1925107393816369055

Mercedes-Benz E63 AMG 2013 – Facelift oficiálně!

11. 1. 2013 • Novinky

Někdy v půli prosince již minulého roku jsme vám oficiálně představili facelift Mercedesu třídy E, který se poprvé ukázal v karosářských variantách sedan a kombi. Poté nám Mercedes-Benz ukázal pohlednější dvojici Coupé a Cabrio a nyní se už oficiálně představila také dlouho očekávaná “über verze” AMG.

Ta vyrazí ke svým dealerům už v dubnu a jak je vidět, tváří se na to opravdu sebevědomě. Že má také proč… vypadá uhlazeněji, ale také agresivněji, než starší verze a přichází s mnoha změnami nejen zvenčí. Na první pohled jsou patrné radikální změny celé přední části (vyjíma masky chladiče), tudíž dostanete zbrusu nový AMG nárazník s dostatečnými otvory pro vzduch, LED světlomety s nám velmi dobře známým Intelligent Light Systemem (vše nově schované pod jedno sklo) a aby toho nebylo málo, vyměněna byla také kapota. Další novinkou navenek jsou boční prahy a zadní nárazník s difuzorem, z jehož každé strany se pyšní dvě (do očí bijící) koncovky výfuků. Ty mají nový tvar čtyřúhelníku a spolu s inovovanými zadními LED světly jsou tou největší změnou na celé zadní části.

Vnitřních změn je ale pramálo, tak jen v rychlosti řeknu, že si na první pohled všimnete voliče sedmistupňové automatické převodovky AMG SPEEDSHIFT MCT ve stylu SLS a sportovního tříramenného volantu s alcantarovými boky věnce. Teď se ale vrhneme rovnou na pohonné ústrojí. Samotný pohon obstarává dvojitě přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru, který produkuje výkon 410 kW (557 koní) a točivý moment 720 Nm. Díky takovým parametrům proběhne akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, ale na výběr bude za příplatek také pohon 4Matic, který zlepší trakci z klidu a zkrátí zrychlení “na sto” u sedanu na 3,7 sekundy a v případě kombíku na 3,8 s. Převodovka má jinak čtveřici předvolených režimů, konkrétně režim C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) a M (manualní řazení pomocí pádel pod volantem).

Nabízen bude ale tzv. S-model, který má pohon všech kol už v základu a honosí se výkonem až 430 kW (585 koní) a “krouťákem” rovných 800 Nm. Tento výkonnější model zrychlí na stovku o jednu desetinu lépe, než klasická čtyřkolka, ovšem maximální rychlostí pojede stejně omezených 250 km/h.

O brzdnou sílu se starají keramické brzdy s 360 mm kotoučem vpředu. S-model pak poznáte díky červeně lakovaným třmenům. Ty se budou schovávat za desetipaprskovými 19” koly (standardně 18″), na které budou obuty pneumatiky s rozměry 255/35 R19 (vpředu) a 285/30 R19 (vzadu).

Jak jsem již řekl, prodávat se tento nový AMG model začne už v dubnu a na čtyřkolku s S-modelem si budete muset počkat do června.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz