EXKLUZIVNÍ TEST G-POWER G1 V8 Hurricane RS – Ohnivá koule
Po roce tu mám opět test, u kterého je obtížné vůbec začít, natož hledat správná slova k popsání bestiální věci, kterou jsem právě prohnal po německých okreskách v okolí Mnichova. A slova se mi nehledají těžce z důvodu, že bych s auty z říše snů neměl zkušenosti, ale protože výtvory úpravce G-POWER se vymykají úplně všemu. Předloni jsem měl čest prohnat nejrychlejší sedan planety v podobě modelu M5 Hurricane RR s 800 koňmi pod kapotou, který se mě na mokré silnici snažil zabít na každém metru. Loni to byla splašená X5 Typhoon no a letos to korunuje šílenost všech šíleností…
Tohle auto jinak nazvat nejde. No jen si to představte – někdo hodně narušený se rozhodl, že vezme BMW 1M a aplikuje do něj motor V8 4.0 z M3 E90. Už to samo o sobě je holé bláznovství, ale G-POWER pokračoval a motor navíc osadil kompresorem… Výsledkem je tak vražedných 600 koní a 580 Nm na zadní nápravě malého coupé. Výkon je distribuován pomocí dvouspojkové převodovky DCT – manuální by výkon nejspíše roztrhl! Na stovku se G1 dostane za solidních 4,4 sekundy, což není dech vyrážející číslo, ale příčinou je jednoduše chybějící trakce. Zrychlení na 200 už ale docela vypovídá o šílenosti tohoto vozu – 12 vteřin! Maximální rychlost je pak 330 Km/h!
To jsou čísla, kterých nedosahuje většina současných supersportů a nebýt pár detailů, tak G1 vypadá jako úplně obyčejná 1M. Údaje ve mně vyvolávají zakázané myšlenky a vůbec, ale opravdu vůbec si nedokáži představit, jak se takový výkon bude chovat v realitě. Proč? Už sériová 1M je hodně nervózní a agresivní auto, které neodpouští a je s ním docela problém jezdit čistě. Navíc jsem od někoho z BMW slyšel, že to je nejvíce bourané M v historii. 135i Performance Coupé na tom bylo o poznání lépe díky užšímu rozchodu náprav a jemně měkčímu naladění. Rychlých jedniček mi rukama prošlo dost a vždy jsem se bavil. Ať už strachy nebo čistou zábavou. Jsem opravdu zvědavý, jak naladili kluci z G-POWER podvozek, který už od série prostě neumí zvládnout takový výkon a už vůbec ne významně těžší V8 na přední nápravě.
G-Power je ale jedna z nejlepších tuningových firem na světě, která se na rozdíl od většiny zaměřuje především na výkon svých kreací, přičemž i přes svou skromnost dokázala světu, že opravdu umí, když postavila nejrychlejší sedan planety Hurricane RR, který rychlostí 372 km/h zadupal do země největší konkurenci Brabus Rocket. Nemůžeme zapomenout zmínit ani X6 Typhoon, který je zástupcem na poli nejrychlejších SUV. Na této firmě je geniální však zejména to, že veškeré své produkty si do posledního šroubku navrhnou, vyrobí a namontují zcela sami s německou precizností. Systém kompresorů je tak dotažený k dokonalosti a jejich produkty jsou nejen spolehlivé, ale hlavně pod zárukou.
Změny na karoserii se týkají především karbonových dílů v podobě přední kapoty s decentními nádechy a víka kufru s typickým “kachním ocáskem” á la M3 CSL. Zde je také plně funkční a zvyšuje přítlak neposedné zadní nápravy. No a pak tu máme skvostná dvacetipalcová kola Silverstone Diamond obutá do vysokorychlostních pneumatik Michelin Pilot Super Sport o rozměrech 255/30 vepředu a 295/25 vzadu. Takové “salámy” zajišťují trakci a grip, no uvidíme. Poslední výraznější změnou jsou zvětšené titanové koncovky výfuků a vše korunuje nádherná matná bronzová barva. V reálu G1 vypadá opravdu fantasticky. To hlavní se ale skrývá pod kapotou a hned jak ji otevřete, tak garantuji, že vám spadne čelist na zem. Ten pohled na opravdu monstrózní kompresor a ještě brutálnější sání je totiž neuvěřitelný. V motorovém prostoru zbylo už tak místo maximálně na jednu hašlerku.
Je na čase usednout dovnitř a zkusit, co tohle zběsilé monstrum dokáže. Interiér vozu je kompletně potažený kůží Alcantara ve vkusné kombinaci bílé a hnědé. Klasická sedadla byla nahrazena sportovními z dílny BMW PERFORMANCE. I ty byly přečalouněny, aby ladily. Líbí se mi i alcantarový volant a hlavně nové budíky – rychloměr je cejchován po padesátkách až do 400. Jako celek interiér vypadá opravdu skvostně a uvnitř se člověk cítí velmi příjemně, což se o sériové 1M říct nedá. Dojem exkluzivity navozuje i výrobní štítek G-POWER nad řadící pákou a spousta vkusných log po interiéru. Vsouvám klíč do zapalování a startuji… Ozve se šílené zaječení a ustálení na volnoběhu. Ještě než se rozjedu mi člověk z G-POWER říká informaci, kterou jsem úplně slyšet nepotřeboval – “jen podotýkám, že toto auto je jedno jediné na světě a zítra si jej přebírá klient.” Aha, OK!
Řadím Drive a pomalu opouštím sídlo G-Power a okamžitě mě čeká příjemná klikatá okreska německého venkova s dokonalým povrchem. Než se dostanu na konec obce, jedu s autem velmi slušně a připadá mi jako obyčejná 1M, kterou by mohla řídit i milenka a v tom spatřuji označení konce vesnice a bez dlouhého přemýšlení seznamuji plynový pedál s podlahou a to, co následuje jde popsat jedině slavným slovním spojením identifikující fanoušky Baníku. Na ten zátah prostě nikdo nemůže být připraven, hlavou se narazíte o opěrku, tělo chce projít sedákem a mozek přestává fungovat. Nejde nic vidět, pouze cítíte obrovský tlak, pak pádlo, prásk za dva, DCT bleskurychle přeřadí a vše začne znova. Zrychlení je opravdu brutální a způsobuje zatmění všech smyslů a nejlepší na té bizarnosti je, že to vše končí až hluboko za hranicí 300 km/h. Až do té doby auto táhne naprosto lineárně a stále stejně zuřivě. Jo, opravdu jsem napsal lineárně. Díky předplnění (ASA kompresor je hybrid mezi turbem a superchargerem) táhne motor od volnoběhu a neumírá ani těsně před omezovačem. Nemá špíčku, ale zase táhne pořád stejně zuřivě a lineárně. Navíc jeho zvukový projev nekazí soundtrack osmiválce. Díky otevřenému výfuku zní G1 prostě úžasně. Je to jedno z aut, které točíte jen pro radost ze zvuku, holt V8 je V8! Při plném plynu G1 zběsile vyje a při podřazování sází meziplyny doplněné o opravdu silné střílení z výfuku. Jednou tohle zkusíte a nebudete chtít nic jiného, než tohle zažívat dokud vás smrt nerozdělí. Je to droga, je to vášeň a hlavně je to neskutečná zábava.
U 1M je naštěstí sériově hydraulický posilovač řízení a tak vůz poskytuje pořádnou zpětnou vazbu, cit a přesnost. Převodovka DCT se k charakteru výborně hodí a navíc řadí zcela sofistikovaně a rychle. Na začátku článku jsem zmiňoval podvozek a bál jsem se naprosto zbytečně. Kluci z G-POWER jsou profesionálové a tak se spojili s firmou KW a společně vytvořili modelu G1 podvozek na míru. Jsou tu tužší stabilizátory, tlumiče, pružiny… no a výsledkem je vytříbená stabilita a ovladatelnost. Přední náprava neztrácí adhezi i přes těžší motor téměř vůbec a nedotáčivost se tak nedostavuje – pochopitelně existuje, ale jen pokud uděláte školáckou chybu a přeženete nájezdovou rychlost do zatáčky. Podvozek nabízí opravdu fenomenální grip i pod velkou dávkou plynu a auto nemá tendenci být násilné ani při opravdu tvrdé jízdě. Jistě, je to silná zadokolka a vyžaduje ruce zkušenějšího řidiče, ale ani po překročení limitu nemá chuť svého majitele zabít. Na hezkém povrchu je vůz ukázkově stabilní, jak na brzdách, tak v zatáčkách a nerozhodí ho ani prudká změna směru v esíčku, kdy zatáčky navíc dělí horizont – teda pokud víte, co děláte s plynovým pedálem. Náhlá nebo necitlivá akcelerace v zatáčce vůz hodí do ohromného driftu. Pořádný výkon si žádá adekvátní brzdy a i tady G-POWER nezahálel a vyrobil ve spolupráci s firmou MOVIT vlastní karbon-keramickou soustavu, která brzdí jako o život a není tak kousavá, jako bývá zvykem.
600 koňová jednička se může zdát jako absolutní nesmysl, ale G-POWER jednoduše ví, co dělá a toto auto opravdu funguje. Vlastně je postavené dle tradiční receptury – nízká váha, kompaktní velikost, motor vepředu a pohon zadních kol. Výsledek je impresivní a zábava za volantem nezměřitelná. G-POWER G1 je učebnicovým příkladem o čem by každý tuning měl být – ne jen osadit auto agresivním bodykitem a uřvaným výfukem, ale zdokonalit všechny jeho aspekty – začínaje motorem, přes brzdy a podvozek až po interiér. Pokud by jste po tomto voze zatoužili, tak nezoufejte – G-POWER je připraven postavit další kusy a jeden Vás přijde na 150.000 Euro. Za kvalitu a individualitu se holt platí…
Plusy:
- svalnatý design
- perfektní boční vedení sedadel a zpracování interiéru
- nízký posaz za volantem
- tvar a tloušťka věnce volantu
- vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost
- silný a výkonný motor s plynulým nástupem a minimální prodlevou
- účinné brzdy
- zvuk
- je to G-POWER
Mínusy:
- Cena
Technické údaje
- 600 k / 441 kW v 7.800 ot/min (+ 240 k / 176 kW)
- 580 Nm ve 3.900 ot/min (+ 80 Nm)
- V-max: >330 km/h
- 0-100 km/h: 4,4s
- 0-200 km/h: 12,7s
« Snowkhana One – Aneb když je Ken Block na prázdninách [video] Vánoční písnička pro petrolheady od BMW [video] »