovními sedadly v alcantaře. Vypadají výborně a stejně tak i drží tělo. Velmi dobře se mi držel volant. Je malý, tříramenný a věnec je hodně tlustý. Prostě ideál. A jelikož se jedná o luxusní křižník, tak tady nechybí vyhřívání sedadel, volantu, kompletní ovládání všeho v elektrice, bezklíčový přístup, hlasové ovládání a tak bych mohl pokračovat dále. Zapomeňte na to, co vám kamarád povídal u piva – americké auta současnosti už nejsou šunky.

charger5

A pak zmáčknu startovací tlačítko a to, co následuje, mi vyráží dech. Charger nahodí motor s takovým řevem, že se otřásla celá garáž a kolega, co zrovna kontroloval vedle gumy na Mustangu, poskočil leknutím do vzduchu. Ha! Tohle bude legrace. Řadím drive a vyjíždím z garáže, lehké polechtání plynu způsobuje zemětřesení, mám husí kůži, debilní úsměv a nedokážu si úplně dobře představit, co toto auto budě dělat pod plným plynem. To se asi rozpoutá biblická apokalypsa.

Město zvládá z přehledem, sem tam někoho zhltne k obědu a jede se dál. Poprvé vidím, že se někdo bojí vstoupit na přechod a jít kolem auta. Opravdu zní a vypadá, že by mohlo ublížit. Jeho hrubiánský charakter nekompromisního sériového vraha je prostě neodolatelný. Blíží se sjezd na dálnici a ihned posílám plyn na návštěvu za podlahou. Charger se splaší, kopne mě do zad a vystřelí vpřed jako nakoplý angličák, pardon, burger. Převodovka má ohromně dlouhé kvalty, a tak gradace výkonu a zvuku je opravdu neuvěřitelná. Je to něco úplně jiného, než na co jsme tady zvyklí. Po dlouhé době tam převodovka pošle dvojku, cukne a vše začíná znova.  Camaro a Mustang nechávám daleko vzadu a ostatní autíčka na dálnici se mění v krabičky, které uskakují do pravého pruhu hned, co černého nabíječe spatří v zrcátku a SRT na ně ještě plivne z výfuku. Parchant jeden!

charger2

Uvidíme, jak si frajer poradí na okresce . Sjíždím na Loděnici,  mířím na naše oblíbené úseky kolem Karlštejnu. Je to tu samá zatáčka, vracečka a esíčko. Tak co, potvrdí se, že americká auta jezdí jenom rovně nebo je to už jenom pošetilý předsudek? To druhé je správná odpověď! Podvozek Chargera je kompletně na multilinku naladěném na sportovní jízdu, a tak se do zatáček vrhá s chutí a krásně drží stopu. Navíc má ukázkovou reakci na plyn a jde krásně posílat zadek do strany. Jo, to je ta správná americká zábava. Auto řve (stále slabé slovo), jede jako splašené a pořád háže zadkem do strany. Miluji to, chci ho! A to jsem ještě nezmínil brzdy. Ty jsou ostré s přehnaným nástupem, ale brzdí jako o život. Aby také ne, dvě tuny a velký výkon se musí umět zkrotit.

charger3

Řízení pracuje ještě na klasickém hydraulickém posilovači, a tak je krásně přesné, tuhé a komunikativní. Vždy jsem věděl, co se děje s předními koly a řízení mi popovídalo o každé změně povrchu vozovky. Díky Bohu za to, že v Americe ještě nepřišli na to, že se jinde dělají elektronické posilovače, které můžou za fádnost moderních automobilů. A nebo nechtějí, protože mají své svalnaté nevychovance prostě rádi.

