Volkswagen Beetle Cabriolet – Dámy do pozoru!
I když je oficiální představení veřejnosti naplánováno až ke konci listopadu na autosalon v Los Angeles, přesto vám tento vůz představíme už dnes. Je to již několik dní, kdy VW vypustil do světa oficiální informace o novém Beetlu ve verzi Cabrio a nás to samozřejmě nemůže minout. Jsme přesvědčeni, že toto auto zaujme především naše drahé polovičky, tak pojďme na to…
Jelikož jsme tu představení klasického Beetlu už měli, jen shrneme, jaké informace byste o verzi Cabrio měli vědět. Jeho střecha je samozřejmě plně automatická a dokáže se stáhnout (nebo natáhnout) za sympatických 10 sekund a to dokonce až do rychlosti 50 km/h.
Motory jsou samozřejmě stejné, jako v případě zavřené verze, takže se můžete těšit na tři benzínové a dva vznětové motory. První z benzínových agregátů je klasický, přeplňovaný 1,2 TSI, který poskytuje výkon 77 kW (104 koní), u něhož se počítá do budoucna také s verzí BlueMotion. Další kapitolou v řadě benzíňáků bude 1,4 TSI s výkonem 118 kW (158 koní) a vrcholným modelem bude samozřejmě 2.0 TSI, který už dává hodně sympatických 147 kW (197 koní).
Pro milovníky nafty tu pak bude diesel o objemu 1,6 litru s výkonem 76 kW (103 koní) a dvoulitr o výkonu 104 kW (140 koní). Pokud jsem ale v třetím odstavci říkal, že v nabídce bude celkově jen pětice motorů, tak… jsem lhal. Beetle Cabrio se totiž bude prodávat i za oceánem a tam budou v nabídce další tři motory. Jako základ poslouží 2,5 litrový benzínový agregát s výkonem 127 kW a točivým momentem 240 Nm, který bude výhradně spojen s šestistupňovým DSG. Druhou variantou bude v podstatě stejný dvoulitrový diesel, jako v Evropě, ovšem zde bude naladěn trochu jinak a bude mít výkon o 1 kW větší, kdy točivý moment pak bude činit 340 Nm. Vrcholem v zámoří pak bude přeplňovaný benzínový dvoulitr (shodný s evropskou verzí), jenže zde bude mít rovných 200 koní a 280 Nm.
Beetle Cabrio bude na evropském trhu k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou a nebo s příplatkovým DSG, které má stejný počet převodových stupňů jako manuál. Jen pro informaci, za celou dobu výroby klasického otevřeného Brouka bylo vyrobeno přes 330 000 kusů (1949 – 1980), není tedy divu, že se VW rozhodl začít vyrábět také otevřenou verzi této nové verze. Ten nynější kabriolet se začne prodávat v Německu za cenu 21 350 Euro (což je cca 533 000,- kč).
« Utopené Enzo zrenovováno a předěláno na ZXX! Český návrh Lamborghini Perdigón »