Evropské prodeje Toyoty C-HR dosáhly jednoho milionu kusů
Průkopnická Toyota C-HR koncem letošního roku dosáhne dalšího průlomu, kdy evropské prodeje překročí jeden milion prodaných vozů – C-HR tím stvrdí postavení bestselleru a ikonického modelu značky Toyota v rámci celého kontinentu.
Toyota C-HR, poprvé představená v roce 2016, je pro značku přelomovým modelem, který svým nekonvenčním designem, zábavným jízdním charakterem a prémiovou kvalitou dokázal k Toyotě přitáhnout nové zákazníky vyznávající vytříbený styl. V evropském segmentu kompaktních SUV nastolil nová srovnávací měřítka stylistického ztvárnění prostřednictvím výrazných a ostrých tvarů, ne nepodobných dynamickým křivkám sportovních kupé.
Toyota C-HR svým výrazným vzhledem pomohla pozitivně proměnit obecné vnímání značky v Evropě ve smyslu výrazně vyššího emotivního náboje. Na novinku zákazníci reagovali příznivě: více než polovina z nich uvedla, že je ke koupi vozidla přesvědčila hlavně stylistická podoba, což vedlo k tomu, že Toyota C-HR se stala v rámci značky nejúspěšnějším modelem v oslovování zákazníků, kteří vůz této značky předtím ještě nikdy nevlastnili.
Toyota C-HR si v obou generacích udržuje dobré prodejní výsledky a řadí se k nejoblíbenějším produktům Toyoty, který stále přitahuje nové zákazníky. Nová Toyota C-HR PHEV zároveň výrazně přispěla k meziročnímu 93% nárůstu prodejů plug-in hybridů uvedené značky.
K posílení vazeb s evropskými zákazníky přispívá i fakt, že Toyota C-HR druhé generace staví na evropském designu, konstrukci a výrobě v režii konstruktérů a návrhářů z technického centra v belgickém Zaventemu nedaleko Bruselu s využitím pokrokových vývojových metod včetně dat získávaných v reálném čase od řidičů z celého kontinentu.
Toyota C-HR oslovuje i české zákazníky
Toyota C-HR je oblíbená i u českých zákazníků, a to jak u privátní klientely, tak u firem. Objevuje se například ve flotile carsharingových firem Anytime a Bolt. Od jejího uvedení na českém trhu v roce 2016 se prodalo více než 9000 vozů. Aktuálně je prodejním hitem nabídka Limited Edition za 649 900 Kč, díky které mohou zákazníci získat skvěle vybavený vůz se zvýhodněním 210 000 Kč.
Nová generace Toyoty C-HR nabízí tři druhy pohonů
Ikonická silueta kupé Toyoty C-HR vždy spolehlivě vystupovala z davu, přičemž v druhé generaci tento smělý vzhled ještě zdůrazňuje svým širším a sebejistějším postojem, umocněným ostrými charakteristickými křivkami a rafinovaným designem. Nová Toyota C-HR v souladu s vizí ‚koncepčního modelu v sériovém provedení‘ nabízí komplexní a na míru odladěné uživatelské zkušenosti, kdy je zákazník vnímán jako nejdůležitější součást vozidla. Interiér tak vylepšují mnohé luxusní prvky, jako například zapuštěné kliky dveří, dynamické ambientní osvětlení kabiny s výběrem ze 64 odstínů nebo panoramatické střešní okno bez sluneční clony.
Součástí modelové nabídky Toyota C-HR je poprvé i provedení PHEV – s označením Plug-in Hybrid 220 a elektrickým dojezdem v souladu s potřebami a zvyklostmi dnešních evropských zákazníků. Zprostředkuje suverénní a hladkou jízdu čistého elektromobilu s dojezdem až 66 km (v komb. cyklu podle WLTP); při jízdě pouze ve městě vykazuje čistě elektrický dojezd cca 100 km (podle WLTP EAER City, v závislosti na konkrétních specifikacích). Díky svému duálnímu charakteru se Plug-in Hybrid 220 po vybití baterie automaticky přepne do hybridního režimu, čímž řidiči dodává pocit sebejistoty založené na flexibilitě moderní hybridní technologie od Toyoty, která zaručuje mimořádnou provozní hospodárnost při každé jízdě.
Zaměření na místní dodavatele dokládá i fakt, že baterie pro plug-in hybrid vyrábí v Evropě (poprvé v rámci značky Toyota) turecký závod Sakarya společnosti Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT), který letos oslaví již 30 let od založení.
Vedle provedení Plug-in Hybrid 220 jsou k dispozici tři varianty hybridního elektrického pohonu, rovněž založené na nejnovější hybridní technologii páté generace a dokládající multi-technologický přístup značky Toyoty k uhlíkové neutralitě. Verze Hybrid 140 používá motor 1,8 litru a disponuje výkonem až 140 koní; pro zájemce o ještě vyšší požitek z jízdy je k dispozici verze Hybrid 200, kombinující výkon a provozní hospodárnost motoru 2,0 litru s maximálním výkonem 197 koní, resp. točivým momentem 190 Nm. Verze Hybrid 200 AWD-i přidává suverénní jízdu a bezpečnost vyplývající z pohonu všech kol. Kromě vyššího výkonu a točivého momentu zajišťuje lepší záběr a vyšší stabilitu, a podporuje tak preciznější zdolávání zatáček a vyšší jistotu za nejrůznějších jízdních podmínek.
Nová Toyota C-HR staví na vytříbených jízdních kvalitách svého předchůdce; přináší nekompromisní jízdní dynamiku díky modernizované platformě TNGA (Toyota New Generation Architecture), která zaručuje vyšší torzní tuhost a zároveň nižší hmotnost vozidla. Propracovaná aerodynamika se promítla do koeficientu aerodynamického odporu pouhých 0,318, k němuž napomohlo zmenšení čelní plochy a rozsáhlá optimalizace tvarů karoserie včetně spodní části k hladšímu proudění vzduchu. Modely Plug-in Hybrid 220 a GR SPORT celosvětově poprvé v rámci značky používají technologii kmitočtově závislé regulace ZF na podporu handlingu a jízdního pohodlí.
Nová Toyota C-HR se kromě nejnižší spotřeby v této třídě chlubí i dalším snižováním dopadů na životní prostředí – za tímto účelem používá nové recyklované materiály, jakož i vyspělé technologie ke snížení hmotnosti vozidla a omezení emisí CO2 při samotné výrobě.
.« Prodej elektromobilů v EU během 11 měsíců klesl o 5,4 %, registrovalo se jich přes 1,3 milionu Platí nová povinná výbava auta pro rok 2025 »