TEST TOYOTA AVENSIS 2,0 D-4D kombi
Toyota si s novým Avensisem opravdu pohrála a od posledního modelu ušla s vývojem tohoto modelu nečekaný kus cesty. Modelovou řadu Avensis, po Yarisu snad toho oblíbenějšího ze všech nejoblíbenějších z produkce japonské automobilky, není nutné nadále představovat. Nový Avensis vypadá k světu. Prošel řadou změn vylepšení, úprav a celkový dojem je tak nějak prostě lacinější. Tím myslím, že od minulých modelů Toyota zlevnila a navíc do základní specifikace přidala několik balíčků. Novinky jsou znatelné například na předních světlometech, ovládacích interaktivních balíčcích jako navigace a další vychytávky, které se staly standardem. Změnu dostaly také kola, která mají atraktivnější, tmavší lak.
Na první pohled zaujme novým designem. Ano, řeknete si. Je znatelný facelift, co taky jiného, ale námi testovaná modelová varianta Avensisu, tedy čtyřválcového dieselu o objemu dvou litrů, se vážně povedla. Jak se mi u minulé řady vzhled okoukal, je tato nová podoba velmi svěží. Světla a příď Toyoty jsou ostřeji tvarované a celkový design zpřísnil dojem a to vlastně u všech nabízených nových modelů. Ostatně, koukněte se a zhodnoťte sami…
Výhled z vozu je prakticky od minulého modelu nezměněn. Díky širokému čelnímu sklu zaručuje, že si při věčném hypnotizování semaforů nepřivodíte problémy s krční páteří, ani pokud měříte třeba ke dvoum metrům. Interiér mě překvapil snad ze všech aspektů úplně nejvíce. V testované verzi je vážně komfortní a přitom není mdlý. Tedy i přes béžovou variantu sedadel a dřeva v dekoru si interiér zachovává velkou dávku atraktivity. Při nasednutí vás zaujme pořádně tlustý volant s ergonomickými prvky, tempomatem a ovládáním multimediálního panelu. Ten zdobí pro změnu středový panel, kterým ovládáte veškerou elektroniku. Rozměry jsou v poměru s velikostí přístrojové desky opravdu nezanedbatelné, dokonce je dominantou celé přední části a vlastně tím posouvá Avensise ze střední třídy do vyšších levelů.
Řadící páka s hliníkovo-koženou hlavicí a řazení. Řazení není úplně přesné a šestistupňová převodovka se řadí spíše mezi ty kratší. To v kombinaci s měkkým spojkovým pedálem, který jsem ze začátku kvůli jeho ostrosti často proklínal, vyžaduje buď přesnost nebo více plynu, což jak je známo, řeší spoustu životních problémů.
Při rychlostech běžných na českých dálnicích budete mít možná pocit, že auto točí méně než je zdrávo, ale toto nastavení potvrzuje změny v motoru a turbu, které tak přesunulo maximum točivého momentu do nižších otáček. Není tedy nutné řazení motoru, ale „pouze“ sešlápnutí plynového pedálu a vytočení motoru. Při akceleraci otáčkoměr vystoupá z 1500 ot/min na hranici 4000ot/min s využitím 310Nm kroutícího momentu.
Bezvadně misku vah s názvem „Celkový dojem“ vyrovnává ovladatelnost a pocit z řízení. Pokud se s Avensisem skamarádíte, dovolí vám „krouhat zatáčky“ o sto šest a to za přijatelnou spotřebu asi 6l/100km při řádných 130km/h.
Celkový dojem bych tedy vystihnul asi slovy – prostornost a dynamika. Takto krásně a jednoduše lze zhodnotit každodenní práce a vývoj asijských inženýrů. Cena testovaného vozu se pohybovala někde okolo 650.000,- Kč, což je ve srovnání cena/výkon nejlepší nabídka na trhu. Tato změna v cenové politice Toyotě zcela jistě vytvoří velkou vlnu zájmu. Osobně si dovedu představit, že by Avensis mohl být novým nejoblíbenějším autem, které je pořizováno do flotil jakožto služební. Octavie combi, třes se!
Plusy
- zpracování interiéru
- nový svěží design
- zpracování interiéru
Mínusy
- hluk při vyšších rychlostech
- tuhost spojkového pedálu
echnické údaje | |
---|---|
Motor | Toyota Avensis kombi 2,0 D-4D |
Typ motoru: | přeplňovaný vznětový |
Válce / ventily: | 4 / 4 |
Zdvihový objem (ccm): | 1998 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 91 / 3600 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 310 / 1600 – 2200 |
Provozní vlastnosti | |
Maximální rychlost (km/h): | 200 |
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): | 10 |
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): | 5.6 / 4 / 4.6 |
Emise CO2: | 120 |
Rozměry a hmotnosti | |
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): | 543 / 1609 |
Objem nádrže (l): | 60 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1595 / 535 |
Rozměr pneu: | 215/55 R17 |
« Audi S6 Avant od SKN – Aneb skoro RS6 Renault nově nabízí standartní pětiletou záruku »