Oficiální premiéra Audi A6

11. 1. 2011 • Novinky, Videa

Podrobné informace o chystané nové generaci automobilu vyšší střední třídy, modelu Audi A6, jsme Vás již informovali minulý měsíc. Nyní přinášíme informace z oficiální premiéry vozu, která se odehrála dnes na Auto Show NAIAS v Detroitu. Jak vůz vypadá na živo si můžete prohlédnout na přiloženém videu a fotografiích.

YouTube Preview Image

Vlastně se jedná o konzervativní verzi modelu Audi A7 Sportback. Nabízí zadní světla složené z LED diod, integrovaný spoiler na víku zavazadlového prostoru, zdvojenou koncovku výfuku, volitelné přední světlomety s LED diodami pro denní svícení. Pokud to není dostatečné, nabízí Audi i S-line balíček obsahující modifikované nárazníky, sportovní odpružení, zadní difuzor a 19“ litá kola. Uvnitř kabiny se nám skýtá pohled na opravdu luxusní interiér a díky velkorysému rozvoru 2910mm je uvnitř i dostatek místa. U vozu této kategorie je brán také zřetel na komfort a výbavu. Mezi největší lahůdky lze zmínit například 1300Watt Audio systém Bang&Olufsen, MMI navigaci s připojením na internet.

Motorová paleta bude ze začátku obsahovat 5 variant pohodu. Základní bude 2.0 TDI s průměrnou spotřebou paliva 4,9l/100km a výkonem 130kW (177 koní) a 380Nm točivého momentu, což umožní vozidlu zrychlit z nuly na 100km/h za 8,7 vteřin a maximální rychlost činí 228km/h. Kdo má radši šestiválec, sáhne určitě po bestselleru minulé generace. Motoru 3.0 TDI s výkonem 150kW (204 koní) a 400Nm točivého momentu. Vozidlo díky tomu zrychlí z 0-100km/h za solidních 7,2 vteřin a zrychlovat bude až do hodnoty 240km/h. s tímto motorem jde dosáhnout průměrné spotřeby paliva 5,2 litrů/100km.

A půjdeme dál. Druhou alternativou šestiválcového vznětového motoru je jeho silnější verze se 180KW (245 koní) a rovnými 500Nm točivého momentu. Čas potřebný ke sprintu se tím zkrátí o další vteřinu a maximální rychlost již musí být elektronicky omezená na hodnotě 250km/h. Přes tyto skvělé parametry je motor i nadále velice úsporný a slibuje spotřebu 6 litrů na 100km.

Komu se nelíbí nafta, má na výběr i ze zážehových jednotek. Tou základní bude šestiválec 2.8FSI s 150kW (204 koňmi) a 280Nm točivého momentu. S připojením na převodovku Multitronic zrychlí vůz na 100km/h za 7,7 vteřin a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 240km/h. Výrobce udává papírovou spotřebu paliva 7,4 litrů na 100km v kombinovaném režimu.

A konečně se dostáváme k nejsilnějšímu šestiválci v nabídce. Jedná se o motor 3.0 TFSI s 220kW (300 koňmi) a 440Nm točivého momentu. Auto zvládne sprint za 5,5 vteřiny a maximální rychlost je omezena na 250km/h. Přestože u tak silného motoru nelze čekat slušnou spotřebu, Audi uvádí hodnotu 8,2litrů na 100km. Jak je tento údaj vzdálen realitě, však nevíme.

A Audi skrývá v záloze ještě jeden motor. Jedná se o hybridní ústrojí, kde základem je motor 2.0TFSI o výkonu 155kW (211 koní), který doplňuje elektromotor s výkonem 33kW (45 koní). Kombinovaný výkon tak činí 180kW (245 koní) a 480Nm točivého momentu. Auto zrychlí z nuly na 100km/h za 7,3 vteřin a uhání nejvyšší rychlostí 238km/h. I vzhledem k velmi slušným výkonům se vůz může pochlubit spotřebou paliva 6,2l/100km.

Audi A6 se již brzy začne prodávat a cena v Německu za základní model se bude pohybovat kolem 38.500 Euro.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz