Jaguar odhalil Type 00. Nezaměnitelný. Nečekaný. Dramatický.
Odhalujeme nezaměnitelnou, neočekávanou a dramatickou podobu značky Jaguar, která pokračuje ve své transformaci. Type 00 (vyslovujte Type Zero Zero) ztělesňuje tvůrčí filozofii Jaguar – Výjimečný modernismus – následující debut nové identity značky.
Světová premiéra konceptu designové vize na festivalu Miami Art Week, kdy se jižní Florida na šest dní stává centrem světa umění, je předzvěstí toho, co bude v podání Jaguaru následovat, protože značka obnovuje původní étos Copy Nothing svého zakladatele, Sira Williama Lyonse.
„Kouzlo Jaguaru je mi blízké. Je to ve svém historickém odkazu, uměleckém ztvárnění a emocionálním magnetismu originální britská luxusní značka. To je Jaguar, který obnovujeme, a vytvoříme stejný pocit úžasu, jaký obklopoval ikonické modely, jako byl E-type,“ řekl Adrian Mardell, generální ředitel, JLR.
V Miami pokračuje transformace Jaguaru na výhradně elektrickou značku s rodinou nových, velice žádaných a exkluzivních luxusních vozů. Tato přeměna přesahuje rámec produktů, které Jaguar dosud navrhoval a konstruoval; představuje nový koncept celé značky.
„Vytvořili jsme nový, neohroženě kreativní charakter Jaguaru, který je věrný DNA značky, ale zároveň je orientován na budoucnost, je relevantní a skutečně vyčnívá,“ řekl Rawdon Glover, generální ředitel, Jaguar.
Světová premiéra: Type 00
Představujeme Type 00. Fyzický projev nové kreativní filozofie Jaguaru – Výjimečného modernismu.
Přídomek Type je odkaz na původ značky, na modely, jako je průkopnický E-type. První nula odkazuje na nulové emise výfukových plynů. Druhá představuje jeho status vozu nula v naší nové linii modelů. Jeho vizionářský design se vymyká konvencím elektromobilů a díky dlouhé kapotě, široké linii střechy, 23” kolům z lehkých slitin, profilu fastback a zádi připomínající člun, vytváří dramatickou siluetu se sofistikovanými, modernistickými povrchy. Takový design umožnila naše jedinečná a specializovaná architektura (JEA – Jaguar Electrical Architecture).
„Type 00 je čisté vyjádření nové tvůrčí filozofie Jaguaru. Vytváří nezaměnitelný dojem. Je to výsledek odvážného, neomezeného tvůrčího myšlení a neochvějného odhodlání. Je naším prvním fyzickým projevem a základním kamenem pro novou rodinu vozů Jaguar, která bude vypadat jinak, než jaké jste kdy viděli. Vize, která usiluje o nejvyšší úroveň uměleckého úsilí,“ řekl Profesor Gerry McGovern OBE, kreativní ředitel, JLR.
Výjimečný modernismus
Nová kreativní filozofie Jaguaru je založena na třech základních charakteristikách a projevuje se v každé části značky a kdekoli se objeví – je zastoupena jak v nové umělecké vizuální identitě, tak ve způsobu, jakým buduje vztahy s klienty.
- Výjimečný. Energický, nespoutaný a nebojácný. Ve vozech, které vytváří, a v okamžicích, které definuje.
- Modernistický. Zaměřený na budoucnost, zvídavý a inspirovaný světem. S úctou k minulosti, ale bez jejího diktátu.
- Přesvědčivý. Holistický, smyslový a výjimečný. Vytvářející smysluplné vazby s klienty.
Zachycení ducha Jaguaru
Type 00 je předzvěstí budoucí generace vozů Jaguar, která znovu zachytí ducha a podstatu značky v její nejlepší podobě. Z pohledu designu i konstrukce byl naším výchozím bodem čistý list papíru. Od základu byla vyvinuta nová a jedinečná architektura JEA, která umožnila vytvořit dramatický design Type 00.
Tato specializovaná technologická platforma klientům zajistí podmanivý zážitek z jízdy, poutavé jízdní vlastnosti a mimořádný jízdní komfort.
Nejnovější technologie elektrifikace a úchvatný design umožní budoucím Jaguarům vyniknout na stále homogennějším trhu elektromobilů.
První sériově vyráběný Jaguar nové generace bude čtyřdveřové GT, které bude odhaleno koncem roku 2025. Jeho cíl bude dojezd až 770 km na jedno nabití podle WLTP* a při rychlém nabíjení za pouhých 15 minut* přidat dojezd až 321 km.
Exkluzivní showroomy
Fyzické ztělesnění kultury Jaguaru ožije ve vybraných exkluzivních showroomech pro klienty po celém světě. Tato prostředí budou představovat strhující krok do světa značky Jaguar. Zároveň budou doplněna širší globální sítí luxusních prodejen. První nový showroom Jaguaru se bude nacházet v srdci luxusní módní čtvrti Paříže.
Dramatická karoserie
Nová sebevědomá tvář kombinuje vzpřímené, rovné plochy s novým znakem Jaguaru ve svém středu. Výrazný a precizní světelný podpis vpředu zdůrazňuje rohy vozu, dodává mu šířku a drží jej u země.
Bočnímu profilu dominují odvážné proporce, přičemž na každé straně vozu je do ručně opracovaného mosazného odlitku laserem vygravírován skákající jaguar. Tyto odlitky se teatrálně vyklopí, aby odhalily zadní kamery, které – stejně jako zásuvky pro nabíjení a přední vstupy vzduchu – zůstávají skryté do chvíle, než jsou potřeba.
Zadní dveře bez skla a panoramatická prosklená střecha sladěná s karoserií vytvářejí dojem sochy. Zadní část konceptu je definována výraznou horizontální grafikou Strikethrough, která skrývá dramatické koncové svítilny přes celou šířku vozu a zdůrazňuje sílu a velikost Type 00.
„Jaguar není místo pro obyčejné věci. Když vidíte nový Jaguar poprvé, musíte mít pocit úžasu, pocit, že jste ho ještě nikdy neviděli. Type 00 budí stejnou pozornost, jako všechny nejlepší Jaguary z minulosti. Je to dramatická osobnost, která usměrňuje jedinečného ducha britské kreativity a originality. Oslavuje umění a ztělesňuje podstatu Výjimečného modernismu,” řekl Constantino Segui Gilabert, hlavní designer karoserie, Jaguar.
Stejně jako dvojice E-typů při představení na ženevském autosalonu v roce 1961, je odhalení Type 00 oslavou dvou kontrastních interpretací nové vize designu značky Jaguar. Například odstín Satin Rhodon Rose – přezdívaný Miami Pink na počest pastelových barev ikonické architektury města Art Deco – je inspirován výraznou růžovou barvou, kterou mosaz získává stárnutím. K němu se připojuje výrazný vůz v barvě Inception Silver Blue. Té se říká London Blue a je inspirována opalizující stříbřitě modrou barvou z 60. let 20. století. Byla vybrána tak, aby odrážela britské kořeny Jaguaru.
Podmanivý interiér
Dvojice dramatických motýlích dveří a „pantografové“ zadní dveře po otevření odhalují modernistický interiér, který sdílí své výjimečné proporce s karoserií. Úžas vzbuzující interiér je charakterizován třemi ručně vyrobenými mosaznými liniemi, které se táhnou po délce interiéru, s centrálním 3,2 m dlouhým mosazným hřbetem, který rozděluje pár plovoucích přístrojových panelů.
„Výběr materiálů pro Type 00 zahrnuje autentické, neočekávané materiály a podmanivé barvy, přičemž naše nová tvůrčí filozofie je patrná na každém kroku. Máme tři klíčové materiály – mosaz, travertinový kámen a textil. Způsob, jakým tyto materiály používáme, představuje odvážná umělecká díla a vytváří jedinečnou atmosféru,“ komentuje Mary Crisp, hlavní designer materiálů, Jaguar.
Uklidňující travertinový kámen funguje jako podstavec, který podpírá plovoucí sedadla a centrální páteř. To inspiruje bohatou vrstvenou paletu tónů a barev interiéru. Smysl pro řemeslné zpracování umocňují tkané textilie. Na dotek příjemná vlněná příze, inspirovaná ručně tkanými přízemi, obepíná dvě sedadla, lištu s reproduktory a podlahu.