Motor 6.4 HEMI jen potvrzuje pravidlo, že obsah ničím nenahradíš a že turbomotory jsou pro kadeřníky. Obrovská atmosféra generuje neskutečný zátah s dechberoucí gradací výkonu, je točivá a má famózní reakce na plyn. A ještě jednou ten zvuk, to je naprostá fantazie, o které se majitelům evropských sporťáků nezdá ani v tom nejmokřejším snu. Je jasné, že takové M5, Panamera nebo Quattroporte by v zatáčkách Chargerovi ujelo, ale ne o moc. SRT zatáčí, poslouchá, brzdí a hlavně nabízí to, co nikdo jiný – neskutečné charizma pravého Muscle Caru, výbušný charakter a chování burana. Já to auto prostě chci! Hned teď.

charger1

Plusy:

  • motor s velkým M
  • zvuk
  • kvalita zpracování interiéru
  • neskutečné charizma
  • vzhled
  • brzdy
  • podvozek
  • spotřeba

Mínusy:

  • váha
  • automatická převodovka

 

Chcete si splnit svůj sen a řídit tohle auto, nebo desítky dalších supersportů? Navštivte web firmy  DREAM- CARS a přeměňte svůj sen v realitu!

 

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Objem : 6400 ccm
Druh paliva : benzín
Stav : nový vůz
Stk : -
Barva : černá
Počet míst : 5
Cena bez DPH : 1 149 000 Kč
Cena s DPH : 1 390 290 Kč
Možnost
odpočtu DPH :
ano
Možnosti
financování :
leasing, spotřebitelský úvěr
tovární záruka : -
Auto outlet
záruka :
garance
Poznámka : možnost odpočtu DPH, čistopis českého TP
Výbava : Nový Dodge Charger SRT8 HEMI. Model 2012. Špičkový motor 6,4L V8 o výkonu 475 koní při 6000ot/min a maximálním kroutícím momentu 637N.m při 4300ot/min! Zrychlení z 0-100km za 4.3s, z 0-180km za 12,8s,maximální rychlost 280km/hod. EU NAVI s českým hlasem za příplatek +29.000Kč bez DPH. Černý kožený interiér v kombinaci s Alcantarou. Výbava obsahuje Adaptive Cruise  Control Group ($925) – adaptabilní tempomat, výstraha před kolizí, indikátor mrtvého úhlu a zadní detekce vozidel (vyjíždění vedle zaparkovaných vozidel). Elektrické střešní okno ($950), Driver Confidence Group ($745) – adaptivní podvozek s možností volby režimu AUTO a SPORT, vyhřívané zpětná zrcátka,  el. sklopná, dešťový senzor, adaptabilní xenonové světlomety s technologií SmartBeam, Alu 20″ + 245/45 ZR20 BSW Performance ($150), vyhřívané a odvětrávané sedačky vpředu, vyhřívané vzadu, vyhřívaný volant, vyhřívaný a klimatizovaný držák nápojů. Premium Sound System Harman Kardon 900W + 19repro s novým grafickým designem a LCD 8,4“ včetně DVD, MP3, SD Card (64GB), Bluetooth, NAVI (US) a USB . Performace SRT8 umožňující měřit a zobrazovat: zrychlení, brzdná dráha a čas, podélné a příčné přetížení (G-Force), úhel natočení volantu, včetně výpis historie a nejlepších naměřených hodnot. Engine Performance umožňující zobrazit: aktuální výkon, točivý moment a ukazatele stavu provozních kapalin motoru.Z další výbavy:  7 x airbag; ABS; aut. klimatizace; aut. převodovka; bezklíčové startování a odemykání; centrál dálkový, dělená zadní sedadla;  el. okna; el. seřiditelná sedadla; el. zrcátka; imobilizér; indikátor parkování; mlhovky; multifunkční volant; elektricky stavitelný volant a pedály palubní počítač; posilovač řízení; protiprokluzový systém kol (ASR); satelitní navigace; senzor světel; senzor tlaku v pneumatikách; zadní spoiler; sportovní podvozek; sportovní sedadla; stabilizace podvozku (ESP); startování tlačítkem; tónovaná skla; venkovní teploměr; výškově nastavitelná sedadla; zadní světla se 164 LED diodami a spousta dalších prvků výbavy.
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz