BMW 650i Cabrio do detailu
V historii otevřených vozů BMW se velmi často používala slova typu „dechberoucí“, „neodolatelný“ nebo „dokonalý“. Nyní se otevírá nová kapitola působivých otevřených vozů BMW, která má velmi dlouhou tradici několika desetiletí. Nové BMW řady 6 Cabrio naplňuje nejvyšší nároky, které jsou v automobilovém světě kladené na estetiku, pečlivě naladěný cit pro sportovní jízdní projev, příkladný luxus a vzrušující vzhled. Mimořádně náročný segment prémiových 2+2místných otevřených vozů si přímo žádá nejúspornější motory, nejpokrokovější technologie podvozku, stejně tak jako nejmodernější komfortní, komunikační, zábavné a bezpečnostní systémy. Tím vším nové BMW řady 6 Cabrio stanovuje v tomto exkluzivním tržním segmentu zcela nová měřítka.
Široká a dlouhá kapota motoru, prostor pro posádku posunutý dozadu, dlouhý rozvor a nízký ponton karoserie jsou charakteristickými rysy designu otevřených vozů BMW. Také nové BMW řady 6 těmito typickými rysy disponuje, a zdůrazňuje je navíc také specificky navrženou plátěnou střechou s elegantními zadními sloupky. Dynamické ztvárnění ploch karoserie vytváří velmi dynamicky vyhlížející celek. Naopak luxusní charakter interiéru je vytvořen nepřehlédnutelným zaměřením na řidiče, ale také specifickým obestoupením spolujezdce vpředu a cestujících na zadních sedadlech, které jim dodává pocit značného bezpečí. Technologickou propracovanost a prvotřídní kvalitu interiéru nejlépe ukazuje přepracovaný displej standardně dodávaného ovládacího systému iDrive, který nezaměnitelně vystupuje z hlavního těla přístrojové desky.
Nové BMW řady 6 Cabrio je při vstupu na trh vybaveno dvojicí zážehových motorů. Zážehový osmiválec modelu BMW 650i Cabrio disponuje největším výkonem 300 kW/407 k, zatímco exkluzivní verze řadového šestiválce přeplňovaného technologií BMW TwinPower Turbo s přímým vstřikováním paliva a rozvodem VALVETRONIC produkuje v modelu BMW 640i Cabrio 235 kW/ /320 k. Oba motory jsou spojeny výhradně s osmistupňovou sportovní samočinnou převodovkou. Standardem je také ucelená nabídka prvků z programu BMW EfficientDynamics, mezi nimiž nechybí ani funkce Auto Start-Stop v modelu BMW 640i Cabrio.
Ve srovnání s předchůdcem došlo k významnému zvýšení nejen komfortu, ale také dynamiky. To vše je důsledkem zcela nového podvozku vybaveného nejmodernějšími dostupnými systémy a technologiemi. Vyspělejší podvozek v daném segmentu nenabízí nikdo jiný. Standardní výbavou nového BMW řady 6 Cabrio je systém Drive Dynamic Control, umožňující řidiči zvolit si vlastní nastavení vozu. Na přání je naopak připraven systém Adaptive Drive, který spojuje elektronicky řízené tlumiče a aktivní stabilizátory omezující naklánění vozu v zatáčkách. Řízení s elektromechanickým posilovačem může být na přání doplněno dalším unikátním prvkem daného segmentu – Integrálním aktivním řízením.
Moderní a progresivní charakter nového BMW řady 6 Cabrio podtrhuje také mnoho specifických funkcí obsažených v konceptu BMW ConnectedDrive. Jedná se například o na přání dodávané asistenční prvky řidiče v podobě couvací kamery, systému Surround View, BMW Night Vision s rozpoznáváním osob nebo automatický parkovací asistent. Nové BMW řady 6 je jediným vozem daného segmentu, který může být vybaven Head-Up displejem. V novém kabrioletu se představuje jeho další generace, pracující se širší paletou barev a trojrozměrnou grafikou s ostřejším obrazem.
Design: atletická elegance, přirozená sportovnost a osvěžující výraz.
Luxusně-sportovní jízdní projev a charakter je jasně vyjádřen také vnějším vzhledem. Pro nejnovější otevřený model BMW je typická dlouhá přední kapota, opticky dozadu posunutý prostor pro posádku, dlouhý rozvor náprav a nízký ponton karoserie. Velmi pečlivě navržená interakce jednotlivých linek a přesně vyvedené tvarování vnějších ploch karoserie nového BMW řady 6 Cabrio zajišťuje, že automobil jako celek na sebe velmi účinně strhává pozornost.
Charakteristickým prvkem designu je směřování většiny linií z přední části vozu přes kapotu motoru až do zadní části vozu. Automobil je jimi účinně obepnut, což vzdáleně evokuje výraz sportovního člunu. Podobný motiv lze nalézt také na provedení interiéru, který je opticky velmi pevně orámován liniemi putujícími od přídě k zadní části vozu.
Přední část: jako v pohybu a zaměření na silnici.
Dynamický charakter nového BMW řady 6 Cabrio je jasně patrný také při pohledu zepředu. Maska chladiče, charakterizovaná dvojicí tradičních ledvin, má mírně negativní sklon, kterým vytváří dojem typického „žraločího nosu“, jenž zesiluje dojem, že se automobil pohybuje vpřed. Dalšími charakteristickými rysy je velmi široký nasávací otvor ve spodní části nárazníku, který je dále opticky rozšířen vkusnými pochromovanými elementy u vnějších okrajů. Tyto prvky mohou být na přání doplněné rovněž mlhovými světly tvořenými trojicí světelných diod (LED). Přehlédnout nelze ani dramaticky tvarované přední blatníky, vyjadřující dojem síly a výkonu.
Standardní výbavou nového BMW řady 6 Cabrio jsou bi-xenonové světlomety s dvojicí LED světlených kroužků pro denní svícení, jež vytvářejí typický noční obraz vozů BMW. Svrchu jsou ohraničené matným světleným páskem, který je v případě dovybavení vozu adaptivními natáčecími světlomety nahrazen páskem z LED. Ve spodní části hlavních světlometů jsou horizontálně umístěné blikače.
Pohled z boku: zdůraznění délky, sportovní tvary.
Plynulé a ničím nerušené linie dotvářejí celkově velmi elegantní výraz. Dynamické tvary jsou přirozeným vyjádřením pohybu a současně vyzdvihují vrozenou sportovnost tohoto automobilu. Typickým rysem BMW, který je jasně patrný i na novém BMW řady 6 Cabrio, je výrazná boční linie, jejíž součástí jsou také kliky dveří. Začíná na bocích nad předními koly v oblasti bočních blikačů a pokračuje přes celou délku vozu až do zadních svítilen.
Další charakteristická linie boků lemuje výřezy kol blatníků a pokračuje rovnoběžně s horní linkou směrem vzad. Vše doplňuje specifický prolis v přední části boků těsně za předními koly, který dramaticky klesá směrem k prahům a dodává celkovému výrazu dojem větší síly, a přitom lehkosti. I tento prvek způsobuje, že nové BMW řady 6 Cabrio působí i v okamžiku, kdy stojí, dojmem pohybu.
Motiv ve tvaru písmene V zdůrazňuje šířku vozu a současně vytváří jeho velmi dynamický výraz.
Při pohledu zezadu definuje charakter nového BMW řady 6 Cabrio především mimořádná šířka a malá výška. Horizontální linie spolu s jemně vyboulenými zadními blatníky přirozeně soustředí pozornost pozorovatele na značnou šířku rozchodu zadních kol. Současně ale pečlivě navržené svislé linie zdůrazňují, podobně jako v přední části, zaměření automobilu na silnici. Automobil dále opticky snižují různé prvky navržené ve tvaru písmene V. Jedná se především o tvar víka zavazadlového prostoru, nízko umístěnou prohlubeň pro registrační značku, ale také o zakomponování tenkých odrazek umístěných přímo v nárazníku.
Zadní část víka zavazadlového prostoru má mírně konkávní tvar, což celou záď opticky odlehčuje. Naopak dalším zdůrazněním šířky vozu jsou koncovky výfuku umístěné ve spodní části zadního nárazníku, které jsou umístěné u jeho vnějších okrajů. V osmiválcovém BMW 650i Cabrio mají hranatý tvar, u šestiválcové verze BMW 640i Cabrio tvar kulatý.
Na dvě části rozdělené zadní svítilny se nesou v typickém duchu BMW a svým trojrozměrným tvarem zcela přirozeně propojují boky a zadní část vozu. Uvnitř světlometů jsou tradiční LED světelné trubice s homogenním světlem, které jsou navržené tak, aby i při jízdě v noci zajišťovaly typický tvar písmene L. Také brzdová a směrová světla jsou tvořena technologií LED. Třetí brzdové LED světlo je jemně zakomponované do horního okraje víka zavazadlového prostoru.
Interiér: čtveřice míst – pro každého plnohodnotný prostor.
Nové BMW řady 6 Cabrio je navrženo jako 2+2místný vůz. Všechna čtyři sedadla jsou samostatná. Mimořádně luxusní a dynamický dojem vytváří uvnitř vozu především spojení velmi kvalitních materiálů a pečlivě zvolené barevné kombinace, které zvýrazňují propracované tvarování jednotlivých částí vnitřního prostoru. K mimořádnému komfortu nového BMW řady 6 Cabrio přispívá také nadstandardní prostornost interiéru.
Výrazným prvkem designu interiéru nového BMW řady 6 Cabrio je pro značku BMW tradiční orientace na řidiče. Displej ovládacího systému iDrive, stejně tak jako výdechy ventilace, ovladače audiosystému a klimatizace jsou mírně natočené směrem k řidiči. Navíc jsou spolu s voličem samočinné převodovky a přepínačem systému Drive Dynamic Control opticky jednoznačně oddělené od prostoru pro spolujezdce.
Zaoblené linie v prostoru spolujezdce dodávají i tomuto prostoru velmi specifický a neobyčejný náboj. Pro další zdůraznění tohoto efektu může být na čalounění přístrojové desky a dalších prvků použito kontrastní šití. Také provedení zadních sedadel je propracované a opticky účinně oddělené od těla karoserie. Za pozornost stojí i pečlivě zakomponované aktivní opěrky hlav zadních sedadel.
Premiéra: volně stojící ovládací displej s designem ploché televize.
Přístrojový štít nového BMW řady 6 Cabrio s tradičními kruhovými přístroji je vytvořen technologií Black Panel s nejmodernějšími displeji s vysokým rozlišením. Navigační systém, telefon a zábavní funkce se ovládají prostřednictvím ovladače systému iDrive, všechny informace se zobrazují na ovládacím displeji s nově navrženým designem. V novém BMW řady 6 Cabrio se tento displej vůbec poprvé objevuje ve volně stojící podobě. Standardní 7palcový, ale také na přání dodávaný 10,2palcový displej pro navigační systém Professional mají kvalitní galvanizovaný rámeček. Minimální tloušťka displeje vytváří dojem plochých televizí. Nové řešení hlavního displeje, který nyní více zasahuje do prostoru pro spolujezdce, umožnil poněkud odlehčit řešení celé přístrojové desky, která mohla být nyní více skloněná směrem k čelnímu sklu.
Celkový výraz dokreslují i výplně dveří, které s tímto novým řešením, budícím dojem lehkosti, korespondují. Jejich tvary plynule navazují na linie přístrojové desky a působí tak, že interiér celou posádku důsledně obklopuje.
Exkluzivní a nezaměnitelné: střecha s elegantními sloupky.
Nové BMW řady 6 Cabrio je vybaveno elektricky ovládanou plátěnou střechou se specifickým designem vytvářejícím v zadní části elegantní C-sloupky. Střecha má několik vrstev různých materiálů, takže lépe izoluje jak akusticky, tak teplotně. I proto je nyní opět vhodnější pro používání během celého roku. Právě originální řešení střechy s protaženými zadními sloupky a plynule se snižující střechou dodává rovněž tomuto modelu nezaměnitelnou eleganci, která je srovnatelná s vozy kupé. Zadní sklo s vyhříváním je umístěné svisle a lze jej otvírat nezávisle na pozici střechy.
Kompletní otevírání a zavírání střechy se aktivuje pomocí spínače umístěného na středovém panelu. V kombinaci se systémem komfortního přístupu lze střechu ovládat také pomocí tlačítka na dálkovém ovladači. Otevření střechy trvá 19 sekund, zatímco zavření 24 s. Obě tyto činnosti lze provádět až do rychlosti 40 km/h.
Plátěná střecha se dodává v jedné ze tří barev, z nichž je novinkou antracitová černá se stříbrným efektem, která se vyznačuje značnou přitažlivostí. Trojici barev střechy lze spojit buď s jedním ze dvou nabízených pastelových odstínů, nebo s jedním ze sedmi nabízených metalických laků. Další možnosti skýtá barevné provedení standardně dodávaného koženého čalounění. Standardní kůži lze na přání zaměnit za velmi jemnou useň Nappa, nabízenou ve čtyřech barvách. Stejnou kůží Nappa lze očalounit také přístrojovou desku, středový panel nebo horní část výplní dveří. Pro další zvětšení individualizace je možné zvolit také kontrastní dvojité prošití, které kůži dále zvýrazní a nechá ji více vyznít.
Zlepšený komfort; objem zavazadlového prostoru lze zvětšit podle potřeby.
S délkou 4894 mm je nové BMW řady 6 Cabrio o 74 mm delší než jeho předchůdce. Podobně je zvětšen také rozvor náprav, který nyní dosahuje 2855 mm. Současně s tím došlo k rozšíření vozu o 39 mm na 1894 mm, zatímco na výšku je novinka o 9 mm nižší, než tomu bylo u modelu, jejž nahrazuje (nyní má 1365 mm). Změna v rozměrech má hned několik přínosů, jedním z nich jsou upravené, ještě sportovnější proporce, druhým potom posunutí vnitřní prostornosti na zcela novou úroveň. I přesto, že je novinka nižší, uvnitř nabízí na předních i zadních sedadlech více místa nad hlavou, navíc jsou sedadla řidiče a spolujezdce výškově nastavitelná v mnohem širším rozsahu. Nárůst rozměrů v příčném směru zaznamenají všichni cestující, ti na zadních sedadlech k tomu navíc pocítí i značný nárůst prostoru pro nohy. Významnou změnou prošla také opěradla zadních sedadel, jež jsou nyní více sklopena, takže komfort na nich odpovídá velkým sedanům BMW.
Na přání je připraven otvor mezi zadními sedadly s vakem, který je schopen pojmout například dva páry lyží. Zavazadlový prostor má při složené střeše objem 300 l, který umožňuje snadný převod dvojice 46palcových golfových bagů. V případě natažené střechy lze prostor pro zavazadla zvětšit až na 350 l.
Nová sedadla odlehčené konstrukce, obsáhlá bezpečnostní výbava.
Sedadla nového BMW řady 6 Cabrio mají zcela novou konstrukci s integrovaným bezpečnostním pásem, byly navržené s důrazem na minimalizaci hmotnosti. Jsou připravené ve třech provedeních. Kromě standardních sedadel lze objednat sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, nebo naopak komfortní sedadla s rozšířenými možnostmi nastavování. Všechna sedadla disponující aktivními hlavovými opěrkami.
Bohatá bezpečnostní výbava nového BMW řady 6 Cabrio obsahuje dvojici čelních airbagů, kombinované hlavové a boční airbagy umístěné v bočnicích sedadel, automatické tříbodové bezpečnostní pásy pro všechna sedadla, vpředu s předpínači a omezovači síly, úchytné body ISOFIX pro přední sedadla a systém chránící při převrácení vozu. Posledně zmiňovaný systém byl vyvinut speciálně pro nové BMW řady 6 Cabrio a je tvořen dvojicí vzpěr umístěných pod zadními hlavovými opěrkami. Jakmile elektronická řídicí jednotka zaznamená nebezpečí převrácení vozu, rozhodne o pyrotechnické aktivaci těchto vysokopevnostních hliníkových vzpěr, které se během zlomku sekundy vztyčí za zadními sedadly a zajistí prostor pro přežití.
Velmi důsledně vybírané materiály a konstrukce karoserie navržená na základě rozsáhlého zkoumání skutečného namáhání jednotlivých struktur vyústily ve zvýšení nejen agility vozu, ale také úrovně jeho bezpečnostního standardu. Statická torzní tuhost karoserie je nyní o přibližně 50 procent vyšší než u předchůdce. Kvůli snižování hmotnosti jsou dveře, kapota motoru, stejně tak jako horní úchytné body předních pružin vyrobené z hliníkových slitin. Na přední blatníky, stejně tak jako víko zavazadlového prostoru, je použit plast vyztužený skelnými vlákny.
Královská síla: osmi- a šestiválce s přeplňováním BMW TwinPower Turbo.
Neutuchající a okamžitě dostupná síla – to jsou typické vlastnosti obou motorů, které jsou v novém BMW řady 6 Cabrio nabízeny při jeho uvedení na trh. Jak osmiválec, tak řadový šestiválec jsou vybavené přeplňováním BMW TwinPower Turbo a přímým vstřikováním paliva. Díky tomu se vyznačují podmanivě sportovním charakterem, kultivovaným chodem, ale také příkladnou úsporností.
Osmiválec 4,4 litru v novém BMW 650i Cabrio disponuje nejvyšším výkonem 300 kW/407 k mezi 5500 a 6400 min-1, jeho točivý moment 600 Nm vrcholí mezi 1750 a 4500 min-1. Tento unikátní motor s turbodmychadly umístěnými mezi řadami vyniká díky krátké sací trakci rychlostí svých reakcí, stejně tak jako zásobou výkonu. Svým projevem dokáže nadchnout i nejnadšenější řidiče. Nové BMW 650i Cabrio je připraveno z klidu na 100 km/h zrychlit během 5,0 s, v rozjezdu ho až v rychlosti 250 km/h zastaví elektronický omezovač. I přes velmi nadstandardní dynamický potenciál se kombinovaná spotřeba podle EU s hodnotou 10,7 l/100 km (CO2: 249 g/km) drží na velmi nízké hodnotě.
Pod kapotou modelu BMW 640i Cabrio je umístěn zážehový řadový šestiválec spojující přeplňování BMW TwinPower Turbo a přímé vstřikování s plně variabilním rozvodem VALVETRONIC. To vše zajišťuje motoru s objemem 3,0 l největší výkon 235 kW/320 k při 5800 min-1 a nejvyšší točivý moment 450 Nm mezi 1300 a 4500 min-1. Tento motor je připraven BMW 640i Cabrio z klidu na 100 km/h zrychlit během 5,7 s a poté dosáhnout elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva podle cyklu EU činí jen 7,9 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši 185 g/km.
Osmistupňová sportovní samočinná převodovka a BMW EfficientDynamics jako standard.
Nová osmistupňová sportovní samočinná převodovka BMW řady 6 Cabrio zajišťuje v daném segmentu nedostižnou kombinaci rychlosti řazení a komfortu, které jsou zajištěny především minimalizovaným prokluzem hydrodynamického měniče. Pokrokové uspořádání vnitřních částí převodovky zaručilo, že osm rychlostních stupňů přináší větší celkové rozpětí převodových poměrů a současně také jejich optimálnější vzájemné navázání. Tyto vlastnosti přinášejí nejen sportovnější jízdní projev, ale také přispívají ke snížení spotřeby při běžné jízdě. Kromě samočinného módu může řidič řadit také pomocí páček umístěných na zadní straně volantu.
Kromě úsporných motorů a osmistupňové sportovní samočinné převodovky přispívá ke snižování spotřeby také rozsáhlá aplikace technologií z programu BMW EfficientDynamics. Mezi použité prvky patří například systém regenerace kinetické energie, elektrický posilovač řízení (EPS), parametricky podle potřeby řízené příslušenství motoru, inteligentní konstrukce s důrazem na minimalizaci hmotnosti či pneumatiky se sníženým valivým odporem. Model BMW 640i Cabrio je navíc vybaven také automatickými aktivními aerodynamickými klapkami v masce chladiče, stejně tak jako funkcí Auto Start-Stop. Tato funkce vypne motor v okamžiku, kdy řidič s vozem zastaví například na křižovatce nebo v dopravní zácpě, jakmile však sundá nohu z brzdového pedálu, motor automaticky opět naskočí. Při aktivované funkci Auto Hold dojde k nastartování motoru až po stisknutí plynového pedálu.
Vyspělá konstrukce podvozku, elektrický posilovač řízení nebo Integrální aktivní řízení na přání.
Vyspělé technologie nového BMW řady 6 Cabrio jsou jasně patrné rovněž na konstrukci podvozku, který dokáže nabídnout sportovní obratnost a citlivost, ale současně také prvotřídní komfort. Přední náprava s dvojitými příčnými rameny i zadní integrální víceprvkový závěs jsou vyrobené z hliníkové slitiny. Základní nastavení podvozku je naladěno tak, aby vyhovoval řidičům se sportovními požadavky, ale současně byl připraven citlivě absorbovat nerovnosti vozovky i při vysokých hodnotách příčného zrychlení. Ještě přesnější projev novému BMW řady 6 Cabrio dodá aktivní systém podvozku Adaptive Drive, který je tvořen elektronicky řízenými tlumiči Dynamic Damper Control a adaptivními stabilizátory Dynamic Drive. Tlumiče s elektronicky řízenou charakteristikou se dokáží každé 2,5 ms aktivně přizpůsobit nejen danému povrchu vozovky, ale také jízdnímu stylu řidiče a jeho požadavkům. Aktivní stabilizátory účinně přispívají k omezení naklánění karoserie nejen v rychlých zatáčkách, ale také při náhlých vyhýbacích manévrech.
Elektrický posilovač řízení EPS s funkcí Servotronic přináší svému řidiči jedinečnou přesnost, komfort, ale také účinnost. Současně se jedná o jedinečné řešení v daném segmentu velkých a luxusních otevřených vozů. Charakteristika elektrického posilovače řízení, měnícího svůj účinek degresivně v závislosti na rychlosti a podle nastavení systému Drive Dynamic Control. Má také speciální režim pro případ zvolení režimu SPORT a vypnutí stabilizačního systému.
Navíc je pro nové BMW řady 6 Cabrio na přání připraveno také Integrální aktivní řízení, které je jediným systémem svého druhu v dané třídě. Jedná se o systém kombinující aktivní řízení předních kol s proměnným převodem v závislosti na rychlosti jízdy a dalších parametrech s aktivním řízením kol zadní nápravy. Do rychlosti 60 km/h se zadní kola natáčejí proti směru předních kol (zlepšení obratnosti a zmenšení poloměru otáčení o 0,5 m), zatímco nad tuto rychlost se pro zajištění potřebné směrové stability natáčejí ve stejném smyslu. Velmi pečlivé naladění tohoto systému přináší nepřekonatelnou obratnost při dynamické jízdě. Přínos Integrálního aktivního řízení je jasně patrný nejen například na zatáčkovitých horských silnicích, ale také v městském provozu a při parkování.
Drive Dynamic Control umožňuje přizpůsobení vlastnímu stylu.
Díky systému Drive Dynamic Control je možné přizpůsobit kompromis mezi sportovním a komfortním projevem aktuální situaci. Prostřednictvím kolébkového přepínače má řidič k dispozici trojici režimů: NORMAL, SPORT a SPORT+. V kombinaci s podvozkem Adaptive Drive (aktivní tlumiče a stabilizátory) k nim přibude ještě režim COMFORT. Při volbě některého z režimů dochází ke komplexnímu přeladění doslova celého vozu. Systém Drive Dynamic Control totiž ovlivňuje charakteristiku plynového pedálu, reakce motoru a převodovky, charakteristiku posilovače řízení, stabilizačního systému DSC, ale také zmiňovaných aktivních prvků podvozku. V případě, že je automobil vybaven Integrálním aktivním řízením, dochází také k ovlivnění jeho činnosti. Všechny režimy se vyznačují pečlivým sladěním jednotlivých součástí, takže automobil působí jako jeden celek s odlišným projevem. Zejména v režimech SPORT a SPORT+ se jízdní projev posunuje směrem k přímosti a ostrosti.
Lehké plovoucí třmeny a kotouče s vnitřním chlazením jsou ideálním základem pro účinnost a přesně ovládanou brzdovou soustavu. Přední brzdové kotouče modelu BMW 650i Cabrio mají průměr 374 mm, u modelu BMW 640i Cabrio se jedná o 348 mm. Zadní brzdové kotouče mají v obou případech průměr 345 mm. Specialitou kotoučů s vnitřním chlazením je jejich speciální řešení s hliníkovými středy, k nimž je přinýtován samotný třecí člen kotouče. Toto řešení, které má BMW patentované a používá jej již od devadesátých let, nyní v hojné míře aplikují také ostatní výrobci. Jeho přínosem je především ve spojení s hliníkovými brzdovými třmeny významné snížení neodpružených hmot.
Účinnosti brzdové soustavy využívá také vyspělý stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control). Tento aktivní bezpečnostní prvek v sobě spojuje protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém DTC (Dynamic Traction Control), rozdělovač brzdné síly v zatáčce CBC (Cornering Brake Control), brzdový asistent DBC (Dynamic Brake Control), asistent rozjezdu, automatické sušení brzdových kotoučů nebo aktivní kompenzaci vadnutí brzd. Standardní výbavou modelu BMW 650i Cabrio jsou 18palcová kola, model BMW 640i Cabrio přijíždí na 17palcových ráfcích. Samozřejmostí jsou také dojezdové pneumatiky runflat se systémem monitoringu tlaku vzduchu.
Nejvyšší možný komfort doplněný exkluzivními prvky z programu BMW ConnectedDrive.
Již sériová výbava nového BMW řady 6 Cabrio je velmi bohatá a kromě jiného obsahuje například dvouzónovou klimatizaci se speciálním režimem pro jízdu s otevřenou střechou, hi-fi systém s přehrávačem CD a vstupem pro externí hudební přehrávače AUX-IN, multifunkční volant, elektricky ovládaná přední sedadla s paměťmi, dešťový senzor či denní světlomety. Paleta výbavy na přání je nesmírně široká, z nejzajímavějších položek jmenujme například adaptivní světlomety, vyhřívaný volant, aktivní ventilaci předních sedadel, aktivní sedadla nebo navigační systém Professional s pevným diskem pro uložení mapových podkladů a hudebních souborů.
Pro nové BMW řady 6 Cabrio je připravena rozšířená paleta asistenčních systémů z programu BMW ConnectedDrive. Jedná se především o systém monitorující mrtvý úhel zpětných zrcátek, zařízení varující na nechtěné opuštění jízdního pruhu, ukazatel rychlostních limitů, noční vidění BMW Night Vision s rozpoznáváním osob, couvací kameru, kamerový systém Surround View nebo automatický parkovací asistent. Nejmodernější elektronické řešení umožňuje plnou integraci telefonu Apple iPhone a dalších chytrých telefonů, stejně tak jako hudebních přehrávačů. Automobil je také připraven například prohlížet internet, stejně tak jako zobrazovat e-maily z mobilního telefonu na displeji automobilu.
Celobarevný, ostřejší a s více informacemi: světová premiéra nové generace Head-Up displeje.
Stejně jako jeho předchůdce, i nové BMW řady 6 Cabrio je jediným vozem svého segmentu, který může být vybaven Head-Up displejem zobrazujícím potřebné informace přímo do zorného pole řidiče před čelní sklo. Nová generace Head-Up displeje se vyznačuje trojrozměrnou grafikou a zlepšeným rozlišením. Plná barevnost je zárukou mnohem realističtějšího vykreslování jednotlivých symbolů. I díky tomu je nyní Head-Up displej připraven zobrazovat více informací.
Intenzita zobrazovaných údajů se nastavuje automaticky v závislosti na intenzitě okolního světla, požadovanou úroveň jasu lze zvolit v menu systému iDrive. Řidič si současně může určit, které informace má Head-Up displej kromě rychlosti jízdy a upozornění asistenčních systémů zobrazovat.
BMW řady 6 Cabrio: exkluzivní jízdní zážitky a jedinečná tradice.
Nové BMW řady 6 Cabrio navazuje na dlouhou tradici těchto automobilů vyráběných největším výrobcem prémiových automobilů na světě. Přitažlivost exkluzivní jízdy v otevřeném sportovním BMW je i po více než 70 letech značná. Neobyčejná tradice otevřených modelů BMW sahá až k legendárnímu BMW 328, který byl základem pro vítězný vůz závodu Mille Miglia v roce 1940. Opomenout nelze ani kultovní roadster BMW 507 z padesátých let, ale ani dynamicky laděného přímého předchůdce nového BMW řady 6 Cabrio.
Nové BMW řady 6 Cabrio se vyrábí v německé továrně BMW ve městě Dingolfing. Z tohoto největšího výrobního závodu BMW vyjíždějí také modely BMW řady 7 a BMW řady 5. Flexibilní a efektivní výrobní systém je na nejvyšší technologické úrovni a dokáže proto nabídnout jak prvotřídní kvalitu odpovídající prémiovému charakteru, tak rovněž široké možnosti individuality, které jsou od tohoto typu automobilů náročnými zákazníky vyžadovány.
BMW 640i Cabrio | BMW 650i Cabrio | |||||
Karoserie | ||||||
Počet dveří/sedadel | 2/4 | 2/4 | ||||
Délka/šířka/výška (nezatíženo) | mm | 4894/1894/1365 | 4894/1894/1365 | |||
Rozvor | mm | 2855 | 2855 | |||
Rozchod, vpředu/vzadu | mm | 1600/1657 | 1600/1657 | |||
Světlá výška | mm | 123 | 123 | |||
Průměr otáčení | m | 11,7 | 11,7 | |||
Palivová nádrž | cca l | 70 | 70 | |||
Chladicí kapalina | l | 9,3 | 11,4 | |||
Motorový olej1) | l | 6,5 | 8,5 | |||
Pohotovostní/provozní hmotnost unladen, to DIN/EU | kg | 1840/1905 | 1940/2015 | |||
Užitečné zatížení | kg | 450 | 450 | |||
Max. přípustná hmotnost | kg | 2290 | 2390 | |||
Max. zatížení náprav vpředu/vzadu | kg | 1100/1290 | 1180/1310 | |||
Max. hmot. brzděného/ /nebrzděného přívěsu (12%) | kg | -/- | -/- | |||
Zatížení střechy/zatížení tažného zařízení | kg | -/- | -/- | |||
Zavazadlový prostor | l | 300–350 | 300–350 | |||
Čelní odpor vzduchu | cx x A | 0,31 x 2,23 | 0,32 x 2,23 | |||
Motor | ||||||
Koncepce/válce/ventily | Řadový/6/4 | V90/8/4 | ||||
Technika | BMW TwinPower Turbo, přímé vstřikování, plně variabilní časování VALVETRONIC | BMW TwinPower Turbo, přímé vstřikování | ||||
Zdvihový objem | cm3 | 2979 | 4395 | |||
Vrtání/zdvih | mm | 89,6/84,0 | 88,3/89,0 | |||
Kompresní poměr | :1 | 10,2 | 10,0 | |||
Typ paliva4) | min. RON 91 | min. RON 91 | ||||
Výkon | kW/k | 235/320 | 300/407 | |||
při | min-1 | 5800-6000 | 5500-6400 | |||
Točivý moment | Nm | 450 | 600 | |||
při | min-1 | 1300-4500 | 1750-4500 | |||
Elektrický systém | ||||||
Akumulátor/umístění | Ah/– | 90/zav. prostor | 105/zav. prostor | |||
Alternátor | A/W | 210/2940 | 210/2940 | |||
Podvozek a odpružení | ||||||
Přední náprava | Dvojitá příčná ramena, s oddělenými spodními rameny, hliníková; vinuté pružiny | |||||
Zadní náprava | Víceprvková zadní náprava Integral-V, hliníková, s řídicí funkcí, omezování předklánění a zaklánění vozu, dvojité odhlučnění | |||||
Brzdové třmeny, vpředu | Jednopístkové plovoucí hliníkové třmeny, kotoučové brzdy | |||||
Průměr | mm | 348 x 30/vnitřní chlazení | 374 x 36/vnitřní chlazení | |||
Brzdové třmeny, vzadu | Jednopístkové plovoucí hliníkové třmeny, kotoučové brzdy | |||||
Průměr | mm | 345 x 24/vnitřní chlazení | 345 x 24/vnitřní chlazení | |||
Stabilizační systémy | Standardní výbava: DSC včetně ABS, ASC a DTC (Dynamic Traction Control), CBC (Cornering Brake Control), brzdového asistentu DBC (Dynamic Brake Control), sušení brzd, kompenzace vadnutí brzd, asistent rozjezdu do kopce; na přání: Adaptive Drive | |||||
Bezpečnostní výbava | Standard: čelní airbagy, kombinovaná boční a hlavové airbagy, tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy, vpředu s předpínači a omezovači síly, vpředu aktivní opěrky hlav, systém ochrany při převrácení, čidla nárazu, systém kontroly tlaku v pneumatikách | |||||
Řízení | Elektrický posilovač řízení EPS s funkcí Servotronic, na přání: Integrální aktivní řízení |
|||||
Převod řízení, celkový | :1 | 17,1 | 17,1 | |||
Pneumatiky, vpředu/vzadu | 225/55 R17 97Y RSC | 245/45 R18 96Y RSC | ||||
Kola, vpředu/vzadu | 8J x 17 LM | 8J x 18 LM | ||||
BMW 640i Cabrio | BMW 650i Cabrio | |||||||
BMW ConnectedDrive | ||||||||
Komfort | Na přání: BMW Assist, funkce dálkové obsluhy vybraných funkcí a V-Info+, BMW TeleServices, rozšířená konektivita pro telefony a hudební přehrávače | |||||||
Zábava | Na přání: přístup na internet, BMW Online včetně parkovacích a praktických informací, Google Local Search – obchod, novinky či předpovědi počasí a služby BMW Routes, kancelářské funkce, Bluetooth audio-streaming, online aktualizace hudebních souborů | |||||||
Bezpečnost | Na přání: adaptivní světla s odbočovací funkcí, variabilním rozdělením světla a samočinným udržováním dosvitu, asistent dálkových světel, parkovací asistent PDC, couvací kamera, Surround View včetně Top View a Side View, BMW Night Vision s rozpoznáváním osob, Head-Up displej, automatický parkovací asistent, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, monitoring mrtvého úhlu zpětných zrcátek, ukazatel rychlostních limitů, automatické rozšířené nouzové volání | |||||||
Převodovka | ||||||||
Druh převodovky | 8stupňová samočinná s funkcí Steptronic | |||||||
Převodové poměry I | :1 | 4,714 | 4,714 | |||||
II | :1 | 3,143 | 3,143 | |||||
III | :1 | 2,106 | 2,106 | |||||
IV | :1 | 1,667 | 1,667 | |||||
V | :1 | 1,285 | 1,285 | |||||
VI | :1 | 1,000 | 1,000 | |||||
VII | :1 | 0,839 | 0,839 | |||||
VIII | :1 | 0,667 | 0,667 | |||||
R | :1 | 3,295 | 3,295 | |||||
Stálý převod | :1 | 3,232 | 3,077 | |||||
Jízdní výkony | ||||||||
Výkonová hmotnost DIN | kg/kW | 7,8 | 6,5 | |||||
Litrový výkon | kW/l | 78,9 | 68,3 | |||||
Zrychlení 0–100 km/h | s | 5,7 | 5,0 | |||||
Zrychlení 0–1000 m | s | 25,2 | 23,8 | |||||
Pružnost (4. st.) 80–120 km/h | s | – | – | |||||
Nejvyšší rychlost | km/h | 250 | 250 | |||||
BMW EfficientDynamics | ||||||||
Standardní prvky BMW EfficientDynamics | Regenerace kinetické energie s ukazatelem, Auto Start-Stop (BMW 640i), snižování hmotnosti, parametricky řízené příslušenství motoru, aktivní aerodynamické klapky (BMW 640i), , elektrický posilovač řízení EPS, odpojitelný kompresor klimatizace, pneumatiky se sníženým valivým odporem | |||||||
Spotřeba paliva podle EU | ||||||||
Město | l/100 km | 10,9 | 15,5 | |||||
Mimo město | l/100 km | 6,2 | 7,9 | |||||
Kombinace | l/100 km | 7,9 | 10,7 | |||||
Emise CO2 | g/km | 185 | 249 | |||||
Emisní norma | EU5 | EU5 | ||||||
Technická data jsou platná pro trhy ACEA, jedná se o údaje vztahující se na německý trh (hmotnost).
1) Množství oleje pro doplnění
.
« Audi Q7 od Anderson Germany První fotografie C-Class Coupe »