1198562919189047797

Lamborghini Veneno – Živě z Ženevy (oficiálně)!

7. 3. 2013 • Novinky

LaFerrari a McLaren P1 jsme u nás už představovali a jak vidno, oba vozy sklidily nemalý úspěch u široké veřejnosti. Jenže králové, co přišli do Betléma, byli dle legend také tři a je nám nesmírnou ctí představit třetího adepta do nové “hypersportovní” historie. Teno kousek vznikne sice v mnohem omezenější sérii, než dva výše zmínění soci, ale svými parametry oproti nim rozhodně nezůstane pozadu. Ba naopak…

Tento doposud nejzběsilejší býk (pokud nebudeme počítat Sesto Elemento), byl postaven na počest 50. výročí značky a jeho výroba bude čítat pouho pouhé tří kusy. Vedle něj tedy vypadá LaFerrari a “PéJednička” jako tuctovka pro široké masy lidí. :D Ale teď už vážně…

Tento model byl pojmenován pro jednom býkovi, který v roce 1914 při býčích zápasech smrtělně zranil Josého Sáncheze Rodrígueze. Veneno je ale oproti tomuto býku postaveno z uhlíkových vláken, jehož karoserie je dělaná pouze kvůli jedné věci – PŘÍTLAKU! Od předních světel, přes náfuky, až po zadní část se spojlerem, to vše hraje hlavní roli při průtoku vzduchu kolem karoserie. Každá část “těla” tohoto býka směřuje někam tok vzduchu a díky tomu by mělo mít Veneno nejlepší aerodynamické vlastnosti ze všech vozů Lamborghini vůbec.

Síla je přitom čerpána z masivního, atmosferického dvanáctiválce o objemu 6,5 litru, který je zde naladěn na 750 koní. Tento výkon je posílán skrze sedmistupňovou převodovku ISR, klasicky, na všechna čtyři kola. Váha tohoto býka jinak činí 1450 kilogramů (125 kg méně, než Aventador) a také díky tomu dokáže vystřelit na 100 km/h už za 2,8 sekundy a umí posádku tlačit do sedačky až do rychlosti 355 km/h!

Pokud někoho zajímá poměr váhy a výkonu, každý kůň s sebou tahá pouze 1,93 kilogramu.

Bohužel vás ale zklamu. Vystavený kousek nese číselný štítek 0 a je zde vystaven pouze na zkoušku a údiv veřejnosti. Jak jsem již řekl, postaveny budou pouze tři kusy, které budou samozřejmě předány do rukou svých (už předem stanovených) majitelů.

Cena každého kusu činí přitom 3 miliony eur! Takže si opět necháme zajít chuť…

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz