Porsche 918 RSR Coupe
Je tomu jen pár hodin co automobilka Porsche představila svůj unikátní vůz 918 RSR Coupe na výstavě v Detroitu a vy si můžete prohlédnout video tohoto znamenitého exempláře:
Toto dlouho očekávané vozidlo vzniklo vlastně spojením dvou modelů. Z 911 GT3 R Hybrid si vzalo technologie a z 918 Spyder design. 911 s úspěchem startovala na vytrvalostním závodě v Le Mans a používá systém KERS (systém rekuperace kinetické energie), kterou vypracoval tovární team F1 William. Hybridní systém obsahuje setrvačníkový generátor umístěný místo sedadla spolujezdce a jeho rotor dosahuje 36.000 ot/min. Právě díky takto vysokým otáčkám dokáže v sobě část energie uložit pro další využití. Dále se do předních kol montují dva 75kW elektrické motory. Ty se při brzdění chovají jako generátory elektrické energie pro setrvačník, který pak dokáže tuto energii přeměnit v energii mechanickou a při předjíždění jí poslat zpátky opět v podobě “paliva” pro elektromotory na předních kolech, čímž dojde ke krátkodobému navýšení výkonu. Ve voze samozřejmě najdeme i konvenční zážehový osmiválec produkující výkon 414kW (563 koní) při 10.300 otáčkách za minutu. Teoretický maximální výkon celé soustavy tak činí 564kW (767 koní).
Porsche dále do vozidla namontovalo přední nápravu se systémem vektorování točivého momentu s variabilním rozdělením hnací síly na optimalizaci výkonu působícího na vozovku přes přední kola. Laikovi tato věta asi nic neřekne. Inženýři však věří, že právě i díky tomuto systému bude vozidlo obratnější a výkon přenášený na vozovku bude vyšší než u vozidla bez tohoto systému.
V8 motor v 918 RSR Coupe je spojen se šesti-stupňovou, přímo řazenou převodovkou s novou konstrukcí řešení převodů díky nově použitému ozubení s přímými zuby.
Tím jsme si prošli techniku. Teď se podíváme, jak vlastně 918 vypadá. Pro vůz byla namíchaná speciální modrá barva připomínající tekutý chrom. Za předními koly najdeme výdechy vzduchu, na zádi velké přítlačné křídlo umístěné za proskleným krytem motoru a difuzor. Výfukové potrubí je vyvedeno do boční části před zadní kola. Celkově automobil působí agresivním a sebevědomým dojmem,který podtrhují velké 19″ kola z lehkých slitin.
V interiéru je všechno podřízeno hlavně funkci. I přesto zde najdeme hnědé kožené sportovní sedadlo pro řidiče a všechny ovládací prvky se nacházejí na volantu. Informace se řidiči přenášení na dva velké grafické displeje. A kůži najdeme i na celé palubní desce. Díky ní získává interiér nádech velkého luxusu, i když se jedná o ryze sportovní vůz.
.