BMW M6 Gran Coupé oficiálně! [video]
Tak a je to tady… Chvíle, na kterou se drtivá většina naší redakce netrpělivě těšila už od prvního vyzkoušení Gran Coupé ve verzi 640i a 640d. Poté jsme se ještě svezli i s vrcholnou verzí 650i xDrive a už v tu chvíli nám bylo jasné, že jen u tohoto vrcholu nezůstane.
BMW řady 6 v karosářské variantě Gran Coupé se nyní může pyšnit novou špičkou v nabídce. Ta přichází, jak také jinak, z divize ///Marketing… tedy pardon, samozřejmě z divize ///M a má pod kapotou dnes již tuctovou, dvojitě přeplňovanou V8 o objemu 4,4 litru (s kódovým označením S63B44), která zde dává stejný výkon, jako v M5 F10 a v M6 Coupé či Cabrio. Gran Coupé tedy ukrývá pod plynem výkon plných 560 koní a točivý moment 680 Nm. S těmito parametry (a také díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce M-DCT) dokáže Gran Coupé akcelerovat na 100 km/h už za 4,2 sekundy a nepoleví, dokud nezasáhne el. omezovač rychlosti při 250 km/h. Na přání (a především za tučný příplatek ) si bude možnost zvolit M Driver’s Package, díky kterému budete moci uhánět po autobahnu až 305 km/h.
Samozřejmostí je také aerodynamický bodykit, který obsahuje agresivnější přední nárazník s nasávacími otvory, výdechy za předními blatíky, nové boční prahy a zadní nárazník s difuzorem, který je vyroben z plastu, vyztuženým uhlíkovými vlákny. Zadnímu nárazníku samozřejmě dominují čtyři koncovky výfuků, jak je tomu u divize ///M zvykem už od roku 1998, kde se tento výfukový systém objevil poprvé na M5 E39. Gran Coupé má ale oproti starší M5 karbonovou střechu a také 20” kovaná kola.
Inženýři z divize M si ale pohráli také se zavěšením a podvozkem, jehož tlumiče můžete elektronicky nastavit na mnohem tvrdší a sportovnější nastavení, než tomu tak bylo u 650ix GC. M6 má ale například i aktivní, elektronicky ovládaný samosvorný M diferenciál s možností uzamčení. M6 GC dostalo také i nové řízení a na výběr budou v nabídce karbonkeramické brzdy s kotouči o průměru 410 mm a 396 mm (vpředu / vzadu). A věřte, že je budete chtít, jelikož kromě vynikajícího brzdného výkonu uspoří také skoro 19,5 kilogramů.
Uvnitř se pak těšte na klasický M-paketový interiér s podsvíceným logem v bočních lištách, plně nastavitelná sportovní sedadla a spoustu znáčků ///M.
M6 Gran Coupé odstartuje své prodeje v Německu někdy na začátku května roku 2013, a to za částku 128 800 Eur (což je v přepočtu cca 3 257 000 kč,-) – tedy jen o něco víc, než chce BMW za vrcholnou verzi 650ix. Takže zatím si užijte video a prohlédněte galerii… Tedy alespoň než M6 Gran Coupé osobně otestujeme.
« Mini Paceman John Cooper Works oficiálně představen Nová Octavia RS na prvních obrázcích »