„Stejně jako zvenčí jsou i v interiéru charakteristickým znakem vypustitelné systémy. Displeje se tiše a efektně vysouvají z palubní desky, zatímco elektricky poháněné kryty odkládacích prostor se na požádání jemně otevírají a odhalují skryté střípky výjimečných barev. Jsme přesvědčeni, že technologie by měly moderní luxusní zážitek umocňovat, nikoli architektuře dominovat, a digitální displej uprostřed palubní desky je příkladem této filozofie. Displej Clearsight nahrazuje tradiční zpětné zrcátko a zlepšuje celkový výhled z vozu,“ řekl Tom Holden, hlavní designer interiéru, Jaguar.
Zážitek pro smysly
Type 00 je zážitkem pro smysly. Jeho prosklená střecha sladěná s karoserií vrhá na materiály uvnitř jemný vzor, který oživuje textury a v průběhu dne mění jejich charakter.
Tým designérů Jaguaru zkoumal nové způsoby vylepšení interiéru. Cestující si mohou vnitřek vozu přizpůsobit své náladě pomocí unikátně zpracované skříňky Prism. Cílem tohoto prvku je, aby se cestující propojili s vozem a rozšířili koncept přizpůsobení a personalizace. Skříňka se ukládá za elektricky ovládaná dvířka na boku karoserie a obsahuje tři totemy z přírodních materiálů – mosazi, travertinu a alabastru. Společně vytvářejí nový smyslový zážitek a vybízejí uživatele k zamyšlení a ocenění jednoduchých vjemů.
Umístění jednoho z totemů uvnitř středové konzoly přizpůsobuje náladu interiéru. Vše, od ambientního osvětlení a jedinečné zvukové kulisy až po personalizovanou grafiku na displeji, odráží vlastnosti zvoleného materiálu. Na míru připravené vůně se snoubí s použitými materiály a vytvářejí tak jedinečný personalizovaný zážitek.
Tento výjimečný a umělecký přístup k zapojení smyslů je rozšířen i na displeje, kde jsou animace tvořeny kreativní technikou Chiaroscuro – trojrozměrné objekty jsou definovány pomocí světla a stínu.
Symboly změny
Type 00 představuje novou identitu Jaguaru s výraznými symboly změny zdůrazňujícími jeho transformaci, které jsou inspirovány vzácným původem značky Jaguar. Patří mezi ně např:
Znak vozu: Podpis Jaguaru. Mocná oslava modernismu – geometrická forma, symetrie a jednoduchost – plynule spojující velká a malá písmena.
Znaky výrobce: Skákající jaguár a monogram. Jaguar ve skoku je drahocenným původním znakem. Skáče vždy vpřed, představuje dokonalost a je charakteristickým prvkem značky, jako tomu bylo od samého počátku. Nový monogram je diskrétní umělecký motiv, který zahrnuje a opakuje písmena j a r a označuje dokončené dílo.
Striketrough: Tento odvážný lineární grafický prvek vytváří nezaměnitelnou přítomnost a okamžitě rozpoznatelný vizuál Jaguaru, ať se objeví kdekoli.
Výjimečné barvy: Odvážné použití barev je základním kamenem nové identity Jaguaru, která je spojena s uměním. Vždy je prezentována s texturou nebo pohybem.
Umělecké úsilí
Jaguar si získal pověst značky s originálním myšlením inspirovaným jedinečnou vizí zakladatele, sira Williama Lyonse, který věřil, že Jaguar by neměl být žádná kopie a že jeho vozy by měly být považovány za formu umění.
Jaguar na festivalu Miami Art Week představil svůj kreativní přerod za pomoci série pečlivě vybraných galerijních prostor na dvou lokacích. Jako titulární sponzor festivalu Art Miami Week byl představen Jaguar. Exuberance – strhující zkoumání svého nového dramatického vizuálního jazyka s originálními díly začínajících umělců. Na módním a architektonickém hřišti v Miami Design District pak Jaguar představil instalaci Copy Nothing, která se stala veřejnou globální premiérou modelu Type 00.
„Naše přítomnost v Miami Design District je ztělesněním všeho, co nový Jaguar symbolizuje: Umění, kultura a kreativita ve všech podobách jsou pro nás i naše klienty vášní,“ dodává Rawdon Glover, výkonný ředitel, Jaguar.
« Škoda Fabia se prodává 25 let. Které verze se po letech provozu nejvíc osvědčily? Test MINI Countryman EV SE ALL4 »