Hrozí Porsche elektrický Dieselgate? Situace je prý vážná
Porsche má problém se svým prvním elektrickým modelem Taycan. Informace pocházejí od anonymního zdroje přímo z centrály automobilky v Zuffenhausenu. Informátor tvrdí, že až šest z deseti dodaných vozidel trpí závadami, které mohou poškodit bateriové články, způsobit jejich přehřátí a v extrémních případech dokonce požár. Tyto problémy údajně vedou k tichým opravám, o kterých nejsou zákazníci ani úřady informováni. Naopak, za některé opravy si Porsche účtuje poplatky, přestože by je měla pokrývat záruka.
Klíčovým problémem je podle zdroje 800V vysokonapěťová palubní nabíječka, která nedokáže správně řídit proces nabíjení při pomalém nabíjení střídavým proudem s výkonem do 7,5 kW. To vede k nerovnováze článků baterie, jejich přehřátí a deaktivaci, což snižuje kapacitu a dojezd vozidla. V extrémních případech, které postihly asi 1 % dotčených vozidel (360 z celkových 36 000), údajně došlo k požárům. Porsche prý místo skutečných oprav volí levnější řešení, například odemknutí rezervní kapacity baterií, což však neřeší základní problém a nezabrání budoucím závadám. Na první pohled pak vypadá, že bylo vozidlo opraveno.
Informátor dále uvádí, že Porsche tyto problémy zatajuje před zákazníky i úřady. Poškozené články a bateriové moduly údajně vyměňuje tajně a nové baterie označuje starými sériovými čísly, aby zakrylo stopy. Podezření vyvolává i neobvykle krátká záruka na baterii Taycanu, pouhých 60 000 kilometrů (běžně to bývá 150 000 km), navíc podmíněná pravidly, která je obtížné dodržet. Například majitelé musí mít vozidlo připojené k nabíječce, pokud stojí déle než dva týdny, stav nabití baterie se musí pohybovat mezi 20 % a 50 %, auto nesmí být vystaveno přímému slunečnímu záření a podobně.
Důvodem, proč Porsche problém zametá pod koberec, jsou údajně obrovské náklady, které by automobilce hrozily – až stovky milionů eur. Musela by stáhnout asi 60 000 vozidel, což by zahrnovalo nejen výměnu palubní nabíječky, ale také výměnu poškozených článků (Taycan jich má 396), modulů nebo celých baterií. Ještě horší by ale byla ztráta reputace, kterou si Porsche pečlivě buduje a na podobné skandály není zvyklé. Automobilka údajně použila levnou palubní nabíječku, aby snížila výrobní náklady, místo kvalitní komponenty, která by stála o 70 eur více.
.« Honda už testuje revoluční baterie. Dojezd prý prodlouží až na tisíc kilometrů Nákup ojetiny byl v listopadu nejvýhodnější za poslední roky: V nabídce je více vozů, ceny se snížily »