Jak to mají ženy s auty? 80 % českých žen má řidičák, ale přes 40 % z nich si dokáže představit život bez auta
Auta jsou neoddělitelnou součástí moderního života, avšak postoj českých žen k vlastnictví automobilu se výrazně mění. Nový průzkum společnosti Arval odhaluje, že i když 80 % žen má řidičský průkaz, více než 40 % z nich si dokáže představit život bez vlastního vozu.
Vlastnictví automobilu, které bylo dlouhodobě považované za symbol svobody a důležitou součást moderního životního stylu, prochází mezi českými ženami proměnou. Přes 70 % dotázaných žen denně urazí méně než 25 kilometrů, přičemž 37 % z nich dokonce méně než 10 kilometrů. Zejména ženy v metropolích čím dál tím častěji volí hromadnou dopravu nebo sdílené dopravní prostředky.
„Ženy z větších měst stále více přehodnocují, zda je vlastnictví auta pro ně skutečně nezbytné. Mnohé z nich zvažují alternativní způsoby dopravy, které lépe odpovídají jejich životnímu stylu a jsou šetrnější k životnímu prostředí,“ říká Martina Blatnická, obchodní ředitelka Arval CZ.
Provoz auta je odrazuje
Provoz auta je pro spoustu žen velkým důvodem, proč si ho nechtějí pořídit – téměř 45 % respondentek má největší strach z toho, že si nebudou vědět rady s poruchou a necelých 15 % si není jistých, jestli se jim to finančně vyplatí. Náklady na palivo, údržbu, pojištění a parkování se rychle sčítají a představují finanční zátěž, kterou si ne každá žena může nebo chce dovolit. Navíc, s rostoucím povědomím o dopadech emisí z aut na životní prostředí se stále více žen rozhoduje pro udržitelnější způsoby dopravy. Nejde tedy jen o úsporu peněz, ale i o snahu žít efektivněji a šetrněji k přírodě.
Jaké je vysněné auto českých žen? Není to Mercedes ani Audi, ale škodovka
Představa o ideálním vozu se mezi českými ženami liší, avšak jedna značka vyčnívá – z průzkumu společnosti Arval vyplynulo, že 11 % žen považuje Škodu za své vysněné auto. To nejvíc platí mezi ženami z malých a středních měst a na Moravě. Dokonce i ženy, které dosud nevlastní řidičský průkaz by si vybraly škodovku, a to 6,6 % z nich. Na dalších místech v žebříčku oblíbenosti se umístily Toyota a Volkswagen. Za zmínku taky stojí rostoucí zájem o značku Tesla, která mezi českými ženami začíná získávat větší pozornost.
Alternativních řešení už existuje spousta
Kromě tradičních autopůjčoven a nových služeb, které umožňují pronájem auta na několik minut, se jako vhodné řešení nabízí operativní leasing. Ten nejenže řeší problematiku údržby a finančních nákladů, ale zároveň poskytuje flexibilitu a praktičnost, kterou moderní ženy hledají. „Využití operativního leasingu jako jednoho z alternativních řešení umožňuje ženám pohodlně cestovat, aniž by se musely zavazovat k dlouhodobému vlastnictví auta. Naší rolí je tuto možnost zpřístupnit a přizpůsobit ji potřebám moderních žen,“ ukončuje Aleš Polák, generální ředitel Arvalu CZ.
.« Má smysl zadlužit firmu kvůli nákupu vozidel? Stále více podnikatelů preferuje pronájem na operák Toyota Yaris GR SPORT pro rok 2025 je zábavnější a má vylepšenou výbavu »